Dlaczego SEO stale się rozwija?

Dlaczego SEO stale się rozwija?

Scott Winterroth/unsplash.com

SEO bardzo zmieniło się w ostatnim czasie. Historia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie sięga zbyt daleko, a mimo to wielu twórców twierdziło wówczas, że jest to kolejny trend marketingowy bez perspektyw na przyszłość.

Jak widać, SEO istnieje do dziś i ma się całkiem nieźle. Z czasem, gdy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zaczęła być postrzegana jako jeden z najlepszych sposobów na budowanie widoczności w sieci, liczba krytyków tego procesu zaczęła drastycznie spadać. W obecnych czasach większość marketerów uwielbia SEO i uważa tę strategię za jedną z najskuteczniejszych form marketingowych online.

Krótka historia SEO

Branża SEO swoje początki określić może jako dość niespokojny i pełen niepewności czas. Wiele osób uważało bowiem, że jest to nieco ryzykowny biznes, który raczej nie ma szans na powodzenie.

Dziedzina ta szybko się jednak rozwinęła i zyskała popularność na całym świecie. Nikt jednak nie przypuszczał, że biznes ten zajdzie tak daleko.

Pierwsza strona internetowa została zaprojektowana przez Tima Bernersa-Lee w 1991 roku, natomiast pierwszą wyszukiwarką, jaka kiedykolwiek powstała, był Archie w 1990 roku.

Stanowiła ona dość prostą witrynę FTP, która umożliwiała wyszukiwanie konkretnych możliwych do pobrania katalogów. Można było wówczas zainstalować poszczególne wykazy, ale nie pojedynczą witrynę, gdyż serwery nie były w stanie obsłużyć tak dużych baz danych.

Po jakimś czasie pojawiło się kilka innych wyszukiwarek zaprojektowanych do wyszukiwania określonych form treści, w tym Gopher w 1991 roku, VLib Bernersa-Lee z 1992 roku i kilka innych, zanim Jerry Yanga i David Filo w kwietniu 1994 roku uruchomili Yahoo, będący katalogiem stron internetowych, które lubili. Zawierał on jednak indywidualny adres URL i opis każdej wymienionej strony, co dało początek erze kodowania online.

Na początku 1996 roku Larry Page i Sergey Brin rozpoczęli pracę nad BackRub, czyli katalogiem stron internetowych, które uporządkowane były na podstawie liczby cytatów z innych witryn.

BackRub znany jest dziś wszystkim jako Google.

Warto zauważyć, że nawet w swojej pierwotnej formie Google koncentrował się przede wszystkim na cytatach, czyli linkach zwrotnych.

Wraz z początkiem nowego stulecia wyszukiwanie online zaczęło przeradzać się w indywidualną branżę. Opracowano wówczas więcej narzędzi umożliwiających płynne wyszukiwanie oraz ulepszono te już istniejące.

Wraz z tymi modyfikacjami pojawiły się lepsze oferty, a użytkownicy zaczęli dostrzegać firmy działające w najbliższej okolicy, co dało początek lokalnemu SEO.

Był to również czas, w którym pozyskiwanie linków zwrotnych stało się istotną strategią marketingową. Firmy zaczęły bowiem dostrzegać potencjał wyszukiwania i dostosowywać do niego swoje działania.

Wyszukiwarki, zwłaszcza Google, skupiały się przede wszystkim na analizie sposobów pozycjonowania stron. Badały wówczas, czy są one optymalizowane w sposób uczciwy i etyczny. Oto zmiany, które wtedy nastąpiły:

  • Google uruchomił Google Suggest w 2008 r., aby generować trafniejsze wyniki wyszukiwania, podając w tym celu użytkownikom sugestie dotyczące wpisywanych przez nich słów kluczowych;
  • W 2010 roku Google ogłosił, że strony internetowe publikujące bezwartościowe treści zostaną ukarane. Miało to ścisły związek z aktualizacjami algorytmu rankingu Google;
  • Obecnie jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest responsywność witryny i dostosowanie jej funkcjonalności do urządzeń mobilnych, jako że to właśnie za ich pośrednictwem większość użytkowników poszukuje informacji w sieci.

Wraz z pojawieniem się e-commerce i niezgrabnym rozwojem tej branży, SEO stało się ważnym środkiem marketingowym dla różnego rodzaju firm online.

Sprawdź: Techniczne SEO. Jak na pozycjonowanie wpływają protokoły, mapa witryny i plik robots.txt?

Dlaczego SEO zawsze będzie się rozwijać?

Internet to nieustannie rozwijający się rynek. Aby sprostać stale rosnącym wymaganiom wyszukiwarek, marketerzy stosują coraz bardziej skomplikowane techniki optymalizacyjne. Oto najważniejsze czynniki świadczące o tym, że SEO dopiero rozpoczyna swoją drogę:

Rosnąca liczba wyszukiwań

Liczba wyszukiwań przypadających na użytkownika szybko wzrasta. Ludzie stale poszukują czegoś w sieci, zastępując nią słowniki, encyklopedie, książki czy telewizję.

Źródło: CoWomen/unsplash.com

Technologie stają się ponadto coraz szybsze i łatwiejsze w obsłudze, umożliwiając tym samym łatwiejszy dostęp zarówno do poszukiwania, jak i publikowania informacji w internecie.

Więcej użytkowników

Sama liczba użytkowników korzystających z sieci również wzrasta.

Wynika to w głównej mierze z faktu, iż internet staje się bardziej przystępny cenowo i dostępny dla różnych grup demograficznych w niemal każdym miejscu na świecie.

Spadek skuteczności tradycyjnych reklam

Tradycyjne metody reklamowe z dnia na dzień przynoszą coraz gorsze wyniki. Pokusić się nawet można o stwierdzenie, że wkrótce całkowicie znikną.

Kiedy to nastąpi, wiele firm, które obecnie są uzależnione od tradycyjnych reklam, nie będzie miało innego wyjścia, jak szukać rozwiązań za pomocą marketingu online.

Podsumowanie

Działalność w sieci stała się podstawą strategii marketingowych wielu współczesnych firm. Nieustannie zmieniające się wymagania konsumentów i modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiają, że SEO nie może się zatrzymać. Stwierdzić więc można, że obecny stan to dopiero początek historii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która z pewnością jeszcze nie raz zaskoczy nas swoimi rozwiązaniami.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?

    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?

    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    Przykładowe narzędzia SEO, które możesz zastosować w swojej firmie

    Przykładowe narzędzia SEO, które możesz zastosować w swojej firmie

    Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc Ci uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, jak z nich korzystać!
    Metody optymalizacji treści, których należy unikać – czy szkodliwe SEO w ogóle istnieje?

    Metody optymalizacji treści, których należy unikać – czy szkodliwe SEO w ogóle istnieje?

    Czy wiesz o istnieniu szkodliwych metod optymalizacji treści? Tak, one naprawdę istnieją! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego lepiej unikać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.