DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego SEO to długotrwały proces?

Dlaczego SEO to długotrwały proces?

Pixabay / pexels.com

Osiągnięcie pożądanych wyników w przypadku SEO wymaga czasu i cierpliwości. Demotywujący okazać się może też fakt, że mimo systematycznych działań optymalizacyjnych pozycja w wyszukiwarce nie zmienia się przez kilka miesięcy. Czas, jaki potrzebny jest na uzyskanie pierwszych efektów, zależy między innymi od początkowego stanu witryny, konkurencyjności branży i wielu innych elementów, który mają istotny wpływ na pozycję strony internetowej w SERP-ach.

Pytania każdego właściciela firmy

Wielu właścicieli firmy zastanawia się, ile czasu zajmie to agencji SEO? Ponadto podczas przeprowadzania procesu optymalizacji nieustannie pojawiają się pytania: Czy to, że przez miesiąc nic się nie dzieje, jest typową sytuacją? Kiedy powinny pojawić się pierwsze efekty? Ile czasu upłynie do momentu, kiedy witryna pojawi się na pierwszej stronie w SERP-ach? Istnieje kilka istotnych czynników, które decydują o tym, jak długo należy oczekiwać na rezultaty wprowadzenia strategii SEO. Oto niektóre z nich.

Statystyki słów kluczowych

Najważniejszym celem SEO od zawsze jest uzyskanie większego ruchu na stronie internetowej. Zmieniły się natomiast konkretne sposoby przeprowadzania tego procesu. Wiele lat temu optymalizacja treści była niezwykle prosta: określ słowa kluczowe, które są popularne w sieci oraz mało konkurencyjne i zastosuj je w swojej treści, aby zajęła najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Strategia ta przynosiła doskonałe efekty przez wiele lat, jednak po pojawieniu się konkurencyjnych witryn, takich jak Amazon czy Wikipedia, większość najtrafniejszych słów kluczowych stała się niezwykle trudna do pozycjonowania. Uzyskanie wysokiej pozycji strony internetowej dla najpopularniejszych terminów może zająć miesiące, o ile nie lata konsekwentnej optymalizacji treści.

Jak wynika z wielu badań, szanse na sukces są wyższe, gdy stosowane są słowa kluczowe long tail, czyli terminy związane z głównym tematem, ale występujące w formie naturalnego języka. Okazują się one zatem znacznie mniej konkurencyjne niż ich krótsze odpowiedniki, dlatego też łatwiej im osiągnąć wysoką pozycję w SERP.

Szacuje się, że dzięki metodzie long tail osiągnięcie jakichkolwiek wyników może potrwać cztery miesiące lub dłużej, a na pojawienie się docelowych efektów należy przeznaczyć nawet rok.

SEO na wielu obszarach

Okazuje się, że o wiele łatwiej jest pozycjonować lokalne słowa kluczowe niż krajowe lub międzynarodowe. Wynika to w głównej mierze z tego, że konkurencja tych terminów jest dużo mniejsza. Co więcej, w wielu małych miastach może nie być żadnych branżowych rywali, przez co osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników lokalnych wyszukiwań jest łatwiejsze.

Jeśli jednak prowadzisz działalność na skalę krajową lub nawet międzynarodową, rywalizacja może być dużo trudniejsza. Liczba podobnych marek jest bowiem o wiele większa, niż w przypadku lokalnych firm, więc osiągnięcie satysfakcjonujących wyników zajmie znacznie więcej czasu.

Okazuje się też, że tempo poprawy wyników zwalnia wraz ze wzrostem pozycji na liście wyników wyszukiwania. Wynika to przede wszystkim z większej konkurencji, dlatego nie możesz patrzeć na ten proces zbyt krytycznie.

Linkbuiling

Wiele osób twierdzi, że linki zwrotne są najważniejszą częścią SEO. Należy oczywiście podkreślić, że skuteczna technika link buildingu nierzadko jest kluczem do sukcesu, jednak najistotniejszym czynnikiem optymalizacji od zawsze była wysokiej jakości treść. Niemniej jednak strategia oparta na tworzeniu wartościowej zawartości stron internetowych i uzupełnianiu jej o linki prowadzące do wiarygodnych witryn może zapewnić doskonałe wyniki.

Należy jednak zauważyć, że pozyskiwanie wysokiej jakości linków nie jest najprostszym zadaniem. Musisz mieć pewność, że łączysz się z wartościowymi stronami internetowymi, dzięki którym osiągniesz wysoką pozycję w SERP. Linkując do niewiarygodnych źródeł, możesz pokazać Google, że nie zasługujesz na popularność w sieci, przez co stracisz szansę na przyciągnięcie nowych odbiorców.

Istnieją trzy rodzaje linków: linki zwrotne, linki zewnętrzne i linki wewnętrzne. Niestety, wiele firm bardzo często ignoruje ten fakt i stawia na korzystanie wyłącznie ze strategii linkowania zewnętrznego. Tymczasem budowanie sieci łączy wewnątrz witryny może okazać się równie skuteczną techniką optymalizacyjną. Pomagają one bowiem połączyć najważniejsze treści witryny i korzystnie wpłynąć na sposób nawigacji.

Warto podkreślić, że Google zwraca szczególną uwagę na jakość linków. Jeśli kupujesz łącza lub decydujesz się na spamowanie linkami, bardzo niekorzystnie wpływasz na swój wizerunek, przez co szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania drastycznie spadają.

Linki odgrywają bardzo ważną rolę w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W połączeniu z doskonałą treścią są w stanie zapewnić witrynie osiągnięcie świetnych wyników, dzięki czemu czas poświęcony na SEO okaże się opłacalny.

Sprawdź: Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi

SEO to niezwykle złożony proces, w skład którego wchodzi wiele zmiennych. Z tego też względu dokładne określenie czasu, jaki należy poświęcić na optymalizację treści, aby zobaczyć pierwsze wyniki, jest niemal niemożliwe.

Należy bowiem podkreślić, że każde słowo kluczowe ma pewien ranking, a linki zwrotne pochodzą z różnych źródeł. Każda kombinacja tych czynników przyniesie odmienne efekty, co trzeba wziąć pod uwagę podczas opracowywania strategii. Ponadto na wynik SEO wpływ ma również początkowy stan witryny. Jeśli masz już wysokiej jakości treści i sieć przydatnych linków, wprowadzanie poprawek możesz ograniczyć do minimum, a pożądane efekty pojawią się szybciej.

Bez wątpienia jednym z najlepszych sposobów na jak najszybsze uzyskanie świetnych wyników jest zatrudnienie doświadczonej agencji SEO, która przeprowadzi niezbędne badania, opracuje skuteczną strategię i dostosuje metody optymalizacyjne do Twoich potrzeb. Jeśli więc chcesz zrobić krok w stronę sukcesu, skontaktuj się z nami już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO
    Wpływ wyszukiwania głosowego na SEO
    Z pewnością wiesz, czym jest wyszukiwanie głosowe. W naszym artykule dowiesz się, jak wpływa ono na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek.
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Przed dokonaniem zakupu użytkownicy robią dokładny research. Na co zwracają szczególną uwagę? Oczywiście opinie. Czytaj dalej i dowiedz się, jak opinie wpływają na pozycjonowanie wizerunkowe.
    Do czego służy narzędzie Google Search Console?
    Do czego służy narzędzie Google Search Console?
    Zastanawiasz się do czego służy narzędzie Google Search Console? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak być widocznym w sieci!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę