Budowanie obecności w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Regularne odświeżanie treści jest najlepszym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników i przypominanie wyszukiwarkom, że witryna zasługuje na wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania. Bez optymalizacji strategii content marketingowej strona szybko straci swoją popularność, a zyski ze sprzedaży z pewnością spadną. Przyjrzyjmy się zatem aspektom, na które warto zwrócić uwagę podczas aktualizacji contentu.
Pozornie aktualizacja treści to banał, z którym każdy jest w stanie bezbłędnie sobie poradzić. Czy faktycznie tak jest? Powinieneś wiedzieć przede wszystkim o tym, że nie wszystkie teksty warto aktualizować. Część contentu dotyczy przestarzałych zagadnień, oferty lub niezmiennych kwestii. Wówczas wprowadzanie w nich zmian nie jest warte żadnego wysiłku i nakładów czasu.
Aktualizacja nie równa się tworzeniu nowych treści. To wyłącznie uzupełnienie, poprawa bądź modyfikacja wcześniej powstałego wpisu. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy pojawia się konieczność modernizacji tekstu. Wynika to głównie z błędów merytorycznych, które mogą odcisnąć piętno na wizerunku całego przedsiębiorstwa.
W jakich sytuacjach należy przemyśleć, a następnie podjąć decyzję o wprowadzeniu zmian na stronie WWW?
Frazy kluczowe mają moc. Sięgając po nowe słowa kluczowe, wpływasz bezpośrednio na ekspozycję publikowanych tekstów oraz całej witryny internetowej. Dłuższe treści wspierają proces link buildingu i poprawiają przejrzystość w strukturze.
Jak sama nazwa wskazuje, zduplikowane, czyli powielone lub skopiowane treści czyjegoś autorstwa, budzą moralne rozterki i etyczne wątpliwości. O ile podobieństwo regulaminu czy polityki prywatności z innymi stronami jest względnie dopuszczalne, o tyle opisy produktów nie powinny nastręczać pytań.
W celu uniknięcia zjawiska duplicate content postaraj się przeredagować opisy i podkreślić unikatowe cechy produktów. Skondensowane treści najlepiej rozbudować i przekształcić w taki sposób, aby roboty Google postrzegały je jako bardziej wartościowe, a tym samym chętniej indeksowały w wyszukiwarce.
Recykling kojarzy się z wykorzystaniem starych rzeczy i wprowadzeniem ich do ponownego obiegu. Drugie życie można nadać również dawnym treściom, których potencjał nie został w pełni wykorzystany w przeszłości. Jakie teksty nadają się do spektakularnego odświeżenia? Jakie czynniki wziąć pod uwagę przy wyborze starszych wpisów? Oto kilka z nich:
To nie żart! Przeprowadź analizę konkurencji i dowiedz się, co robią Twoi najwięksi rywale, jakimi strategiami się posługują, na co zwracają szczególną uwagę, a co niekoniecznie jest dla nich ważne. Może okazać się to jednym z najprostszych sposobów na naprowadzenie starszych treści na odpowiednie tory podczas aktualizacji. W czasie analizy należy zbadać:
Posiadając te istotne informacje, możesz wziąć sprawy w swoje ręce i odświeżyć starsze treści, aby dorównać powszechnie panującym standardom, które pozwoliły Twoim konkurentom znaleźć się na szczycie. Od skracania długości stron po zmianę słów kluczowych – aktualizowanie treści to prosty sposób na dostosowanie starszych wpisów do wymagań docelowych odbiorców.
Jeśli zarządzasz recenzjami lub jesteś aktywny w mediach społecznościowych, zwróć szczególną uwagę na to, co mówią i o co pytają Twoi odbiorcy. Komentarze czy uwagi dotyczące Twojej marki mogą dać Ci szereg pomysłów i wiele istotnych informacji na temat tego, w jaki sposób udoskonalić swoje treści. Po takiej analizie będziesz w stanie odpowiednio zaktualizować swoje strony, by zachęcały odbiorców do częstszych odwiedzin.
Strategia publikacji będzie znacznie bardziej skuteczna, jeśli odświeżysz ją za pomocą corocznego audytu zawartości witryny. Wartościowe treści są kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a gromadzenie informacji, które nie są już istotne, może spowodować zwiększenie współczynnika odrzuceń, co zaszkodzi pozycji Twojej strony w Google. Audyt treści może być bardzo wymagający, jednak zdecydowanie jest to działanie warte wysiłku. Odpowiednie podejście polega na zbadaniu witryny strona po stronie. Liczy się dokładna ocena słabych i mocnych elementów marketingowych, słów kluczowych, wsparcia marki i skuteczności treści w procesie pozyskiwania nowych odbiorców. Ogólnym celem audytu jest jasne określenie oraz zdefiniowanie treści, które przynoszą korzyści Twojej witrynie, tematów, które przyciągają odbiorców i, co równie istotne, aktualności i zasadności starszych wpisów. Być może warto będzie je usunąć.
Przejrzyj wszystkie linki w swoim wpisie i upewnij się, że nadal są aktualne, prowadzą użytkownika do właściwych stron. Koniecznie sprawdź oraz zaktualizuj również linki zwrotne.
Porównaj słowa kluczowe użyte w starszej wersji do tych, które wykorzystujesz aktualnie. Jeśli terminy te nie są tożsame, konieczna jest kompleksowa aktualizacja.
Szybkie wyszukiwanie w SEMrush lub Ahrefs pomoże Ci znaleźć skuteczne frazy, dzięki którym szybko i efektownie odświeżysz starą zawartość i sprawisz, że zyska ona zainteresowanie grupy docelowych odbiorców.
Warto też dokładnie zbadać metadane i zawarte w nich kluczowe hasła.
Każdy właściciel witryny powinien dobrze znać algorytmy wyszukiwarki i sposoby na tworzenie treści pod ich kątem. Google docenia bowiem zrozumiałą, odpowiednio zorganizowaną zawartość, podzieloną na strategiczne części odpowiadające konkretnym zapytaniom użytkowników.
Upewnij się więc, że treść jest dobrze zorganizowana. Unikaj w tym celu długich akapitów, uwzględnij listy i wypunktowania, dodaj tabele, instrukcje oraz wykorzystaj kilka obrazów o wysokiej jakości, dzięki którym zatrzymasz użytkownika w witrynie na dłużej.
Google zawsze umieszcza najbardziej wartościowe treści na szczycie listy wyników wyszukiwania. Artykuły, które prezentują użytkownikom najlepsze informacje na dany temat, mają więc większe szanse na uzyskanie widoczności w SERP-ach. Warto zatem dodatkowo je rozszerzyć, gdyż może to bardzo korzystnie wpłynąć na pozycję w Google.
Po aktualizacji treści zadbaj o jej odpowiednią promocję. W tym celu udostępniaj swoje wpisy w mediach społecznościowych i na forach internetowych, a Twoja pozycja w wyszukiwarce z pewnością wzrośnie!
Aby lepiej zrozumieć istotę tego procesu, warto przyjrzeć się przyczynom, w wyniku których następuje spadek zainteresowania daną treścią.
Google priorytetowo traktuje zaktualizowane treści. Wynika z tego fakt, iż świeży content zwykle zajmuje wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania niż starsze publikacje. Wyszukiwarka chce bowiem zapewnić użytkownikom najlepsze informacje. Warto jednak zaznaczyć, że ocena Google nie jest zależna od tego, czy treść jest nowym artykułem, czy też starym, który został zaktualizowany.
Jeśli jako pierwszy podjąłeś pewien interesujący temat, z pewnością przyciągnąłeś wielu zainteresowanych użytkowników.
Warto jednak odświeżyć tę zawartość, gdyż wszyscy Twoi branżowi rywale mieli dużo czasu, aby Ci dorównać. Content marketing rozwija się bowiem obecnie w zaskakującym tempie. Regularne analizowanie, czy stare treści są wciąż aktualne, jest zatem jednym z najważniejszych elementów każdej strategii optymalizacyjnej.
Aktualizacje algorytmów Google to niemal codzienność. Twoja niegdyś opracowana i przetestowana strategia marketingu treści może pewnego dnia okazać się zupełnie nieskuteczna. Warto zatem stale monitorować wszelkie zachodzące zmiany i dostosowywać do nich zarówno nowe, jak i stare treści.
Strategia tworzenia dobrych tekstów wymaga doświadczenia, kreatywności i sprawnego posługiwania się niektórymi narzędziami od Google. Chcesz zweryfikować, które treści cieszą się uznaniem wśród odbiorców? Skorzystaj w tym celu z Google Search Console i Google Analytics.
Boisz się o duplikat treści? Wystarczy, że skopiujesz stworzony przez Ciebie opis i wkleisz w pole wyszukiwania Google, dodatkowo opatrując go cudzysłowem. W ten prosty, a zarazem skuteczny sposób sprawdzisz, czy nie popełniłeś nieoczekiwanego plagiatu.
Odłóż na bok krótkie słowa kluczowe i postaw na bardziej zawiłe oraz mniej popularne frazy typu long tail. Dzięki temu trafisz do osób, które poszukiwały produktów znajdujących się w Twojej ofercie. Skorzystaj z darmowych instrumentów do ustalania słów kluczowych, pozwalających na analizę liczby wyszukiwań danego hasła.
Mamy nadzieję, że już wiesz, dlaczego aktualizacja treści jest tak istotna, a także, w jaki sposób podejść do tego tematu. Na bieżąco aktualizuj tworzony content w witrynie internetowej, a na pewno osiągniesz sukces!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.