Andrea Piacquadio / pexels.com
Z pewnością zauważyłeś, że w całym Internecie witryny są liczone w milionach, a niestety tylko część z nich otrzymuje ruch na stronie i pojawia się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.
Jeżeli Twoja strona WWW nie generuje konwersji, to znaczy, że nie jesteś aktywny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dlatego możesz zastanawiać się, jak zwiększyć ruch w witrynie. Wyróżnienie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania może wydawać się dość trudne, ale przy dopracowanej strategii SEO uda Ci się to osiągnąć.
W tym artykule pokażemy Ci różne wskazówki, które pomogą uzyskać jak największy ruch organiczny i przewyższyć konkurencję w wyszukiwarkach.
SEO jest procesem, który ma na celu zoptymalizowanie witryny pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania, aby uzyskać jak największy ruch na stronie, dzięki odpowiednim słowom kluczowym.
Bezpłatne wyniki wyszukiwania to te wyniki, które wyświetlają się na stronie wyszukiwarki np. Google. Witryny, które się tam znajdują, są odpowiednio selekcjonowane przez jej własny algorytm. Typowa strona wyszukiwarki ma:
Najczęściej 10 pierwszych organicznych wyników na stronie wyszukiwarki odpowiada za ponad 90% kliknięć, a każda kolejna pozycja uzyskuje ich coraz mniej.
W optymalizacji pod kątem wyszukiwarek chodzi o umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w swoich treściach na stronie WWW po to, aby wyszukiwarka pozycjonowała na konkretne zapytania innych użytkowników.
Ranking Google ma czasem związek z szybkością ładowania konkretnej strony WWW, zgodnością z zasadami Google, jakością kodu, linkami w witrynie, autorytetem domeny, lokalizacją użytkownika, czy urządzeniem. Większość wyszukiwarek ma własne algorytmy do określania rankingów wyników wyszukiwania.
Bezpłatne wyszukiwanie jest silnie ukierunkowane na intencje użytkownika, co oznacza, że konwersja lub potencjalna sprzedaż jest bardziej prawdopodobna niż w przypadku innych form ruchu. Warto umieszczać konkretne frazy w treści na swojej stronie internetowej, ponieważ jeśli wyświetlisz się na wyszukiwaną przez użytkowników frazę, to prawdopodobnie trafią oni do Twojej witryny.
Najważniejszą zaletą SEO jest to, że zwiększa ruch na stronie. Jeśli znajdujesz się na wysokiej pozycji w rankingu, to z pewnością zobaczysz wzrost ruchu w witrynie. Jest to również prosty i szybki sposób na zbudowanie świadomości marki, ponieważ SEO zapewnia, że informacje o Twojej stronie są dostępne na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu Twój autorytet wzrasta. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że SEO jest bezpłatnym działaniem, które może podjąć każda firma posiadająca witrynę internetową. Tradycyjne kampanie są zazwyczaj drogie, dlatego jest to świetne rozwiązanie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z działalnością online.
Płatne wyniki wyszukiwania to miejsce, w którym znajdują się tylko te kampanie, za które aktualnie płacisz. Ruch na stronie będzie kontynuowany w tym formacie tak długo, jak będziesz płacił za wyświetlanie reklamy.
Najczęściej są to reklamy typu PPC, za które zapłacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę i wyświetli Twoją witrynę. Cena, jaką zapłacisz, zależy od konkurencyjności słów kluczowych, jakości reklamy czy strony docelowej. Jeżeli będziesz chciał uzyskać bardziej szczegółowy wgląd w swoje kampanie reklamowe, to warto skorzystać z Google Analytics.
Jakie są zalety korzystania z płatnych wyników wyszukiwania?
Wszystko możesz wybrać w swoich celach reklamowych, w zależności, czy chcesz wydawać większą ilość pieniędzy, czy wręcz przeciwnie. Google dostosuje do Ciebie płatne wyniki wyszukiwania.
Najważniejsze to umiejętnie kierować swój przekaz, aby czerpać zyski ze sprzedaży. Nie ważne, jaką reklamę przygotujesz, ważne jest to, czy wyświetlisz ją w odpowiednim czasie i miejscu.
Możesz na bieżąco śledzić swoje postępy reklamowe oraz wydatki na nie, dzięki Google Analytics. Tutaj zobaczysz między innymi liczbę wejść na stronę, wyświetleń reklam, czy to, ile razy klienci w nie kliknęli. Na podstawie tych statystyk będziesz w stanie ocenić skuteczność swojej kampanii reklamowej oraz czy naprawdę dzięki niej zarabiasz.
Tworzenie treści na strony WWW może dawać satysfakcję, o ile zaczniesz tworzyć je zgodnie z zasadami SEO. Tworząc treści, chcesz mieć pewność, że spełnią one potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Może warto przeprowadzić badanie słów kluczowych? Dowiesz się, na jakie frazy warto się pozycjonowaĆ. Upewnij się również, że Twoje treści są oryginalne i nie kopiują innych.
Możesz pomyśleć o SEO oraz płatnych wynikach wyszukiwania. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć swoimi działaniami i w jakim czasie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.