DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto aktualizować treści na stronie internetowej?

Dlaczego warto aktualizować treści na stronie internetowej?

Pixaline/pixabay.com

Już wiesz, że warto wprowadzać niezbędne modyfikacje w witrynie. Odświeżenie zamieszczonej treści sprzyja poprawie miejsca rankingowego w wyszukiwarce Google. Co jeszcze miłego spotka Cię po zaktualizowaniu contentu? Kiedy należy zdecydować się na implementację gruntownych zmian? Znamy odpowiedzi na tego typu pytania. Nie zwlekaj i sięgnij po przygotowany przez nas artykuł!

Sine qua non aktualizacji treści

Pozornie aktualizacja treści to banał, z którym każdy jest w stanie bezbłędnie sobie poradzić. Czy faktycznie tak jest? Powinieneś wiedzieć przede wszystkim o tym, że nie wszystkie teksty warto aktualizować. Część contentu dotyczy przestarzałych zagadnień, oferty lub niezmiennych kwestii. Wówczas wprowadzanie w nich zmian nie jest warte żadnego wysiłku i nakładów czasu.

Aktualizacja nie równa się tworzeniu nowych treści. To wyłącznie uzupełnienie, poprawa bądź modyfikacja wcześniej powstałego wpisu. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy pojawia się konieczność modernizacji tekstu. Wynika to głównie z błędów merytorycznych, które mogą odcisnąć piętno na wizerunku całego przedsiębiorstwa.

W jakich sytuacjach należy przemyśleć, a następnie podjąć decyzję o wprowadzeniu zmian na stronie WWW?

  • Likwidacja asortymentu znajdującego się w ofercie firmy – uniknięcie rozczarowania ze strony klienta pytającego o dostępność usuniętych produktów/usług;
  • zmieniająca się polityka cenowa – przyczyn informowania o nowych cenach jest wiele, nie tylko ze względu na zachowanie uczciwości względem konsumenta, lecz pod kątem wpływu na SEO. Pozytywnie odbiera się wyróżnienie czynników wpływających na cenę produktu. To również dobry sposób na to, aby zaimplementować niezbędne frazy kluczowe i wyjaśnić klientom, dlaczego lepiej sięgnąć po Twoją ofertę niż konkurencyjnej firmy;
  • nieaktualne godziny otwarcia siedziby firmy lub zmiana jej lokalizacji – brak zmian w godzinach pracy placówki, a tym bardziej niepoinformowanie o zmienionym adresie negatywnie wpływa na wiarygodność jej funkcjonowania. Co więcej, Google może mieć trudności w kompleksowym procesie pozycjonowania strony;
  • niedopasowanie opisu produktu do faktycznego stanu rzeczy – niezrozumiałe opisy towarzyszące zamieszczonej ofercie nigdy nie zostaną pozytywnie odebrane przez klientów e-sklepu;
  • nie podążasz z duchem czasu – nawet zdobyta wiedza wymaga odświeżenia i uzupełnienia niektórych wątków. Człowiek uczy się przez całe życie, dlatego nie obwiniaj się o to, że Twoje stare wpisy są nieco uboższe. Popraw je, zmodyfikuj oraz wzbogać treść o dodatkowe aspekty;
  • zapomniałeś o SEO i wartości merytorycznej – Google nie nagradza bezwartościowych treści, pozbawionych ładu i nieuwzględniających wytycznych pozycjonowania. Wodolejstwo, podobnie jak pobieżne rozprawienie się z tematem, nie zdają sprawdzianu.
Sprawdź: Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć

Nowe artykuły blogowe i opisy produktów

Wprowadzenie nowego produktu lub usługi wiąże się z wprowadzeniem odpowiedniej strategii komunikacyjnej również w witrynie internetowej. Firmie zależy na rozgłosie, dlatego błędem staje się pominięcie treści dedykowanej nowemu asortymentowi. Co więcej, klienci uzyskują niezbędne informacje na temat produktów i są bardziej skłonni dokonać ich zakupu. Z kolei Googleboty są w stanie zaindeksować teksty w wynikach SERP, poprawiając tym samym widoczność zoptymalizowanych treści.

Frazy kluczowe mają moc. Sięgając po nowe słowa kluczowe, wpływasz bezpośrednio na ekspozycję publikowanych tekstów oraz całej witryny internetowej. Dłuższe treści wspierają proces link buildingu i poprawiają przejrzystość w strukturze.

Duplikaty treści – w czym tkwi problem?

Jak sama nazwa wskazuje, zduplikowane, czyli powielone lub skopiowane treści czyjegoś autorstwa, budzą moralne rozterki i etyczne wątpliwości. O ile podobieństwo regulaminu czy polityki prywatności z innymi stronami jest względnie dopuszczalne, o tyle opisy produktów nie powinny nastręczać pytań.

W celu uniknięcia zjawiska duplicate content postaraj się przeredagować opisy i podkreślić unikatowe cechy produktów. Skondensowane treści najlepiej rozbudować i przekształcić w taki sposób, aby roboty Google postrzegały je jako bardziej wartościowe, a tym samym chętniej indeksowały w wyszukiwarce.

Recykling treści jako sprawdzona strategia SEO

Recykling kojarzy się z wykorzystaniem starych rzeczy i wprowadzeniem ich do ponownego obiegu. Drugie życie można nadać również dawnym treściom, których potencjał nie został w pełni wykorzystany w przeszłości. Jakie teksty nadają się do spektakularnego odświeżenia? Jakie czynniki wziąć pod uwagę przy wyborze starszych wpisów? Oto kilka z nich:

  • wiecznie aktualne tematy lub znajdujące się w centrum zainteresowania odbiorcy,
  • możliwość rozgłosu w mediach społecznościowych,
  • wysoki współczynnik konwersji,
  • stopień przydatności dla internautów.

Jak pisać teksty i poszerzać grono nowych klientów?

Strategia tworzenia dobrych tekstów wymaga doświadczenia, kreatywności i sprawnego posługiwania się niektórymi narzędziami od Google. Chcesz zweryfikować, które treści cieszą się uznaniem wśród odbiorców? Skorzystaj w tym celu z Google Search Console i Google Analytics.

Boisz się o duplikat treści? Wystarczy, że skopiujesz stworzony przez Ciebie opis i wkleisz w pole wyszukiwania Google, dodatkowo opatrując go cudzysłowem. W ten prosty, a zarazem skuteczny sposób sprawdzisz, czy nie popełniłeś nieoczekiwanego plagiatu.

Odłóż na bok krótkie słowa kluczowe i postaw na bardziej zawiłe oraz mniej popularne frazy typu long tail. Dzięki temu trafisz do osób, które poszukiwały produktów znajdujących się w Twojej ofercie. Skorzystaj z darmowych instrumentów do ustalania słów kluczowych, pozwalających na analizę liczby wyszukiwań danego hasła.

Mamy nadzieję, że już wiesz, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy i zyskać tytuł eksperta w swojej branży. Pamiętaj o sile modernizacji treści, na bieżąco aktualizuj tworzony content w witrynie internetowej!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?
    Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?
    Tag kanoniczny jako jedna z technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jak rozwiązać problem zduplikowanej treści i plasować się na wysokiej pozycji w rankingach?
    Sprawdź wtyczki SEO do WordPressa, które wspomogą pozycjonowanie Twojej witryny
    Sprawdź wtyczki SEO do WordPressa, które wspomogą pozycjonowanie Twojej witryny
    W związku z tym, jak wartościowym medium stał się internet, coraz więcej osób zadaje sobie pytania związane z szeroko pojętą […]
    Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?
    Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?
    Polecane fragmenty Google to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na swojej stronie. Sprawdź, czym są i jak mogą pomóc Ci osiągnąć wymarzone efekty!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę