Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

Mikhail Nilov/pexels.com

Jeżeli prowadzisz stronę internetową swojej firmy, musisz pamiętać, że umieszczanie zbyt dużej ilości słów kluczowych nie jest interesujące ani atrakcyjne. Upychanie słów kluczowych to taktyka ciemnej strony internetowego SEO, wykorzystywana do oszukiwania wyników wyszukiwania w rankingach stron w Google lub innych wyszukiwarkach. Obecnie są one na takie działania najbardziej wyczulone, a Google może nawet ukarać Cię za wypróbowanie tej praktyki Black Hat SEO.

W poniższym artykule przedstawimy, czym jest upychanie słów kluczowych i dlaczego negatywnie wpływa to na Twoją firmę.

Czym jest upychanie słów kluczowych?

Upychanie słów kluczowych polega na umieszczeniu jak największej liczby słów kluczowych w treści na stronie internetowej. Służy do manipulowania wartością witryny określoną przez wyszukiwarkę. Nastawione jest na osiągnięcie wyższej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.

Pamiętaj, że treść z dużą ilością słów kluczowych w witrynie nie jest odczytywana przez roboty indeksujące w naturalny sposób. Na takie złe praktyki zwracają uwagę nie tylko algorytmy, ale również potencjalni klienci Twojej firmy, którzy czytają treści na stronie i odnoszą negatywne wrażenie na jej temat. Najczęściej takie działania kończą się pozostawieniem Twojej witryny przez użytkowników oraz przejściem do konkurencji.

Istnieje sposób na zrozumienie, czym jest upychanie słów kluczowych. Otóż wyraża się to zjawisko jako procent słów kluczowych w porównaniu z całkowitą liczbą słów na stronie.

Jeśli umieścisz 5 słów kluczowych w akapicie zawierającym 50 słów, gęstość słów kluczowych będzie wyższa niż 5 słów na stronie zawierającej 200 słów. Idealny współczynnik gęstości słów kluczowych nie jest oficjalnie znany, ale eksperci szacują, że wynosi około 2% słów na stronę.

Przykładowe praktyki upychania słów kluczowych

  1. Spamdexing
  2. Polega na zapełnieniu treści na stronie słowami w taki sposób, aby wyszukiwarka myślała, że temat jest wyczerpany.

    Przykładem może być powtarzanie tego samego słowa wiele razy, co sugeruje wyszukiwarkom, że temat jest szczegółowo opisany. Mogą być to słowa niezwiązane z tematem strony, a także (coraz częściej) nazwy produktów konkurencji.

    Celem treści na Twojej witrynie jest zapewnienie czytelnikom dokładnych informacji, których potrzebują na dany temat. Dlatego unikaj tego typu zabiegów.

  3. Nienaturalne powtarzanie słów kluczowych
  4. Stosowanie zbyt dużej ilości słów kluczowych wygląda nienaturalnie, przez co nikt nie chce czytać takiej treści na stronie. Zobacz poniższy przykład:

    „Jeśli chcesz mieć najlepiej ułożone włosy, jak po wyjściu od fryzjera, to musisz zakupić odżywkę do włosów kręconych Dove. W maju jest idealny czas na zakup odżywki do włosów kręconych Dove, ponieważ każda kobieta chce wyglądać pięknie na wiosnę! Dlatego odwiedź najbliższy sklep Dove i skorzystaj z odżywki do włosów kręconych Dove. Jest to najlepsza odżywka do włosów kręconych na świecie!”

    Teraz już widzisz, jak trudno się to czyta. Dlatego staraj się nie pisać w taki sposób treści na stronie WWW.

  5. Wypełnianie meta danych słowami kluczowymi
  6. Te krótkie opisy przy każdej stronie internetowej, które możesz zauważyć w wynikach wyszukiwania, to meta dane. Właściciele witryn wypełniają to miejsce słowami kluczowymi, aby poprawić swój ranking SERP. Niestety niekiedy stosują ich zbyt wiele, co nie jest odbierane dobrze ani przez roboty Google, ani przez użytkowników sieci.

  7. Niewidoczny tekst na stronie
  8. Jest to technika dopasowywania kolorów tekstu do kolorów na stronie internetowej. W ten sposób tekst wydaje się niewidoczny dla innych użytkowników. Jednak pamiętaj, że roboty indeksujące Google nadal mogą go odczytać w celach rankingowych.

    Czy upychanie słów kluczowych jest dobre dla SEO?

    Jeśli w swoje treści na stronie umieszczasz słowa kluczowe, które nie są czytelne dla użytkownika, to oznacza, że czytelnicy nie będą chcieli mieć z Twoją witryną nic wspólnego i zwyczajnie ją opuszczą. To z pewnością negatywnie wpłynie na odbiór Twojej firmy, a tym samym na Twoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Google zawsze zwraca uwagę na zwiększenie współczynnika odrzuceń witryny, przez co może zmniejszyć się autorytet Twojej strony.

    Źródło: EKATERINA BOLOVTSOVA/pexels.com

    Jeśli nie odpowiadasz oczekiwaniom użytkowników, to niestety Twój współczynnik odrzuceń strony zacznie wzrastać, dlatego staraj się nie upychać na siłę słów kluczowych w swoich treściach. Zdecydowanie nie wpływa to pozytywnie na SEO.

    W jaki sposób uniknąć upychania słów kluczowych?

    1. Stwórz dobrej jakości treść na swojej stronie WWW
    2. Jeśli poświęcisz czas na napisanie dobrej jakości tekstu w witrynie, to będziesz miał pewność, że przekaz jest wystarczająco silny i nie trzeba umieszczać w nim słów kluczowych.

    3. Twórz treści, które brzmią naturalnie
    4. Musisz tworzyć treści w taki sposób, aby były one naturalne w odbiorze, a także angażujące dla użytkownika.

    5. Stosuj bogate słownictwo
    6. Dzięki temu możesz uzyskać większą rozpiętość słów w treści. Staniesz się wartościowy dla innych.

    7. Przeprowadź skuteczne badanie słów kluczowych
    8. Jest to niezbędna część tworzenia każdej treści na stronie WWW. Dzięki temu możesz zobaczyć, które słowa kluczowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy i zastosować je bez zbędnego upychania kluczowych terminów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Pobudź swoją wyobraźnię i spójrz na każdą ze swoich stron, zoptymalizowaną w sposób wzorowy! A co gdy powiemy, że to nie musi pozostać w sferze marzeń?
    Jak pozycjonować bloga?

    Jak pozycjonować bloga?

    Masz bloga i chcesz przyciągnąć na niego jak najwięcej unikalnych użytkowników? Z pomocą przychodzi pozycjonowanie! Przeczytaj, jak przeprowadzić je skutecznie.
    Jak dobrać skuteczne słowa kluczowe?

    Jak dobrać skuteczne słowa kluczowe?

    Wybór odpowiednich słów kluczowych może przysporzyć sporo problemów. Wyjaśniamy więc, jak zrobić to skutecznie i jakich błędów unikać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.