Dlaczego optymalizacja treści to długi proces?

Dlaczego optymalizacja treści to długi proces?

Ketut Subiyanto/pexels.com

Jednym z największych problemów pozycjonowania, z którym borykają się agencje SEO, jest… nieświadomość klientów. Nieświadomość odnosząca się do tego, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie i jakie czynności wchodzą w skład optymalizacji treści. Najczęstszym nieporozumieniem jest to, że klient jest święcie przekonany, że pozycjonowanie to jednorazowe działanie, które powinno przynieść oczekiwane rezultaty już w trakcie pierwszego miesiąca stosowania strategii. Co więcej, panuje powszechne przekonanie, że owe wyniki powinny się utrzymać już na długo (jeśli nie na zawsze). Przez takie błahe nastawienie i błędne przekonania, po osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarce wykorzystywane techniki zostają często zaniechane, a umowa z agencją SEO jest zrywana. No bo po co płacić, skoro już jesteśmy tak wysoko i cel został zrealizowany? W tym artykule rozwiejemy wszelkie wątpliwości związane z czasem trwania optymalizacji treści i wyjaśnimy powody, dla których proces ten nigdy nie powinien zostać przerwany.

Co składa się na pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to niezwykle trudne zadanie. SEO jest bowiem bardzo złożonym procesem, na który składa się wiele specjalistycznych i czasochłonnych technik. Nie ma tutaj bowiem schematów i standardowych działań. Nie ma też wytycznych ani złotych środków. Każda strona jest inna, branże różnią się od siebie i w każdym przypadku konkurencja dyktuje zupełnie inne zasady, dlatego wykorzystywane metody powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta. Owszem, istnieje kilka czynności, które warto wykorzystać w każdej strategii optymalizacyjnej, ale każda z nich wymaga także późniejszych analiz pod kątem osiągnięcia personalnych celów.

Słowa kluczowe

Pozycjonowanie rozpoczynamy od doboru odpowiednich słów kluczowych. Popularne terminy są bramą do sukcesu, gdyż to właśnie dzięki nim witryna ma możliwość pojawienia się na liście wyników wyszukiwania i przyciągnięcia docelowych klientów.

Jak wybrać skuteczne słowa kluczowe? Warto w tym celu skorzystać z dedykowanych narzędzi, takich jak KeyWord Tool czy planer słów kluczowych Google. Dzięki nim będziesz w stanie poznać najczęściej wyszukiwane frazy, których użycie pozwoli Ci stanąć na szczycie listy wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, aby zwrócić uwagę na konkurencyjność danej frazy. Najpopularniejsze słowa kluczowe będą znacznie trudniejsze do pozycjonowania, gdyż liczba stosujących je witryn jest z pewnością ogromna. Jeśli zatem prowadzisz małą firmę lub dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek, postaw na mniej oblegane hasła, szczególnie frazy long tail, dzięki którym szybciej osiągniesz zamierzone efekty.

Najważniejsze jest jednak to, aby pamiętać, że dobór słów kluczowych jest fundamentem udanej strategii SEO. Źle dobrane frazy mogą nie przełożyć się bowiem na wysoką konwersję, przez co nie przyciągniesz nowych klientów i nie osiągniesz pożądanych wyników. Jeśli zatem okaże się, że słowa kluczowe nie mają odzwierciedlenia w zyskach, to należy je zwyczajnie zmienić lub dobrać inne, które być może staną się bardziej skuteczne.

Optymalizacja treści

Kolejną czynnością jest optymalizacja strony internetowej. W skład tego procesu wchodzą między innymi tworzenie treści o wysokiej jakości, budowanie sieci wartościowych linków i udoskonalanie technicznych aspektów witryny. Optymalizacja strony to zestaw skomplikowanych działań, szczególnie kiedy wymaga od nas modyfikacji kodu witryny. Jeśli więc nie jesteśmy pewni naszych umiejętności w tej dziedzinie, warto zlecić to odpowiedzialne zadanie doświadczonym specjalistom.

Po zoptymalizowaniu witryny pod kątem skutecznych słów kluczowych nadszedł czas na zdobycie odpowiednich linków. Pozyskiwanie linków nie jest już jednak związane z żadnym schematem. Znaczącą rolę w tym procesie odgrywa branża, konkurencja i możliwości danej firmy. Algorytmy Google skutecznie zwalczają bowiem strony, które optymalizują swoje treści przy użyciu schematów linków, kupionych łączy czy takich, które prowadzą do witryn o niskiej jakości. Obecnie dobre SEO to przede wszystkim odpowiednie linkowanie. Strona internetowa musi łączyć się z wiarygodnymi witrynami, aby pozyskiwane linki miały jakąkolwiek wartość z punktu widzenia Google i przynosiły zamierzone efekty. Nieprzestrzeganie ogólnych reguł i nieumiejętne pozyskiwanie linków zwrotnych zazwyczaj skutkuje filtrem lub banem, przez co strona może utracić szansę na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Kolejnym czynnikiem optymalizacji zawartości witryny jest dbałość o jej techniczne aspekty. Pod uwagę należy zatem wziąć szybkość ładowania poszczególnych stron, wizualną prezentację treści czy optymalizację metatagów. Pierwsze dwa z wymienionych elementów mają bowiem bezpośredni wpływ na wrażenia użytkownika i warunkują jego późniejszy powrót do treści witryny. Dbałość o metatagi polega natomiast na uzupełnieniu kwestii, takich jak meta tytuł, meta opis i inne znaczniki schematu, z których większość widoczna jest tylko dla wyszukiwarek i pokazuje im temat oraz wartość danej witryny. Warto więc zadbać o wszelkie techniczne aspekty strony internetowej, gdyż przekładają się one na pozycję w wyszukiwarce i mają wpływ na satysfakcję użytkownika, a więc również na osiągane wyniki sprzedażowe.

Sprawdź: Jak zoptymalizować treść na stronie i generować konwersję?

Co potem?

Jeśli wszystkie te procesy będą wykonywane systematycznie i prawidłowo, to najczęściej po pewnym czasie strona zaczyna pojawiać się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania. Czas ten zależny jest od wielu czynników, takich jak konkurencja, trudności słów kluczowych czy indeksacja linków i może trwać nawet przez długie miesiące. Kiedy jednak po wejściu do TOP10 w SERP klient zrezygnuje, szybko może okazać się, że spadnie z czołówki rankingu. Spowodowane jest to tym, że konkurencja niestety nie śpi. Branżowi rywale także dobrali skuteczne słowa, też zoptymalizowali swoje strony i też zaczynają je dobrze linkować. Wszystko to powoduje, że na nasze miejsce w wyszukiwarce szybko może wejść inna strona. Ponadto Google stale zmienia swoje algorytmy oraz panujące w indeksacji zasady. Zdarzyć się zatem może, że strona straci popularność i nie będzie to wina dobrze pracującej konkurencji. Czynników jest wiele, dlatego ciągła praca i analiza to ważny element także po osiągnięciu zamierzonych celów.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Podsumowanie

Proces pozycjonowania to jednak temat rzeka, a w jednym artykule nie da się zobrazować ogromu pracy, jaką musi włożyć pozycjoner nie tylko w to, aby strona była w TOP10 SERP, ale także w to, aby te pozycje przekładały się na realne zyski klientów. Tak jak sportowiec musi stale trenować, by być najlepszym – tak samo strona musi być stale optymalizowana, by znaleźć się na podium w Google. Systematyczność i konsekwentność często okazać się mogą kluczem do sukcesu. Warto więc stale śledzić zmiany zachodzące w wyszukiwarkach, analizować działania konkurencyjnych marek i dbać o jakość publikowanych treści, aby mieć szansę na osiągnięcie wszystkich zamierzonych celów. Należy też podkreślić, że raz przeprowadzona optymalizacja witryny nie będzie przynosić efektów w nieskończoność. Dlatego tak ważna jest regularność działań, dzięki której strona internetowa będzie popularna w sieci przez długie lata.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania

    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania

    Link building to podstawa pozycjonowania. Czym są linki i jak je pozyskiwać? Co zrobić w przypadku niedziałającego linku?
    SEO vs. SEM – czym różnią się te strategie?

    SEO vs. SEM – czym różnią się te strategie?

    SEO i SEM to doskonałe strategie, które nastawione są na budowanie ruchu w witrynie i zwiększenie bazy klientów. Czy wiesz jednak, czym się różnią?
    Kary Google. Co należy o nich wiedzieć i jak ich unikać?

    Kary Google. Co należy o nich wiedzieć i jak ich unikać?

    Każdy medal ma dwie strony, podobnie jest z SEO. Czym są techniki Black Hat SEO i czym grozi ich stosowanie? Jak Google wykrywa depozycjonowanie?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę