Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

Sean Stratton/unsplash.com

Zacznijmy od skojarzeń, zastanów się, co może oznaczać termin NAP SEO. O co właściwie chodzi w lokalnym wyszukiwaniu? Jeżeli Cię to skonsternowało, my sprawimy, że nie tylko wiedza ta pozostanie z Tobą na stałe, ale również stanie się użyteczna na drodze osiągania finansowych korzyści.

Dlaczego wiedza ta jest szczególnie użyteczna? Powiedzmy, że obecność NAP jest tym, co pozwala odróżnić dobrą kampanię od złej. Ta wiedza w skondensowanej formie czeka na Ciebie w dalszej części niniejszego artykułu!

Co ma wspólnego NAP SEO i wyszukiwanie lokalne?

Obierając za cel, przygotowanie strategii SEO o charakterze lokalnym, w Twojej głowie może pojawić się pomysł intensywnego wykorzystania kanału mediów społecznościowych, jak np. Meta (Facebook), do publikowania treści. Jest to trafiony pomysł, jednak jest to również wybieganie naprzód i nim zaczniemy realizować działania na dalszych etapach, musimy zadbać o podstawy.

Taką absolutną podstawę stanowi właśnie NAP i jeżeli myślimy o optymalizacji pod kątem lokalnego pozycjonowania strony, chcą, nie chcą, jest ono konieczne. Na szczęście, zastosowanie NAP nie sprawia trudności, jednocześnie odwdzięczając się znaczącym wzrostem wyników, bez jakichkolwiek kosztów.

Chociaż oznacza “drzemkę”, o spaniu nie ma tutaj mowy

NAP to nic innego to akronim, sprytny skrót, na który składają się:

  • Name and surname (imię i nazwisko)
  • Address (adres)
  • Phone number (numer telefonu)

Oczywiście mamy na myśli dane biznesowe, które umieszczone gdziekolwiek w Internecie, powinny pozostać w niezmienionej formie – jest to ważne ze względu na SEO, dzięki temu pozycjonowanie naszych treści, będzie znacznie korzystniejsze.

Pozwól, że posłużę się przykładem wyimaginowanej firmy, aby pokazać Ci, jakie to proste:

  • Przykładowa firma – Fotowoltaika Adam Kowalski
  • adres: ul. Pisarska 17/3, 87-100 Toruń
  • numer telefonu: +48 111 111 111

NAP powinien zatem wyglądać następująco:

Fotowoltaika Adam Kowalski

ul. Pisarska 17/3

87-100 Toruń

+48 111 111 111

Najważniejszym jest jednak, aby te informacje zamieszczać w sposób jednolity. W przypadku gdy postanowisz promować swoje usługi dobrym słowem, w dowolnym miejscu, na dowolnej stronie internetowej, zamieszczanie tych danych w odmiennej formie, będzie działać niekorzystnie na Twoją strategię SEO. Dlatego jeszcze raz przypominamy, upewniaj się, że Twój NAP pozostaje wszędzie w niezmienionej formie.

Nawet w przypadku, gdy twoja firma jest obecna w Google Moja Firma, NAP powinien być wizytówką, którą pokazujesz tam, gdzie chcesz zaznaczyć swoją obecność. Może się Ci to wydać naciągane, jednak gwarantujemy, że algorytm Google w ten sposób najszybciej i najprościej znajduje informację dotyczące twojej firmy, a jak dobrze wiemy, to ważne, aby Google jak najszybciej docierało do informacji o nas. Wraz ze wzrostem wzmianek o Twojej działalności w różnych miejscach, budowany jest Twój autorytet, który ostatecznie zaowocuje większą ufnością algorytmu Google w stosunku do działalności, którą prowadzisz.

Wabiki poukrywane niczym ninja

Wyjaśniliśmy sobie, czym NAP w zasadzie jest, a więc przyszła pora na poszukiwanie wszelkich śladów obecności twojej działalności w sieci, a następnie ich zgromadzenie i dopasowanie – to jest właśnie clue marketingu lokalnego.

Źródło: cottonbro/pexels.com

Poszukiwania w głównych kanałach mediów społecznościowych, to bułka z masłem, jednak co z pozostałymi wzmiankami, które pojawiły się w przestrzeni medialnej, a z których dopasowaniem możesz mieć trudności? Google zawsze wyciągnie w Twoim kierunku pomocną dłoń i w tym przypadku również ma Ci do zaoferowania narzędzie, które ułatwi zastosowanie cytatów NAP w Twojej lokalnej strategii SEO.

Warto przygotować arkusz kalkulacyjny, który służyć będzie śledzeniu wzmianek, które uda Ci się znaleźć.

Poniżej znajdziesz listę ze wskazówkami, ułatwiającymi poszukiwanie informacji nieprawdziwych – jest to istotne ze względu na potrzebę przeprowadzenia ich korekty.

  • Przede wszystkim, jeżeli zmianie uległ numer telefonu, odszukaj poprzedni numer do kontaktu i zaktualizuj go – najprościej wykonać to wpisując w Google “[stary numer telefonu] + [nazwa firmy]”
  • W trakcie poszukiwań, możesz natrafić na wzmianki nieprawidłowe, które warto wynotować na osobnej karcie np. w utworzonym arkuszu kalkulacyjnym. Uzyskasz w ten sposób listę alternatywnych form wyświetlania Twojej firmy, a z kolei te informacje pomogą Ci wyszukać więcej nieprawidłowych treść, w których informacje te, są zawarte.
  • Używaj Google, ponieważ oferuje ono przydatne funkcje, choćby wyszukiwania określonych witryn firmowych – wprowadź w wyszukiwarce (Google) “Witryna: yelp.com [nazwa firmy]”. W ten sposób otrzymasz wszystkie dostępne wyniki, z zawartą nazwą Twojej firmy.
  • Ostatecznie rozważ skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy wykonają audyt. To znacząco redukuje wachlarz obowiązków, których i tak najczęściej jest zbyt wiele na głowie.

Król jest jeden, ale monarchia niejedna

Wszyscy dążymy do jak największej akceptacji naszych działań ze strony Google, przez to bardzo często zapominamy o istnieniu pozostałych wyszukiwarek, które również są silnie użytkowane. Wystarczy zwrócić uwagę na Yahoo lub Bing, które generują niemalże ⅓ ruchu w sieci – wniosek z tego jest taki, że warto mieć na uwadze multiplatformowość.

Nie na wszystko mamy wpływ, może zdarzyć się tak, że będąc dalekim od osiągnięcia sukcesu w Google, staniesz się prawdziwym rekinem innego silnika. Gdziekolwiek indziej niż w Google spotkasz się z mniejszą konkurencją i miej na uwadze, że różne są również ceny reklam, które mogą być dużo tańsze.

Przypominamy także, o istnieniu witryn katalogowych, jak wspomniany wcześniej Yelp!

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach wtórnych jest po prostu łatwiejsze – w dodatku są to miejsca dla niepoprawnych NAPów. Możesz się tam utwierdzić w przekonaniu, że wszystko właściwie sprawdziłeś w Google i działa w jak największym porządku.

Podsumowanie

NAP dla strategii SEO, wydaje się czymś miniaturowym – przydatnym, ale niewielkim. Pozory jednak mylą, gdyż jego koncepcja na lokalną wydajność SEO jest odczuwalny. Jak zaznaczyliśmy na wstępie, stanowi on podstawę i tego stwierdzenia trzymamy się, trzymaliśmy i będziemy do samego końca. Wszystkie górnolotne strategie SEO, biorą pod uwagę konieczność czyszczenia NAP SEO i Twoja również powinna. Jeżeli jesteś zainteresowany opisanym zabiegiem, skontaktuj się z nami. Nasz zespół SEO z przyjemnością wzbogaci twoją lokalną strategię marketingową i nie tylko!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

    Duplikowanie treści czy kupowane linków to tylko niektóre z technik, które mogą zrujnować Twój biznes. Sprawdź, czego jeszcze warto unikać.
    Jak promować swój blog?

    Jak promować swój blog?

    Pisanie bloga to ciekawe zajęcie, wymagające dużego zaangażowania twórcy. Jeśli już uda mu się stworzyć coś wyjątkowego warto, aby trafił ze swoim przekazem do większej liczby odbiorców. Dowiedz się, jak promować bloga, aby poszerzyć grono jego czytelników.
    Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?

    Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?

    Pozycjonując swoją stronę na kraje zagraniczne, można zwiększyć sprzedaż swoich produktów, jednak nie zawsze jest to opłacalne. W tym artykule przedstawiamy, kiedy warto pozycjonować na zagranicę, a kiedy lepiej skupić się na krajowym rynku.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę