DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?

Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Zasadnicza różnica między zakupami w sklepie a zakupami online polega na tym, że w internecie w każdej chwili możesz zrezygnować z dokonania płatności i porzucić swój koszyk, podczas gdy w prawdziwym życiu, musiałbyś odłożyć wszystkie produkty na miejsce.

Może stanowić to zarówno wadę, jak i zaletę zakupów w erze Internetu.

Posiadając sklep internetowy musisz dołożyć wszelkich starań, aby odwieźć kupujących od chęci zrezygnowania z opłacenia koszyka, gdyż statystyki podają, że prawie 80% użytkowników tak właśnie robi. Szokujące, prawda? Na każde 100 osób rozpoczynających proces zakupów przypada 80, które go nie kończy. To bardzo dużo straconych potencjalnych zysków sprzedażowych.

Na szczęście znamy kilka sprytnych zagrań, dzięki którym z pewnością zmniejszysz współczynnik porzuceń koszyka w Twoim sklepie internetowym. Z pewnością zauważysz, że to bardzo łatwe działania, które szybko wpłyną na poprawę Twoich wyników.

“Odznaka zaufania”

Jedną z najlepszych rozwiązań, jakie możesz zastosować, aby sprawić, że Twoi klienci poczują się bezpiecznie, jest dodanie “odznaki zaufania” przy płatności.

Pokazywanie użytkownikowi certyfikatów, usług szyfrowania danych i innych wizualnych dowodów bezpieczeństwa może znacznie zwiększyć jego zaufanie do Twojej marki.

Trudno się temu dziwić. Coraz częściej słyszymy o osobach, którym skradziono dane karty płatniczej lub włamano się na ich konta. Z racji tego, rozsądne będzie inwestowanie w różnego rodzaju zabezpieczenia, które realnie wpłyną na komfort użytkowania Twojej strony przez jej klientów.

Sprawdź: 5 powodów, dla których warto zatrudnić profesjonalnego twórcę treści

Nie daj o sobie zapomnieć!

Każdy, kto założył konto w Twoim sklepie internetowym, musiał podać swój adres e-mail. Możesz go zatem wykorzystać do kampanii marketingowej! Wysyłaj przypomnienia, które poinformują użytkowników o ich niedokończonych zakupach. Być może odłożyli płatność na później i zupełnie o niej zapomnieli.

Pomocna okazać się może wówczas sztuka perswazji. Aby przypomnienie o koszyku było skuteczne, warto dołączyć do niego obraz produktu, o którym zapomniał klient i umieścić w wiadomości przycisk, po którego kliknięciu klient zostanie automatycznie przekierowany do swojego koszyka i będzie mógł dokończyć zakupy!

Musi być szybko i łatwo!

W obecnych czasach świat ogarnia pośpiech. Ludzie spieszą się w drodze do domu, w sprzątaniu, w odrabianiu pracy domowej, ale również podczas dokonywania zakupów – tych w sieci także. Jak możesz sprawić, aby klient Twojego sklepu był usatysfakcjonowany jego funkcjonowaniem i z chęcią dokonywał w nim płatności? Przede wszystkim zoptymalizuj czas ładowania strony poprzez kompresję danych. Utrzymuj również liczbę stron mniejszą niż 5 aż do momentu przejścia do kasy oraz pozwól na samoczynne wypełnianie formularzy i zapisuj dane, dzięki czemu następnym razem klient wypełni niezbędne pola automatycznie.

Sprawdź: Co to jest microcopy i jakie ma zalety?

Zwróć uwagę na słowa kluczowe

Strategia słów kluczowych jest ważna we wszystkich obszarach funkcjonowania internetu. W Twoim sklepie internetowym również. Używając odpowiednich fraz nie tylko poprawisz pozycję swojej strony w wyszukiwarce, ale też będziesz miał pewność, że Twoje treści są odpowiednio dostosowane do preferencji użytkowników.

Jeśli klient trafi na stronę, na której nie zależało mu podczas wyszukiwania, z pewnością ją opuści. Jeżeli natomiast przeanalizujesz najpopularniejsze słowa kluczowe, które szczególnie zainteresują Twoich użytkowników, możesz być pewien, że staną się oni potencjalnymi nabywcami Twoich produktów.

Badanie słów kluczowych możesz przeprowadzić dzięki narzędziom takim jak Keyword Tool czy planerowi słów kluczowych Google, które z pewnością pozwolą Ci wyciągnąć odpowiednie wnioski dotyczące użycia istotnych fraz. Wymagać to będzie trochę czasu i zaangażowania, ale przyniesie nieocenione efekty w postaci zwiększonej sprzedaży.

Jeśli już dobrze dobierzesz słowa kluczowe, ważne jest abyś zastosował je co najmniej raz w elementach, takich jak tytuł strony, nagłówki, adres URL, nazwy obrazów czy opisy produktów.

Jeśli tworzysz swój sklep internetowy od podstaw, pomyśl o zakupie nazwy domeny, co pozwoli Ci użyć w niej odpowiedniego słowa kluczowego. Dzięki temu Google umieści Cię wyżej w wynikach wyszukiwania, a Ty zyskasz nowych klientów. Musisz jednak pamiętać, aby nie używać dokładnej nazwy domeny, gdyż użytkownicy szybko uznają ją za taktykę manipulacyjną.

Informuj o postępie w zakupach!

Klienci szczególnie docenią Twój sklep, jeśli udostępnisz im wskaźnik postępu ich zakupów. Będą oni wówczas wiedzieć, jaki czas przewidziany został na cały proces zakupów. Każdy lubi być świadomy tego, co robi, więc pozwól użytkownikom na ten przywilej.

Poczują się oni wówczas jak w prawdziwym sklepie, kiedy sprzedawca skanuje produkt, wyświetla cenę, przyjmuje płatność i finalizuje zakup, a wszystko to na oczach kupującego.

Sprawdź: Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

“Kup jako gość"

Wykorzystując platformę do sprzedaży produktów lub usług online, upewnij się że jej użytkownicy mogą realizować zakupy bez konieczności logowania. Stanowi to znaczne ułatwienie i przyspiesza proces użytkownikom, którzy nie planują zostać Twoimi klientami na stałe.

Pamiętaj jednak, aby zaproponować opcję utworzenia konta pod koniec procesu płatności. Użytkownicy będą zadowoleni, że nic nie zmusiło ich do rejestracji, gdyż każdy ceni sobie bezpieczeństwo. Podawanie osobistych danych, takich jak adres czy numer telefonu może niepokoić klientów i zniechęcać ich do zakupów.

Pokaż produkty w koszyku!

Łatwo jest się rozproszyć, szczególnie przy dokonywaniu zakupów z urządzenia mobilnego. Po długim czasie spędzonym na stronie sklepu zdarzyć się może, że klient zapomni o tym, co dodał do koszyka. Ciągłe powracanie do niego powoduje przerwanie transakcji i konieczność rozpoczynania procesu od nowa. Jest to niezwykle irytujące i może skutkować rezygnacją z jakichkolwiek zakupów. Pamiętaj zatem, aby w kolejnych krokach transakcji zawrzeć wizualne podsumowanie tego, co znajduje się w koszyku klienta. Da mu to pewność, gdyż będzie dokładnie wiedział, na co przeznacza właśnie swoje pieniądze.

Sprawdź: Facebook jako doskonałe narzędzie do budowania sieci linków zwrotnych

Duży wybór sposobów płatności to podstawa!

W obecnych czasach istnieje wiele sposobów płatności. Twój sklep musi być dostosowany do każdego lub chociaż większości z nich. Im więcej opcji ma kupujący, tym większa szansa, że zdecyduje się na transakcję.

Wyobraź sobie, że akceptujesz tylko płatność kartami VIsa lub Mastercard. Twój klient posiada obie karty, ale aktualnie nie jest w stanie skorzystać z żadnej z nich. Ma możliwość zapłacić wyłącznie Blikiem. Co wówczas? Nie posiadasz takiego sposobu w opcjach płatności, więc nie jesteś w stanie sprzedać mu swoich produktów. Użytkownik z pewnością zrezygnuje z Twoich usług i skorzysta z oferty konkurencyjnej firmy, a na Twoją stronę zdecydowanie wróci nieprędko.

Widzisz już zatem, jak ważne jest posiadanie wielu opcji dokonywania płatności. Pozwoli Ci to zyskać sympatię klientów i osiągnąć wyższe wyniki sprzedażowe.

Dbaj o klienta!

Porzucanie koszyków przez klientów Twojego sklepu nie jest problemem nie do rozwiązania. Choć całkowite jego wyeliminowanie graniczy z cudem, dostępnych jest wiele sposobów, dzięki którym obniżysz częstotliwość tej sytuacji.

Pamiętaj, że najważniejsza jest opinia klienta o Twoich usługach. Poznaj więc go i jego oczekiwania względem Twoich usług, a z pewnością będziesz w stanie dostosować swoje działania do preferencje użytkowników. Pamiętaj, zadowolony klient to sukces Twojego sklepu!

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się ze specjalistami z naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    WooCommerce – jaki hosting wybrać?
    WooCommerce – jaki hosting wybrać?
    Prowadzisz sklep internetowy w Wordpress? W takim razie musisz poznać najlepsze oferty hostingowe stworzone z myślą o witrynach w WooCommerce.
    Sky-shop czy Shoper – różnice
    Sky-shop czy Shoper – różnice
    Wybierając platformy do sprzedaży internetowej, warto zdecydować się na rozwiązanie dostosowane funkcjami do konkretnych potrzeb. Wśród najpopularniejszych rozwiązań tego typu wymienić można oprogramowanie Shoper czy Sky Shop. Poznaj ich funkcje.
    Jak wybrać odpowiedni hosting pod sklep internetowy?
    Jak wybrać odpowiedni hosting pod sklep internetowy?
    Zastanawiasz się nad wyborem hostingu do swojego sklepu? Doradzamy, na co zwrócić uwagę.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę