Pozytywne doświadczenia użytkownika – UX (user experience) – ma kluczowe znaczenie w skutecznej strategii marketingowej, szczególnie w branży e-commerce. Sprzedawcom zależy bowiem, aby odbiorcy poznawali witrynę tak dokładnie, jak to możliwe. Dlatego też UX jest głównym elementem skutecznej taktyki SEO, gdyż oba mają ten sam cel: wyższe rankingi i zwiększona konwersja.
Poniżej opisano kilka najważniejszych powodów, dla których UX korzystnie wpływa na SEO. Zapoznaj się z nimi, gdyż ta wiedza może znacznie poprawić Twoje wyniki.
Głównym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka zwykle ocenia strony na podstawie tego, jak istotna jest ich treść i jak wiarygodne źródło.
Wprowadzenie algorytmu RankBrain nieco zmieniło to spojrzenie. Chociaż wyżej wymienione czynniki są nadal brane pod uwagę, technologia uczenia maszynowego wykorzystuje wiele innych kryteriów przy określaniu rankingu konkretnych wyszukiwań. RankBrain zwrócił się również w kierunku UX.
Algorytm ma ogromny wpływ na SEO i bierze pod uwagę kilka kluczowych wskaźników:
Wiele z tych danych przekazuje Google, jak użytkownicy korzystają z danej witryny i czy jest ona na tyle wartościowa, aby mogła zająć najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania.
Jednym z najistotniejszych powodów, dla których warto skupić się na UX, aby zmaksymalizować osiągane wyniki, jest szeroka baza konsumentów. Zapewnienie użytkownikom satysfakcji z korzystania z witryny pomaga zachęcić ich do subskrypcji, zakupów czy ponownych odwiedzin. Pamiętaj, że jeśli sprawisz wrażenie niekompetentnego twórcy, stracisz ich zaufanie.
Nie zapominaj też, używanie wszelkiego rodzaju niedozwolonych sztuczek, i innych taktyk black hat SEO ostatecznie skończy się bolesną porażką Twojej witryny.
Istnieje kilka skutecznych metod, które pozwolą Ci określić, co wpływa na zadowolenie użytkownika.
Pierwszym i najprostszym sposobem jest po prostu zapytanie odwiedzających. Zastosuj różnego rodzaju formularze, które przyciągną uwagę użytkownika i zgromadzą informacje na temat powodów, dla których odbiorcy lubią lub nie chcą przebywać w Twojej witrynie.
Możesz również wypróbować narzędzia do testowania A/B w celu sprawdzenia, które wersje określonych funkcji generują największą liczbę kliknięć, konwersji i sprawiają, że użytkownicy zostają na Twoich stronach na dłużej.
Jeśli stale korzystasz z najlepszych metod optymalizacji treści, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że Google zaczął zwracać szczególną uwagę na dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości treści, które w pełni odpowiadają na ich pytania lub zaspokajają ich potrzeby.
Jest to cal zarówno UX, jak i SEO. Oba te obszary działają w kierunku dostarczenia konsumentom wartościowego contentu, dzięki któremu ponownie wrócą oni do danej witryny. SEO osiąga to dzięki doprowadzeniu konsumenta do określonej zawartości, podczas gdy UX sprawia, że nawigacja na stronie jest intuicyjna i bezproblemowa.
Wykorzystanie obu tych aspektów sprawia, że użytkownicy nie mają problemu ze znalezieniem konkretnych informacji, co jest również brane pod uwagę podczas ustalania rankingu stron przez Google.
Treść to obiekt zainteresowania zarówno SEO, jak i UX. Niestety, nie każdy twórca używa ich w skuteczny i przynoszący pożądane efekty sposób.
Internet jest przepełniony bezwartościowymi, a czasami nawet fałszywymi treściami, które nie tylko wprowadzają użytkowników w błąd, ale też zaśmiecają tak ważną przestrzeń i niweczą główne cele Google. Zbyt wielu właścicieli firm bloguje tylko po to, aby osiągnąć wyższe pozycje w rankingu, nie dbając przy tym o wrażenia użytkownika.
Aby stworzyć naprawdę wartościowe wpisy, dzięki którym korzystnie wpłyniesz na wizerunek swojej marki, publikuj oryginalne posty, twórz wyjątkowe historie i zapewnij klientom rozwiązanie ich problemów. Dzięki temu zdobędziesz szacunek i sympatię użytkowników i pozwolisz wyszukiwarkom lepiej poznać Twoją wartość, dzięki czemu osiągniesz wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Szybka witryna to coś, na co zwraca uwagę każdy użytkownik. Długie oczekiwanie na załadowanie strony jest tym, dzięki czemu z pewnością stracisz potencjalnego klienta.
Zastanów się więc, ilu użytkowników porzuci Twoje treści, jeśli czas otwierania witryny przekroczy zaledwie kilka sekund. Możemy zapewnić, że ta liczba bez wątpienia zszokuje, a już na pewno niezwykle Cię zasmuci.
Korzystając z narzędzia Google PageSpeed lub Lighthouse określ, w jaki sposób wprowadzić konkretne ulepszenia elementów witryny, dzięki którym stanie się ona szybsza i bardziej atrakcyjna, zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Widzisz już zapewne, że w dzisiejszych czasach optymalizacja treści i projektowanie stron internetowych idą ze sobą w parze. Są one bowiem nieodłącznym elementem każdej dobrze skonstruowanej strategii marketingowej. Stworzenie przyjemniejszej w odbiorze, szybszej i bardziej wartościowej strony może więc korzystnie wpłynąć na osiągane przez Twoją markę wyniki i wznieść ją na najwyższe pozycje listy wyników wyszukiwania. Niezależnie od tego, czy tworzysz nową stronę internetową, czy optymalizujesz obecną, pamiętaj o wyżej wymienionych powodach, dla których jednoczesna dbałość o SEO i UX przynosi największe korzyści. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.