Jeżeli prowadzisz stronę internetową swojej firmy, musisz pamiętać, że umieszczanie zbyt dużej ilości słów kluczowych nie jest interesujące ani atrakcyjne. Upychanie słów kluczowych to taktyka ciemnej strony internetowego SEO, wykorzystywana do oszukiwania wyników wyszukiwania w rankingach stron w Google lub innych wyszukiwarkach. Obecnie są one na takie działania najbardziej wyczulone, a Google może nawet ukarać Cię za wypróbowanie tej praktyki Black Hat SEO.
W poniższym artykule przedstawimy, czym jest upychanie słów kluczowych i dlaczego negatywnie wpływa to na Twoją firmę.
Upychanie słów kluczowych polega na umieszczeniu jak największej liczby słów kluczowych w treści na stronie internetowej. Służy do manipulowania wartością witryny określoną przez wyszukiwarkę. Nastawione jest na osiągnięcie wyższej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.
Pamiętaj, że treść z dużą ilością słów kluczowych w witrynie nie jest odczytywana przez roboty indeksujące w naturalny sposób. Na takie złe praktyki zwracają uwagę nie tylko algorytmy, ale również potencjalni klienci Twojej firmy, którzy czytają treści na stronie i odnoszą negatywne wrażenie na jej temat. Najczęściej takie działania kończą się pozostawieniem Twojej witryny przez użytkowników oraz przejściem do konkurencji.
Istnieje sposób na zrozumienie, czym jest upychanie słów kluczowych. Otóż wyraża się to zjawisko jako procent słów kluczowych w porównaniu z całkowitą liczbą słów na stronie.
Jeśli umieścisz 5 słów kluczowych w akapicie zawierającym 50 słów, gęstość słów kluczowych będzie wyższa niż 5 słów na stronie zawierającej 200 słów. Idealny współczynnik gęstości słów kluczowych nie jest oficjalnie znany, ale eksperci szacują, że wynosi około 2% słów na stronę.
Polega na zapełnieniu treści na stronie słowami w taki sposób, aby wyszukiwarka myślała, że temat jest wyczerpany.
Przykładem może być powtarzanie tego samego słowa wiele razy, co sugeruje wyszukiwarkom, że temat jest szczegółowo opisany. Mogą być to słowa niezwiązane z tematem strony, a także (coraz częściej) nazwy produktów konkurencji.
Celem treści na Twojej witrynie jest zapewnienie czytelnikom dokładnych informacji, których potrzebują na dany temat. Dlatego unikaj tego typu zabiegów.
Stosowanie zbyt dużej ilości słów kluczowych wygląda nienaturalnie, przez co nikt nie chce czytać takiej treści na stronie. Zobacz poniższy przykład:
„Jeśli chcesz mieć najlepiej ułożone włosy, jak po wyjściu od fryzjera, to musisz zakupić odżywkę do włosów kręconych Dove. W maju jest idealny czas na zakup odżywki do włosów kręconych Dove, ponieważ każda kobieta chce wyglądać pięknie na wiosnę! Dlatego odwiedź najbliższy sklep Dove i skorzystaj z odżywki do włosów kręconych Dove. Jest to najlepsza odżywka do włosów kręconych na świecie!”
Teraz już widzisz, jak trudno się to czyta. Dlatego staraj się nie pisać w taki sposób treści na stronie WWW.
Te krótkie opisy przy każdej stronie internetowej, które możesz zauważyć w wynikach wyszukiwania, to meta dane. Właściciele witryn wypełniają to miejsce słowami kluczowymi, aby poprawić swój ranking SERP. Niestety niekiedy stosują ich zbyt wiele, co nie jest odbierane dobrze ani przez roboty Google, ani przez użytkowników sieci.
Jest to technika dopasowywania kolorów tekstu do kolorów na stronie internetowej. W ten sposób tekst wydaje się niewidoczny dla innych użytkowników. Jednak pamiętaj, że roboty indeksujące Google nadal mogą go odczytać w celach rankingowych.
Jeśli w swoje treści na stronie umieszczasz słowa kluczowe, które nie są czytelne dla użytkownika, to oznacza, że czytelnicy nie będą chcieli mieć z Twoją witryną nic wspólnego i zwyczajnie ją opuszczą. To z pewnością negatywnie wpłynie na odbiór Twojej firmy, a tym samym na Twoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Google zawsze zwraca uwagę na zwiększenie współczynnika odrzuceń witryny, przez co może zmniejszyć się autorytet Twojej strony.
Jeśli nie odpowiadasz oczekiwaniom użytkowników, to niestety Twój współczynnik odrzuceń strony zacznie wzrastać, dlatego staraj się nie upychać na siłę słów kluczowych w swoich treściach. Zdecydowanie nie wpływa to pozytywnie na SEO.
Jeśli poświęcisz czas na napisanie dobrej jakości tekstu w witrynie, to będziesz miał pewność, że przekaz jest wystarczająco silny i nie trzeba umieszczać w nim słów kluczowych.
Musisz tworzyć treści w taki sposób, aby były one naturalne w odbiorze, a także angażujące dla użytkownika.
Dzięki temu możesz uzyskać większą rozpiętość słów w treści. Staniesz się wartościowy dla innych.
Jest to niezbędna część tworzenia każdej treści na stronie WWW. Dzięki temu możesz zobaczyć, które słowa kluczowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy i zastosować je bez zbędnego upychania kluczowych terminów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.