DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego pozycjonowanie czasem nie przynosi efektów? Najczęstsze błędy

Dlaczego pozycjonowanie czasem nie przynosi efektów? Najczęstsze błędy

Artem Podrez/pexels.com

Budowa strony internetowej nie jest skomplikowana – każdy może to zrobić. Stworzenie witryny, która będzie cieszyć się sympatią odbiorców oraz Google to jednak prawdziwa sztuka. Zobacz, jak należy postępować oraz jakie błędy najczęściej są popełniane podczas optymalizacji i pozycjonowania.

Search Engine Optimization

Brak skuteczności pozycjonowania często wynika z niezrozumienia istoty SEO. Otóż chodzi o szereg technik i metod zwiększających widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a tym samym poprawiających jej pozycję rankingową.

SEO składa się w zasadzie z dwóch części: optymalizacji on-site oraz off-site.

  • Pierwsza skupia się przede wszystkim na technicznej budowie witryny, czyli takich elementach, jak: przyjazny adres URL, meta tagi, słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne, responsywność i prędkość ładowania strony. W jej skład wchodzą również aspekty UX, które mają za zadanie sprawić, że witryna jest wygodniejsza w obsłudze oraz bardziej atrakcyjna wizualnie.
  • Drugi aspekt pozycjonowania dotyczy widoczności strony w sieci. Chodzi o poprawę jej popularności, autorytetu czy zaufania wśród użytkowników. Najważniejszym elementem jest tu link building, a dokładniej pozyskiwanie wartościowych backlinków.

Jeśli zoptymalizowałeś każdy z tych elementów, a widoczność Twojej strony nadal nie ulega poprawie, oznacza to, że w pewnym momencie zdarzył się jakiś błąd bądź niedopatrzenie.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży usługowej

Pozycjonowanie – najczęściej pojawiające się błędy

Pozycjonowanie stron to proces, który czerpie swoje zasoby z wielu innych dziedzin: od informatyki, przez programowanie, marketing, promocję, po psychologię. Jest więc działaniem interdyscyplinarnym, stąd być może wynikają pewne trudności. Oto 10 najczęściej pojawiających się błędów popełnianych podczas pozycjonowania.

Błędnie dobrane frazy

Słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów SEO, ponieważ przyczyniają się do pozycji rankingowej. Im lepsze dopasowanie do intencji odbiorców, tym większa widoczność w SERP-ach. Zdarza się jednak, że:

  • dobrane słowa nie odpowiadają zawartości strony;
  • są niepowiązane z ofertą;
  • obejmują zbyt szerokie, konkurencyjne zagadnienia;
  • wybrane hasła są zbyt niszowe;
  • pomijane są frazy typu long tail;
  • wybrane słowa są upchane i nie wyglądają naturalnie;
  • dochodzi do kanibalizacji słów kluczowych.

Zaniedbane meta tagi

Meta tagi to znaczniki znajdujące się w kodzie źródłowym strony w formacie HTML, w sekcji <head>. Informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania pochodzą z pozyskanych od nich danych. Dodatkowo sprawiają, że dana witryna jest lepiej rozumiana przez roboty sieciowe. Jeśli więc nie zoptymalizowałeś title tagu, meta description oraz meta robots – wiele tracisz.

Nieprawidłowo zoptymalizowany content

Hasło “Content is king!” nie jest przypadkowe – to właśnie treści poszukują internauci. Można w nich zawrzeć wszystko, co niezbędne z punktu widzenia SEO (głównie słowa kluczowe i linki). Trzeba jednak podejść do tego umiejętnie. Inaczej może dojść do:

  • tworzenia treści niskiej jakości (thin content);
  • naruszenia praw autorskich (plagiat);
  • duplikacji treści;
  • braku tytułów i nagłówków;
  • nieustrukturyzowania treści (chodzi tutaj o brak podziału na akapity, a także gradacji informacji);
  • tworzenia podstron bez jakiejkolwiek treści.

Brak optymalizacji materiałów wizualnych

Wielu właścicieli stron często zapomina o obrazach i wideo – one również wspierają pozycjonowanie. Czy wiesz, że niemal 30% wyszukiwań z Google dotyczy właśnie materiałów graficznych? Optymalizując multimedia, możesz skrócić czas ładowania strony, wykorzystać słowa kluczowe, tagi alt, a także zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Uszkodzone linki i błędne przekierowania

Link building to trudna sztuka – często ze względu na chęć szybkiego zgromadzenia jak największej liczby backlinków nagle okazuje się, że część z nich nie działa. Uszkodzony bądź martwy link to odnośnik prowadzący donikąd. Wpływa na obniżenie User Experience, zmniejsza ruch, konwersję oraz kliknięcia. Sprawdź zatem, czy:

  • adres URL zawiera błędy w pisowni;
  • posiadasz przeniesione linki;
  • struktury adresów są zaktualizowane;
  • nie borykasz się z problemem ograniczeń zapory bądź geolokalizacji.

Brak zróżnicowania atrybutów linków

Atrybuty to cechy charakterystyczne linków wykorzystywane przez roboty sieciowe do profilu i jakości witryny. Właściciele stron często skupiają się jedynie na pozyskiwaniu linków dofollow, ponieważ to właśnie one przekazują moc SEO. W oczach Google często wygląda to jednak na próbę manipulacji, dlatego ważne jest stworzenie naturalnego link buildingu. Musisz więc mieć w swoich zasobach również linki nofollow, sponsored oraz UGC.

Niedostosowanie do urządzeń mobilnych

Żyjemy w erze mobileggedonu – smartfony i tablety towarzyszą nam na co dzień. Korzysta z nich niemal 70% populacji na całym świecie. Twoja strona musi być więc responsywna, czyli automatycznie dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranów. Inaczej odbiorca nie będzie w stanie z niej skorzystać, a Ty stracisz ważnego użytkownika. Dodatkowo nie zapominaj, że Google również odnotował tę zmianę, dlatego wprowadzono Mobile-First Index. W tym przypadku wyszukiwarka w pierwszej kolejności kieruje się na mobilną wersję strony, a następnie określa ranking wyszukiwania.

Słabe tempo ładowania strony

Dane Google wskazują, że ponad 53% użytkowników rezygnuje ze strony, jeśli czas jej otwarcia sięga trzech sekund. Wielu właścicieli nie dba o podstawowe wskaźniki internetowe – Core Web Vitals. Odbiorcy oczekują natychmiastowych efektów – z tego powodu musisz sprawdzić, jak szybka jest Twoja witryna.

Nieintuicyjny układ strony

Twoja witryna jest Twoją wizytówką, więc musi być czytelna i zrozumiała. Z tego względu szczególnie ważny jest układ strony, zastosowanie menu (najlepiej menu okruszkowego), kategorii oraz filtrów. Warto stworzyć u góry strony czytelne zakładki podzielone ze względu na tematykę. Dodatkowo nie może zabraknąć danych o Tobie, aby wzbudzić zaufanie. Całość musi być łatwa w obsłudze, stąd ważny jest UX design.

Aktualizacje algorytmów

Ostatnim problemem jest brak śledzenia aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Każda zmiana zadań robotów sieciowych wpływa na ocenę witryny oraz czynniki rankingowe. Musisz być więc na bieżąco, ponieważ SEO to proces, a nie jednorazowe działanie. Analiza i monitoring są jego częścią.

Jak widzisz, niebezpieczeństwa czyhają na każdym kroku, dlatego należy być uważnym, ale też cierpliwym!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Korzyści dedykowanego adresu IP strony internetowej
    Korzyści dedykowanego adresu IP strony internetowej
    Postęp technologiczny powoduje, że na wartości zyskują numery IP. To niezaprzeczalny fundament procesu komunikacji odbywającej się w sieci internetowej.
    Na czym polega depozycjonowanie?
    Na czym polega depozycjonowanie?
    Depozycjonowanie to atak wymierzony w konkurencję i zajmowane przez nią pozycje w SERP. Jakie formy przybiera negatywne SEO i jak się przed nim bronić?
    Jak zoptymalizować budżet SEO?
    Jak zoptymalizować budżet SEO?
    Dobry plan SEO zawsze wiąże się z pewnymi wydatkami. Podpowiemy Ci, jak zoptymalizować swój budżet, aby pokrył wszystkie koszty tej strategii!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę