Niektórzy ludzie uważają, że SEO jest całkowitą stratą czasu i pieniędzy, która nie zapewnia pożądanych rezultatów firmie. Właściciele małych firm uważają, że SEO jest kosztowne i przeznaczona tylko dla dużych firm dysponujących ogromnymi funduszami. Pamiętaj, że SEO bez odpowiedniej strategii nigdy nie przyniesie pożądanych rezultatów firmie. Pominięcie podstawowych czynności w działaniach SEO, tylko doprowadzi do utraty interesu. Poniżej postaraliśmy się wymienić kilka podstawowych i bardzo ważnych działań, które często są przyczyną niepowodzenia strategii SEO.
Żeby działać w sieci jak najlepiej, ważne jest aby znać nie tylko działające strategie, ale również warto poznać te sytuacje, które mogą sprawić, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie do końca pójdzie po naszej myśli.
Musisz wiedzieć, że plany działań SEO są często ograniczone ramami czasowymi, takimi jak sześć miesięcy lub rok, ponieważ wielu klientów nie dostrzega potrzeby utrzymania działań SEO po okresie osiągnięcia celu, jakim jest wysoka pozycja w rankingu wyników wyszukiwania. Często jest tak, że właściciele witryn stosują niewłaściwą taktykę SEO, co oczywiście przyniesie niewiele lub nie przyniesie żadnych rezultatów. Właściwa strategia SEO polega na ciągłym działaniu, tak długo, jak długo będzie istniała Twoja firma.
Często jest tak, że właściciele firm podejmują działania SEO, ale nie mają odpowiedniej strategii, aby osiągnąć pożądane efekty. Dzieje się tak, dlatego, że ludzie wierzą w to, że SEO jest za trudne, żeby je zrozumieć. Są po prostu przekonani, że nauka tego po prostu nie jest wymagana. Przedsiębiorcy działają w ciemno i do końca nie wiedzą, czy robią to dobrze. Aby Twoja kampania marketingowa SEO była skuteczna, konieczne jest odpowiednie planowanie i strategia. Plan musi zawierać kluczowe produkty lub usługi, odbiorców, do których należy skierować kampanię, cele, które wyznaczyłeś sobie do osiągnięcia, oraz każdy możliwy szczegół dotyczący Twojej firmy.
Wiele przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje strony internetowe, nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest wysokiej jakości treść w witrynie. Często nie skupiają się na tym i słowa kluczowe dobierane są w sposób losowy, a treść nie jest oryginalna, trafna, interesująca, ani wartościowa na tyle, aby przyciągnąć i zatrzymać uwagę potencjalnych odbiorców. Odpowiedniej jakości treść nabrała ogromnego znaczenia w dzisiejszym marketingu internetowym. Musisz pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek, są często aktualizowane, aby zapewnić oryginalną, wysokiej jakości i trafną treść, a co za tym idzie wyższą pozycję takich stron w wynikach wyszukiwania. Najwyższy czas zwrócić uwagę na ten aspekt witryny i rozwiązać te problemy już teraz.
Planując działania SEO, przedsiębiorcy popełniają duży błąd, ponieważ nie sprawdzają, czy są one spójne i pozwalają na maksymalne zaangażowanie. Skupiają się one po prostu na budowaniu losowych linków z wybranych odpowiednich witryn. To tylko tymczasowo poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania i nie utrzymuje jej. Aby uzyskać silną konwersję na stronie WWW przez cały okres prowadzenia firmy, konieczna jest spójność działań. Dobra strategia SEO musi być w pełni zsynchronizowana z nowymi, stale zmieniającymi się algorytmami Google.
Musisz wiedzieć, że większość przedsiębiorców koncentruje się na wykorzystaniu strategii SEO w celu zwiększenia ruchu w swojej witrynie. Nie rozumieją, jak ważne jest dobre wrażenie odbiorcy podczas odwiedzania strony internetowej. Już w samym projekcie witryny często brakuje jakiegokolwiek działania SEO. Prowadzi to do niezadowolenia użytkowników, co zgodnie z zasadami Google prowadzi do surowej kary ze znacznie niższą pozycją w rankingu. Dlatego każdy projekt witryny musi uwzględniać odpowiednie słowa kluczowe, adres URL strony docelowej, nawigację, czy angażujące treści i grafiki. Zawsze zaleca się testowanie widoczności strony przez użytkownika za pomocą różnych narzędzi lub za pomocą recenzji odbiorców testowych i uzyskiwania od nich odpowiednich informacji na temat strony internetowej.
Często przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje strony internetowe, posługują się tymi słowami kluczowymi, które zostały przekazane przez agencję SEO już jakiś czas temu. Niestety po pewnym czasie mogą one już nie być aktywne i nie mieć żadnej wartości w świecie SEO. Wybór i optymalizacja niewłaściwych słów kluczowych jest często najczęstszą przyczyną nieudanej kampanii SEO, ponieważ treść nie dociera wtedy do docelowej grupy odbiorców, przez co nie jest generowana sprzedaż produktów, czy usług. Aby uzyskać najlepsze słowa kluczowe, musisz wybrać dobrą agencję SEO albo samodzielnie przeanalizować słowa kluczowe za pomocą odpowiedniego narzędzia do analizy słów kluczowych. Jednocześnie nie zaszkodzi przyjrzeć się słowom kluczowym używanym przez konkurencyjne firmy w branży. Zobaczysz, że optymalizacja odpowiednich słów kluczowych przyniesie pożądane rezultaty.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące błędów w działaniach SEO przydadzą Ci się w przyszłości. Dzięki nim możesz w łatwy sposób uchronić swoje działania SEO przed niepowodzeniem.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.