Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

Tima Miroshnichenko/pexels.com

Na ranking strony w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Wskazanie zatem tylko jednego powodu, dla którego Twoja pozycja w SERP mogła spaść, jest bardzo trudne. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym przyczynom, w wyniku których notujesz spadki w Google.

Wartość linków zwrotnych

Linki zwrotne to swego rodzaju recenzje czy rekomendacje witryny. Im więcej „poleceń” słów kluczowych na stronie, tym większe zaufanie zarówno ze strony odbiorców, jak i wyszukiwarek. Czynnik ten bezpośrednio przekłada się ponadto na ranking w wyszukiwarce, co wynika z faktu, iż Google chce zaprezentować swoim użytkownikom jak najbardziej wiarygodne treści. Jeśli zatem nie posiadasz wielu wartościowych linków zwrotnych, Twoja witryna narażona jest na utratę pozycji w SERP.

Sprawdź: Jak działania SEO współgrają z marketingiem?

Jakość treści

Z pewnością spotkałeś się ze stwierdzeniem, że treść jest najważniejszym elementem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Wynika z tego też fakt, iż dbałość o ten element ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w rankingu Google.

Źródło: SHVETS production/pexels.com

Warto zaznaczyć, że zadaniem Google jest analiza całego internetu. Zrozumienie niejasnych treści lub stron bez wyraźnej tematyki wydłuża indeksację i z reguły obniża pozycję witryny w wyszukiwarce. Ważne jest zatem, aby poszczególne fragmenty zawartości były jak najbardziej zrozumiałe dla Google. Bez tego aspektu z pewnością przegrasz wyścig o najwyższą pozycję w SERP ze swoimi branżowymi rywalami.

Optymalizacja domeny

W SEO kluczowe znacznie ma holistyczne podejście do optymalizacji treści. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, konieczna jest dbałość o nawet najmniejsze szczegóły witryny. Taką drobnostką, o której wciąż zapomina wielu webmasterów, jest udoskonalenie domeny.

Google zawsze umieszcza w rankingu aktywne witryny nad nieaktywnymi. Pamiętaj, że wyszukiwarka nie jest w stanie stwierdzić, czy zakończyłeś działalność, zawiesiłeś ją sezonowo, czy też koncentrujesz się na strategii marketingowej na następny kwartał. Wyszukiwarka dostrzega tylko to, że na stronie znajduje się niewiele stron z wartościowymi treściami i od kilku miesięcy nie pojawia się nic nowego. Jeśli więc chcesz odzyskać widoczność w SERP, musisz to zmienić.

Sprawdź: Jak prawidłowo przebudować stronę internetową?

Techniczna struktura witryny

Priorytetem Google jest dokładne zrozumienie funkcjonalności poszczególnych stron i całej domeny. Wyszukiwarka indeksuje zatem Twoją witrynę, aby zobaczyć, czy zawiera jakieś wartościowe treści dla użytkowników. Jeśli więc masz wiele przekierowań, błędów 404 i innych nieprawidłowości technicznych, które utrudniają Google łatwe poruszanie się po witrynie, możesz zapomnieć o wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja, gdy wiele stron w witrynie próbuje pozycjonować się na tę samą frazę. Zjawisko to jest dość trudne do zdiagnozowania dla wewnętrznych zespołów marketingowych. Mimo iż dla przeciętnego użytkownika poszczególne artykuły mogą wydawać się zupełnie różne, Google nie zrozumie tej odrębność i uzna je za podlegające kanibalizacji słów kluczowych.

Jest to szczególnie powszechny problem wśród małych firm i ich stron internetowych. Jeśli masz w swojej ofercie specjalistyczny produkt, którego właściwości laik nie jest w stanie dokładnie zrozumieć, istnieje spora szansa, że doświadczysz kanibalizacji słów kluczowych. Jeśli Google zidentyfikuje dwie strony w jednej domenie skierowane na ten sam zestaw fraz, podzieli ich uprawnienia. W konsekwencji obie te strony uzyskają niższą pozycję w rankingu SERP i nie przyciągną pożądanego ruchu organicznego.

Sprawdź: Pozycjonowanie plików PDF

Linki wewnętrzne

Im więcej wewnętrznych linków zawiera dana strona, tym lepiej prezentuje się w oczach Google i z reguły osiąga wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Warto jednak zadbać o jakość tych połączeń i wybór właściwego anchor text. W świecie SEO istnieje bowiem jedna żelazna zasada: liczy się jakość, a nie ilość.

Aktualizacja treści

Zjawisko fluktuacji witryny w SERP często wiąże się z wprowadzaniem pewnych zmian na stronie lub w witrynie. Linki zwrotne, treść, linki wewnętrzne i inne elementy są ważnymi czynnikami wpływającymi na ranking w wyszukiwarce. Wprowadzenie wszelkich zmian w tychże obszarach może zatem znacząco wpływać na pozycję w SERP, dlatego warto obchodzić się z tymi działaniami bardzo ostrożnie.

Sprawdź: Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

Działania konkurencji

Pamiętaj, że liczba pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest ograniczona. Jeśli konkurencyjne marki zastosują skuteczne działania optymalizacyjne, mogą po pewnym czasie ulokować się w rankingu ponad Twoją witryną. Nie jesteś w stanie przewidzieć, kiedy inne firmy z Twojej branży zaczną inwestować w SEO. Najlepszą strategią jest zatem ciągłe budowanie widoczności strony w sieci i regularne monitorowanie skuteczności wykorzystywanych słów kluczowych.

Zmiany algorytmów Google

Algorytmy Google to element, który ma największy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Nawet jeśli Twoja strategia przynosiła pożądane efekty, po zmianie systemu indeksowania okazać się może, że jest zupełnie nieskuteczna. Pamiętaj, że celem Google nieustannie jest prezentowanie użytkownikom jak najlepszych wyników w SERP. Na szczycie wyszukiwarki wyświetlać się więc będą strony, które spełniają wytyczne algorytmów i prezentują szczególną wartość grupie docelowych odbiorców. Przeprowadź zatem dokładne badania i opracuj skuteczną strategię optymalizacyjną, dzięki której osiągniesz wysoką pozycję w rankingu Google, przyciągniesz ruch do witryny i zyskasz miano lidera w swojej branży!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Czy działania SEO są opłacalne dla lokalnego biznesu?

    Czy działania SEO są opłacalne dla lokalnego biznesu?

    Pozycjonowanie lokalne może pomóc stacjonarnej firmie zaistnieć na rynku. Dowiedz się, jakie działania pozwolą przyciągnąć lokalnych odbiorców.
    Mity i fakty w pozycjonowaniu (SEO)

    Mity i fakty w pozycjonowaniu (SEO)

    Czy wiesz, co faktycznie działa w pozycjonowaniu, a co jest tylko miejską legendą? Koniecznie sprawdź swoją wiedzę z naszą listą mitów i faktów o SEO!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę