Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z SEO, z pewnością zadał sobie pytanie „jak długo muszę czekać na wyniki?”. Jest to całkowicie zrozumiałe, wszyscy przecież chcemy wiedzieć, jak wiele wysiłku kosztować nas będzie dane przedsięwzięcie.
Należy jednak zaznaczyć, że SEO powinno być częścią Twojej strategii marketingowej tak długo, aż potencjalni klienci będą w stanie bez problemu znaleźć Twoją markę w sieci.
Aby jednak lepiej zrozumieć ten fakt, przyjrzyjmy się podstawom optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
SEO to zestaw różnorodnych praktyk optymalizacyjnych stosowanych w celu zwiększenia ruchu w witrynie i osiągnięcia wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Mimo że techniki te odnoszą się w głównej mierze do działań technicznych, skuteczna strategia SEO obejmuje bardziej wymagania ludzi niż wyszukiwarek.
W SEO najważniejsze jest zrozumienie tego, czego w sieci poszukuje grupa docelowych odbiorców, a następnie udzielanie im wyczerpujących odpowiedzi za pomocą słów, których używają, oraz w formie, w jakiej chcą je otrzymać.
Niemniej jednak istotne jest również sprostanie wymaganiom wyszukiwarek i dostosowanie wykorzystywanych technik optymalizacyjnych do algorytmów botów indeksujących.
SEO to najlepszy sposób na zaprezentowanie swojej oferty osobom, które rzeczywiście poszukują jej w sieci. Z badań wynika, że ponad 90% działań online zaczyna się z poziomu wyszukiwarek. Są one bowiem głównym środkiem łączącym klientów z produktami, które prezentują im sprzedający. Jeśli więc nie można znaleźć Twojej marki w wyszukiwarkach, Twoje wyniki prawdopodobnie nigdy nie osiągną satysfakcjonującego poziomu.
Skuteczne SEO to takie, które z czasem zaczyna przynosić coraz większe korzyści przyspieszające wzrost marki. Chociaż proces ten jest dość żmudny i czasochłonny, wytrwałość i konsekwencja w działaniu okazać się może kluczem do sukcesu każdego biznesu online.
Należy też zaznaczyć, że SEO nie ma jednego punktu docelowego. Świat internetowy nieustannie się zmienia, a powstawanie nowych konkurencyjnych marek, modyfikacje algorytmów i preferencji użytkowników nie ułatwiają szybkiego osiągnięcia celu. Strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek wymaga więc stałego zaangażowania, regularnych badań, aby okazać się mogła faktycznie skutecznym planem marketingowym.
Ciekawym faktem, o którym zdecydowanie należy wspomnieć, jest to, że powody, dla których właściciele witryn rezygnują z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, są zupełnie przeciwne. Mianowicie, najczęstsze przyczyny odejścia od SEO to brak osiągnięcia celów i osiągnięcie celów.
Jeśli więc rozważasz rezygnację z działań SEO, ponieważ nie uzyskałeś pożądanych efektów tak szybko, jak oczekiwałeś, koniecznie przeanalizuj ponownie swoje oczekiwania. Czy są realistyczne? Być może będziesz musiał ponownie wyznaczyć swoje cele. Oto elementy, na które powinieneś wówczas zwrócić szczególną uwagę:
Chociaż bujanie w obłokach jest wspaniałe, w SEO ważne jest, aby twardo stąpać po ziemi, znać swoje możliwości i regularnie aktualizować cele. Przyjrzyj się swoim dotychczasowym badaniom i ustal oczekiwania na podstawie istniejących już danych. Warto też skorzystać z pomocy specjalisty SEO, który zaprezentuje Ci możliwości oparte na analizie konkurencji i zaproponuje rozwiązania pozwalające osiągnąć wyznaczone cele biznesowe. Nagły skok ruchu organicznego to świetna sprawa. Zrównoważony wzrost jest jednak najlepszym sposobem na budowanie konwersji i to właśnie on powinien być Twoim przepisem na sukces.
Jeśli natomiast Twoje oczekiwania są realistyczne, ale po prostu nie dostrzegłeś jeszcze efektów, na które liczysz, Twój doradca SEO powinien zasugerować kilka skutecznych sposobów na optymalizację efektywności prowadzonej strategii, która prędzej czy później doprowadzi do zamierzonych celów.
Skuteczne SEO wymaga eksperymentowania, nieustannego doskonalenia się i rozwoju. Nie rezygnuj więc z tej strategii tylko dlatego, że jej prototyp okazał się niewystarczająco skuteczny. Wypróbuj inne opcje, a z pewnością wkrótce znajdziesz taką, która doprowadzi Cię na szczyt listy wyników wyszukiwania.
Doskonałe wyniki SEO nie pojawiają się z dnia na dzień. W wyniku sposobu, w jaki Google nadaje autorytet stronom internetowym, osiągnięcie trwałych efektów w rankingu SERP może zająć kilka miesięcy, a nawet ponad rok. Musisz więc być gotowy na to, że doświadczone agencje SEO nie będą zawierać umowy na miesiąc czy dwa.
Uważaj zatem na każdego, kto obiecuje szybkie rezultaty w pozycjonowaniu. Tego typu efekty są nierzadko wynikiem stosowania podstępnych sztuczek Black Hat SEO, za które Twoja witryna może zostać surowo ukarana.
Jeśli osiągniesz swój cel i uplasujesz się na wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania, gratulacje – możesz być z siebie dumny. Pamiętaj jednak, że spoczęcie wówczas na laurach może pozbawić Cię wszystkich korzyści z tym związanych. Konkurencja nigdy nie śpi. Aby utrzymać się na szczycie SERP, musisz stale aktualizować swoją strategię i nieustannie prowadzić działania optymalizacyjne. Po tak długiej przebytej drodze z pewnością wiesz już jednak, jakie działania są skuteczne, a z których lepiej zrezygnować. Dzięki temu umiejętniej podejdziesz do SEO i z łatwością zachowasz swoją popularność w sieci. Konsekwencja i zaangażowanie to klucz do sukcesu każdego biznesu online, dlatego zadbaj o to, aby były to główne wartości w Twojej firmie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.