DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego należy wykonać audyt SEO na stronie internetowej?

5 min czytania
Dlaczego należy wykonać audyt SEO na stronie internetowej?
Kategoria Pozycjonowanie

Posiadanie strony internetowej we współczesnym świecie to za mało, aby móc cieszyć się płynącymi z niej zyskami. Nieważne, czy posiadasz prywatny blog, stronę firmową czy sklep internetowy – podlegają one ciągłemu procesowi SEO z uwagi na kolejne aktualizacje algorytmów. Szczególnie przydatny w tym kontekście jest audyt, który pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego moja witryna nie wykorzystuje swojego potencjału?”. Jeśli więc zależy Ci na widoczności w sieci, ruchu na stronie i konwersji, dowiedz się, czym jest audyt SEO i dlaczego go potrzebujesz.

Spis treści:

Czym jest audyt SEO?

Audyt to niezależna, ekspercka ocena jakości danej strony internetowej, określona standardami i przepisami związanymi z czynnikami rankingowymi wyszukiwarek internetowych. Pozwala on ustalić, które elementy wymagają poprawy. Audyt nie rozwiązuje problemów związanych ze stroną, ale pomaga je zidentyfikować, tworząc tym samym listę zadań koniecznych do wdrożenia.

Rodzaje

Istnieją trzy podstawowe typy audytów:

  • manualny – wykonywany w całości przez specjalistę, pochłania wiele czasu, jednak jest najdokładniejszy oraz dostarcza interpretacji uzyskanych wyników,
  • automatyczny – wykonywany przez narzędzia i programy komputerowe, które biorą pod uwagę parametry techniczne strony, jest on mniej czasochłonny, jednak nie dostarcza potrzebnych komentarzy,
  • manualno-automatyczny – najbardziej efektywny, dostarczający pełnego pakietu informacji dla administratora.

Kiedy najlepiej po niego sięgnąć?

Przede wszystkim jest on dedykowany stronom, które dopiero powstają. Pozwala wówczas wyeliminować potencjalne błędy oraz poprawić efektywność już od samego początku. Jest on wsparciem w procesie indeksowania, ponieważ roboty Google zaczynają analizować witrynę pod kątem od razu zoptymalizowanych kryteriów.

Jest on jednak przydatny również dla istniejących już witryn, które nie funkcjonują najlepiej. Audyt pomoże poprawić ich pozycję rankingową. Warto więc po niego sięgnąć przed dokonywaniem dużych, znaczących zmian w strukturze strony, przed rozpoczęciem prac nad UI oraz UX, przed ustaleniem strategii słów kluczowych i contentu. Dodatkowo jest on szczególnie zalecany po ważnych aktualizacjach Google. Przyda się również administratorom, którzy przejęli witrynę od innego właściciela bądź poszukują rozwiązań potrzebnych do wyeliminowania kar nałożonych przez wyszukiwarkę.

Jakie błędy są najczęściej wykrywane podczas audytu?

  • błędnie zoptymalizowane meta tagi,
  • niewykorzystane znaczniki HTML,
  • zbyt duże zagęszczenie słów i fraz kluczowych,
  • zduplikowanie bądź niska jakość treści,
  • niedziałające linki.

Podstawy audytu w pigułce

Audyt zajmuje się oceną strony on-site oraz off-site. Co należy wziąć pod lupę?

  1. Tytuły.
  2. Meta tagi (tag title, opis meta).
  3. Nagłówki (H1–H6).
  4. Adres URL.
  5. Słowa kluczowe.
  6. Mapę witryny.
  7. Plik robots.txt/
  8. Multimedia.
  9. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
  10. Prędkość ładowania strony.
  11. Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  12. Przyjazny interfejs.
  13. Aktualną pozycję w rankingu.
  14. Media społecznościowe.
  15. Wizytówkę Google.

Narzędzia do efektywnej analizy strony WWW

Chociaż to wszystko brzmi niezwykle skomplikowanie i czasochłonnie, nie jest aż tak trudne. Warto sobie pomóc i wykorzystać dostępne darmowe narzędzia, takie jak Google Search Console, Google Analytics, Google PageSpeed Insights czy Screaming Frog. Istnieje jednak również kilka ciekawych płatnych narzędzi, jak Senuto, Surfer SEO, SEMstorm, Ahrefs, Seoptimer czy SEO Majestic. Każde z nich możesz wykorzystać na późniejszym etapie do monitorowania zmian w witrynie i analizowania danych.

Dlaczego warto zlecić audyt specjalistycznej firmie SEO?

Każdą czynność SEO można wykonać samodzielnie, jednak trzeba mieć na uwadze potrzebną do tego wiedzę – od informatyki, przez programowanie, po marketing i promocję. Współpraca z agencją pozwala dostosować strategię do indywidualnych potrzeb – nie każdy element audytu będzie wymagał optymalizacji, wszystko zależy od Twoich celów. Dodatkowo zaoszczędzisz czas, a pracę wykonają specjaliści posiadający wysokie kompetencje oraz dostęp do miarodajnych programów.

Koszty

Cena wykonania audytu zależy od specyfiki witryny, jej wielkości oraz skomplikowania. Dodatkowo koszt będzie inny dla niewielkiej lokalnej firmy, średniego przedsiębiorstwa czy wielkiej korporacji. Trzeba jednak liczyć się z tym, że audyt ekspercki kosztuje od 1000 zł wzwyż. Chociaż może wydawać się to duży wydatek, w długotrwałej perspektywie biznesowej pozwala zaoszczędzić ze względu na zmniejszone ryzyko potencjalnych błędów.

 

Można również skorzystać z darmowego audytu SEO. Niestety posiada on ograniczoną liczbę narzędzi, jest traktowany szablonowo i dostarcza mniejszej ilości danych. Nie jest więc tak miarodajny, jak indywidualna ocena.

Ile czasu trwa audyt SEO?

Podobnie jak w przypadku kosztów, czas jest uzależniony od stanu witryny. Małe i średnie firmy mogą liczyć na kilka dni lub kilka tygodni. W przypadku większych przedsiębiorstw należy nastawić się nawet na miesiąc.

Sprawdź: Audyt SEO – co powinieneś sprawdzić w 2022 roku?

Podsumowanie

Jak widzisz, audyt to absolutna podstawa dla świadomego administratora strony. Warto jednak pamiętać, że tak samo jak SEO nie jest on jednorazowym działaniem. Z tego względu zaleca się rutynowe badanie strony raz do roku, ponieważ w sieci nic nie jest stałe. Sięgnij po dostępne narzędzia i zadbaj o swoją widoczność bądź skorzystaj z pomocy agencji SEO, która pozwoli Ci spokojnie spać w nocy.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak białe księgi wpływają na SEO?
Jak białe księgi wpływają na SEO?
Nie wiesz, co zrobić, aby zwiększyć swoją optymalizację strony internetowej? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się co możesz zrobić!
Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT
Google Bard: AI, które konkuruje z Chat GPT
W odpowiedzi na opracowanie przez OpenAI ChatGPT Google stworzył innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji – Bard. Co warto o nim wiedzieć?
O czym należy pamiętać podczas migracji WordPressa? – 5 porad
O czym należy pamiętać podczas migracji WordPressa? – 5 porad
WordPress to jeden z bardziej znanych systemów odpowiedzialnych za zarządzanie contentem na stronie WWW. Co czeka Cię po instalacji tego oprogramowania?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę