DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?

5 min czytania
Dlaczego media społecznościowe nie wpływają pozytywnie na Twoją firmę?
Kategoria Marketing

Marketing w mediach społecznościowych może być jednym z najbardziej pożądanych kroków do osiągnięcia zamierzonych celów. Jednak jeśli podejdziesz do tego tematu w sposób nieprawidłowy, może zamienić się to w rozsypujące się domino. Jeśli nikt na bieżąco nie analizuje Twojego profilu w mediach społecznościowych i nie dba o świeżość postów, to nikt nie zauważy profilu Twojej marki.

W tym artykule postanowiliśmy przedstawić Ci kilka najważniejszych oznak, że Twój profil w mediach społecznościowych wymaga ulepszenia.

Spis treści:

Twoje zasięgi zaczynają spadać

Z pewnością wiesz, że głównym celem mediów społecznościowych jest generowanie coraz większej społeczności Twojej firmy. Dlatego powinieneś stale angażować odbiorców i nie zanudzać ich starymi postami. Twój profil w mediach powinien być stale aktywny, ponieważ obserwatorzy muszą wiedzieć, że firma nadal funkcjonuje.

Obserwatorzy powinni udostępniać również dalej treści na profilu społecznościowym marki, oznacza to bowiem, że są mocno zaangażowani w życie firmy oraz chcą zobaczyć jeszcze więcej.

Jeśli sprawdzisz swoje statystyki i zobaczysz, że liczba obserwujących Twój profil ciągle spada, czas zmienić swoją strategię mediów społecznościowych i znaleźć sposób na to, aby odbiorcy znów do Ciebie wrócili.

Najszybciej możesz stracić swoich obserwatorów, kiedy:

  • kupujesz obserwatorów, aby zwiększyć liczby na profilu firmy – te sztuczne konta są regularnie blokowane i znikają z profilu, nikt nie chce obserwować w mediach społecznościowych wykreowanego profilu z wyimaginowanymi odbiorcami,
  • treści w profilu nie są trafne lub zgodne z aktualnymi trendami w branży – w takiej sytuacji Twoi odbiorcy przejdą do konkurencji, która udostępnia bardziej wartościowe treści.
Sprawdź: Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

Słabe zaangażowanie odbiorców

Jeśli zauważysz, że obserwatorzy nie udostępniają postów w mediach społecznościowych i nie komentują, to oznaka, że słabo angażujesz ich na swoim profilu. Może wystarczy zamieścić oryginalny konkurs albo post, który zmusi ludzi do myślenia, dzięki czemu będą chcieli się wypowiedzieć na dany temat?

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Reakcje na Twoje posty nie pochodzą od prawdziwych ludzi

Niestety takie zabiegi są dość często powtarzane przez firmy, a prawdziwi użytkownicy to zauważają. Twoje treści w mediach społecznościowych powinny być kluczem do sukcesu Twojej marki i otwierać drzwi nowym potencjalnym odbiorcom. Kiedy publikujesz nowy post, to polubienia, reakcje i komentarze powinny pochodzić od prawdziwych ludzi, których pozytywne opinie są wysokim wskaźnikiem autorytetu firmy.

Jeśli jednak otrzymujesz tylko reakcje od wygenerowanych automatycznie robotów, to inni przestaną obserwować Twoją stronę, ponieważ nie będzie im wydawać się wartościową witryną. Staraj się ulepszać swoje treści i generować prawdziwy ruch w mediach społecznościowych.

Sprawdź: iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

Jak generować zaangażowanie w mediach społecznościowych?

Jeżeli myślisz, że Twój profil już odniósł porażkę, to się mylisz, ponieważ doświadczony zespół ekspertów z pewnością pomoże Ci wyjść z kłopotów i wrócić Twojej marce na dobre tory. Bez profesjonalnej pomocy źle prowadzone działania w mediach społecznościowych mogą okazać się klęską. Na szczęście dzięki agencji SEO Twoje konto w mediach społecznościowych może stać się znowu aktywne.

Warto pomyśleć o tych kilku działaniach:

Stwórz przemyślany plan strategii swojego profilu

Bez dobrze sporządzonego planu kampanii marketingowej Twoje działania na profilu firmy nie będą miały sensu. Gdy już będziesz gotowy rozpocząć swoją strategię, to najpierw zacznij od określenia jej celów:

  • utwórz harmonogram publikowania postów i przestrzegaj go,
  • wyznacz, kto będzie odpowiedzialny za aktualizację profilu,
  • przeanalizuj pragnienia i potrzeby odbiorców,
  • każdego miesiąca analizuj swoje wyniki z kampanii, po to, aby móc coś zmienić lub ulepszyć.

Pomyśl o swojej grupie docelowej

Największym błędem firm jest to, że chcą trafiać do wszystkich użytkowników internetu, jednak nikt nie jest w stanie tego zrobić, ponieważ nie wszyscy interesują się akurat Twoją branżą. Zamiast tworzyć nieprzemyślane treści, zastanów się nad konkretną grupą docelową, do której chcesz trafiać. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Ile moi odbiorcy mają lat?
  • Czego oczekują od mojej firmy?
  • Jakie są ich potrzeby i pragnienia?
  • Jakich używają słów kluczowych?

Jeżeli określisz te podstawowe informacje o grupie docelowej firmy, to z pewnością będzie Ci łatwiej do nich dotrzeć i ich zaangażować.

Podsumowanie

Pamiętaj, że Twoje media społecznościowe powinny być narzędziem, które pozwoli stać się Twojej marce rozpoznawalną. Pozyskanie potencjalnego klienta powinno stać się dla Ciebie priorytetem, a bez dobrze przemyślanej strategii mediów społecznościowych niestety nie jesteś w stanie osiągnąć swojego celu. Nie pozwól, aby użytkownicy wzięli Cię za fałszywą firmę, która kupuje sobie obserwujących. Twórz angażujące posty i bądź przy użytkownikach, kiedy będą Cię potrzebować.

Jeśli Twoje strony wymagają angażujących treści lub rozszerzenia rozszerzeniu zasięgu, możesz liczyć na pomoc ze strony doświadczonego zespołu ekspertów SEO.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest pop up w marketingu?
Co to jest pop up w marketingu?
Nic tak nie wprawia w irytację, jak wyskakujące zewsząd okienka na stronie WWW. Czy to stwierdzenie jest zgodne z prawdą? Jakie są zalety tego rozwiązania?
Jak sprawdzić, czy kampania reklamowa jest skuteczna?
Jak sprawdzić, czy kampania reklamowa jest skuteczna?
Płatne kampanie mają przewagę nad konwencjonalnymi formami reklam, ponieważ pozwalają dokładnie analizować skuteczność działań. Podpowiadamy, jak to zrobić!
Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie