DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego SEO stale się rozwija?

5 min czytania
Dlaczego SEO stale się rozwija?
Kategoria Pozycjonowanie

SEO bardzo zmieniło się w ostatnim czasie. Historia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie sięga zbyt daleko, a mimo to wielu twórców twierdziło wówczas, że jest to kolejny trend marketingowy bez perspektyw na przyszłość.

Jak widać, SEO istnieje do dziś i ma się całkiem nieźle. Z czasem, gdy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zaczęła być postrzegana jako jeden z najlepszych sposobów na budowanie widoczności w sieci, liczba krytyków tego procesu zaczęła drastycznie spadać. W obecnych czasach większość marketerów uwielbia SEO i uważa tę strategię za jedną z najskuteczniejszych form marketingowych online.

Spis treści:

Krótka historia SEO

Branża SEO swoje początki określić może jako dość niespokojny i pełen niepewności czas. Wiele osób uważało bowiem, że jest to nieco ryzykowny biznes, który raczej nie ma szans na powodzenie.

Dziedzina ta szybko się jednak rozwinęła i zyskała popularność na całym świecie. Nikt jednak nie przypuszczał, że biznes ten zajdzie tak daleko.

Pierwsza strona internetowa została zaprojektowana przez Tima Bernersa-Lee w 1991 roku, natomiast pierwszą wyszukiwarką, jaka kiedykolwiek powstała, był Archie w 1990 roku.

Stanowiła ona dość prostą witrynę FTP, która umożliwiała wyszukiwanie konkretnych możliwych do pobrania katalogów. Można było wówczas zainstalować poszczególne wykazy, ale nie pojedynczą witrynę, gdyż serwery nie były w stanie obsłużyć tak dużych baz danych.

Po jakimś czasie pojawiło się kilka innych wyszukiwarek zaprojektowanych do wyszukiwania określonych form treści, w tym Gopher w 1991 roku, VLib Bernersa-Lee z 1992 roku i kilka innych, zanim Jerry Yanga i David Filo w kwietniu 1994 roku uruchomili Yahoo, będący katalogiem stron internetowych, które lubili. Zawierał on jednak indywidualny adres URL i opis każdej wymienionej strony, co dało początek erze kodowania online.

Na początku 1996 roku Larry Page i Sergey Brin rozpoczęli pracę nad BackRub, czyli katalogiem stron internetowych, które uporządkowane były na podstawie liczby cytatów z innych witryn.

BackRub znany jest dziś wszystkim jako Google.

Warto zauważyć, że nawet w swojej pierwotnej formie Google koncentrował się przede wszystkim na cytatach, czyli linkach zwrotnych.

Wraz z początkiem nowego stulecia wyszukiwanie online zaczęło przeradzać się w indywidualną branżę. Opracowano wówczas więcej narzędzi umożliwiających płynne wyszukiwanie oraz ulepszono te już istniejące.

Wraz z tymi modyfikacjami pojawiły się lepsze oferty, a użytkownicy zaczęli dostrzegać firmy działające w najbliższej okolicy, co dało początek lokalnemu SEO.

Był to również czas, w którym pozyskiwanie linków zwrotnych stało się istotną strategią marketingową. Firmy zaczęły bowiem dostrzegać potencjał wyszukiwania i dostosowywać do niego swoje działania.

Wyszukiwarki, zwłaszcza Google, skupiały się przede wszystkim na analizie sposobów pozycjonowania stron. Badały wówczas, czy są one optymalizowane w sposób uczciwy i etyczny. Oto zmiany, które wtedy nastąpiły:

  • Google uruchomił Google Suggest w 2008 r., aby generować trafniejsze wyniki wyszukiwania, podając w tym celu użytkownikom sugestie dotyczące wpisywanych przez nich słów kluczowych;
  • W 2010 roku Google ogłosił, że strony internetowe publikujące bezwartościowe treści zostaną ukarane. Miało to ścisły związek z aktualizacjami algorytmu rankingu Google;
  • Obecnie jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest responsywność witryny i dostosowanie jej funkcjonalności do urządzeń mobilnych, jako że to właśnie za ich pośrednictwem większość użytkowników poszukuje informacji w sieci.

Wraz z pojawieniem się e-commerce i niezgrabnym rozwojem tej branży, SEO stało się ważnym środkiem marketingowym dla różnego rodzaju firm online.

Sprawdź: Pozycjonowanie naturalne a płatne — co lepsze?

Dlaczego SEO zawsze będzie się rozwijać?

Internet to nieustannie rozwijający się rynek. Aby sprostać stale rosnącym wymaganiom wyszukiwarek, marketerzy stosują coraz bardziej skomplikowane techniki optymalizacyjne. Oto najważniejsze czynniki świadczące o tym, że SEO dopiero rozpoczyna swoją drogę:

Rosnąca liczba wyszukiwań

Liczba wyszukiwań przypadających na użytkownika szybko wzrasta. Ludzie stale poszukują czegoś w sieci, zastępując nią słowniki, encyklopedie, książki czy telewizję.

Technologie stają się ponadto coraz szybsze i łatwiejsze w obsłudze, umożliwiając tym samym łatwiejszy dostęp zarówno do poszukiwania, jak i publikowania informacji w internecie.

Więcej użytkowników

Sama liczba użytkowników korzystających z sieci również wzrasta.

Wynika to w głównej mierze z faktu, iż internet staje się bardziej przystępny cenowo i dostępny dla różnych grup demograficznych w niemal każdym miejscu na świecie.

Spadek skuteczności tradycyjnych reklam

Tradycyjne metody reklamowe z dnia na dzień przynoszą coraz gorsze wyniki. Pokusić się nawet można o stwierdzenie, że wkrótce całkowicie znikną.

Kiedy to nastąpi, wiele firm, które obecnie są uzależnione od tradycyjnych reklam, nie będzie miało innego wyjścia, jak szukać rozwiązań za pomocą marketingu online.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Działalność w sieci stała się podstawą strategii marketingowych wielu współczesnych firm. Nieustannie zmieniające się wymagania konsumentów i modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiają, że SEO nie może się zatrzymać. Stwierdzić więc można, że obecny stan to dopiero początek historii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która z pewnością jeszcze nie raz zaskoczy nas swoimi rozwiązaniami.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku
SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku
Jak wygląda optymalizacja wewnętrznej struktury strony internetowej? Techniczne SEO on-page od podstaw. O czym pamiętać, aby uzyskać zadowalające efekty pozycjonowania?
Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
Geotagging to przydatna funkcja, która może być wykorzystywana m.in. przez fotografów, influencerów czy blogerów. Warto także zwrócić uwagę na znaczenie lokalizacji użytkownika w działaniach związanych z SEO.
Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?
Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?
Wyjaśniamy, czym właściwie są techniki Black Hat SEO i White Hat SEO. Przeczytaj artykuł i zobacz, która z nich jest niezbędna dla Twojej firmy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie