Pixaline/pixabay.com
Już wiesz, że warto wprowadzać niezbędne modyfikacje w witrynie. Odświeżenie zamieszczonej treści sprzyja poprawie miejsca rankingowego w wyszukiwarce Google. Co jeszcze miłego spotka Cię po zaktualizowaniu contentu? Kiedy należy zdecydować się na implementację gruntownych zmian? Znamy odpowiedzi na tego typu pytania. Nie zwlekaj i sięgnij po przygotowany przez nas artykuł!
Pozornie aktualizacja treści to banał, z którym każdy jest w stanie bezbłędnie sobie poradzić. Czy faktycznie tak jest? Powinieneś wiedzieć przede wszystkim o tym, że nie wszystkie teksty warto aktualizować. Część contentu dotyczy przestarzałych zagadnień, oferty lub niezmiennych kwestii. Wówczas wprowadzanie w nich zmian nie jest warte żadnego wysiłku i nakładów czasu.
Aktualizacja nie równa się tworzeniu nowych treści. To wyłącznie uzupełnienie, poprawa bądź modyfikacja wcześniej powstałego wpisu. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy pojawia się konieczność modernizacji tekstu. Wynika to głównie z błędów merytorycznych, które mogą odcisnąć piętno na wizerunku całego przedsiębiorstwa.
W jakich sytuacjach należy przemyśleć, a następnie podjąć decyzję o wprowadzeniu zmian na stronie WWW?
Wprowadzenie nowego produktu lub usługi wiąże się z wprowadzeniem odpowiedniej strategii komunikacyjnej również w witrynie internetowej. Firmie zależy na rozgłosie, dlatego błędem staje się pominięcie treści dedykowanej nowemu asortymentowi. Co więcej, klienci uzyskują niezbędne informacje na temat produktów i są bardziej skłonni dokonać ich zakupu. Z kolei Googleboty są w stanie zaindeksować teksty w wynikach SERP, poprawiając tym samym widoczność zoptymalizowanych treści.
Frazy kluczowe mają moc. Sięgając po nowe słowa kluczowe, wpływasz bezpośrednio na ekspozycję publikowanych tekstów oraz całej witryny internetowej. Dłuższe treści wspierają proces link buildingu i poprawiają przejrzystość w strukturze.
Jak sama nazwa wskazuje, zduplikowane, czyli powielone lub skopiowane treści czyjegoś autorstwa, budzą moralne rozterki i etyczne wątpliwości. O ile podobieństwo regulaminu czy polityki prywatności z innymi stronami jest względnie dopuszczalne, o tyle opisy produktów nie powinny nastręczać pytań.
W celu uniknięcia zjawiska duplicate content postaraj się przeredagować opisy i podkreślić unikatowe cechy produktów. Skondensowane treści najlepiej rozbudować i przekształcić w taki sposób, aby roboty Google postrzegały je jako bardziej wartościowe, a tym samym chętniej indeksowały w wyszukiwarce.
Recykling kojarzy się z wykorzystaniem starych rzeczy i wprowadzeniem ich do ponownego obiegu. Drugie życie można nadać również dawnym treściom, których potencjał nie został w pełni wykorzystany w przeszłości. Jakie teksty nadają się do spektakularnego odświeżenia? Jakie czynniki wziąć pod uwagę przy wyborze starszych wpisów? Oto kilka z nich:
Strategia tworzenia dobrych tekstów wymaga doświadczenia, kreatywności i sprawnego posługiwania się niektórymi narzędziami od Google. Chcesz zweryfikować, które treści cieszą się uznaniem wśród odbiorców? Skorzystaj w tym celu z Google Search Console i Google Analytics.
Boisz się o duplikat treści? Wystarczy, że skopiujesz stworzony przez Ciebie opis i wkleisz w pole wyszukiwania Google, dodatkowo opatrując go cudzysłowem. W ten prosty, a zarazem skuteczny sposób sprawdzisz, czy nie popełniłeś nieoczekiwanego plagiatu.
Odłóż na bok krótkie słowa kluczowe i postaw na bardziej zawiłe oraz mniej popularne frazy typu long tail. Dzięki temu trafisz do osób, które poszukiwały produktów znajdujących się w Twojej ofercie. Skorzystaj z darmowych instrumentów do ustalania słów kluczowych, pozwalających na analizę liczby wyszukiwań danego hasła.
Mamy nadzieję, że już wiesz, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy i zyskać tytuł eksperta w swojej branży. Pamiętaj o sile modernizacji treści, na bieżąco aktualizuj tworzony content w witrynie internetowej!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.