DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto inwestować w content marketing? Korzyści dla Twojego biznesu

10 min czytania
Dlaczego warto inwestować w content marketing? Korzyści dla Twojego biznesu
Kategoria Content Marketing

Content marketing to najważniejszy element każdej strategii promocyjnej. Wartościowe treści angażują odbiorców i są istnym generatorem konwersji. Realizacja kampanii jest jednak dość wymagająca. Czy warto w nią inwestować? Poznaj korzyści content marketingu, dzięki którym rozwiniesz swój biznes!

Spis treści:

Kilka słów o content marketingu – na czym polega?

Content marketing to strategia marketingowa, która polega na zdobywaniu nowych klientów za pomocą wartościowych treści. Tworząc wiarygodne, przemyślane i atrakcyjne materiały, docierasz do szerokiego grona odbiorców, wśród których z pewnością znajdą się osoby zainteresowane Twoją ofertą. W ten sposób budujesz trwałe relacje z konsumentami, co przekłada się na długofalowe korzyści.

Dobry content to taki, który rozwiązuje problemy użytkowników, pomaga im dokonać właściwego wyboru, edukuje, bawi lub skłania do działania. Powinien być ukierunkowany na potrzeby i oczekiwania klienta, uwzględniać jego cechy, być zrozumiały i angażujący. Jeśli uda Ci się stworzyć takie treści, osiągniesz sukces.

Sprawdź: Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

Jakie formy treści warto wybrać?

Aby lepiej zrozumieć korzyści, jakie zapewnia content marketing, warto bliżej zapoznać się z jego charakterystyką. Mówiąc o formach contentu, wyróżniamy przede wszystkim treści tekstowe, graficzne oraz wideo. Niejako kształtują one przestrzeń Internetu, dając niemal nieograniczone możliwości reklamowe. Liczy się to, jak wykorzystasz ich poszczególne rodzaje. Jako że jest ich bardzo dużo, wymienię tylko te, które cieszą się największym zainteresowaniem współczesnych odbiorców.

Teksty

  • Blogi – jedna z najstarszych form content marketingu, która przeżywa aktualnie swój renesans. Słysząc o blogach, z pewnością masz na myśli treści generowane przez indywidualnych twórców w celach rozrywkowych. Dziś przyjmują jednak nieco inną formę. Najczęściej są wykorzystywane w sklepach internetowych do optymalizacji strony pod kątem SEO. Pomagają ponadto budować pozytywny wizerunek marki oraz prezentować ją jako eksperta w branży.

    speckable.pl – wpisy blogowe na w sklepie internetowymspeckable.pl – wpisy blogowe na w sklepie internetowym

  • Opisy produktów – są najważniejszym elementem każdego sklepu internetowego. Nie tylko zapewniają użytkownikom dostęp do istotnych informacji o produktach, ale też pomagają optymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek.

    homla.com.p – opis produktuhomla.com.p – opis produktu

  • Recenzje – użytkownik zamierzający kupić dany produkt z pewnością będzie szukał opinii na jego temat w Internecie. Z tego powodu recenzje zyskują coraz większą popularność, a ich potencjał marketingowy stale wzrasta.
  • Listy – mowa tu o zestawieniach topowych elementów, dzięki którym użytkownicy mogą wybrać produkt lub usługę idealną dla siebie. Listy typu 10 najlepszych, najtańszych, najciekawszych, najskuteczniejszych możesz spotkać zarówno na blogach, jaki kanałach mediów społecznościowych.

    mediaexpert.pl – ranking najlepszych myszek gamingowychmediaexpert.pl – ranking najlepszych myszek gamingowych

  • FAQ – zbiór najczęściej zadawanych pytań i kompleksowych odpowiedzi na wybrane tematy. Dzięki nim odbiorca szybko znajdzie interesujące go informacje, co korzystnie wpłynie na relacje z Twoją marką i pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w kontekście skorzystania z jej usług.

    Allegro – FAQ dotyczące zakupów i płatnościAllegro – FAQ dotyczące zakupów i płatności

  • E-booki – aktualnie są jedną z najpopularniejszych form content marketingu. Mimo że opracowanie dobrego e-booka jest bardzo czasochłonne, wymagające i nierzadko wymaga pomocy eksperta, może okazać się kluczem do sukcesu Twojej marki. E-booki zwykle przynoszą bowiem szybsze i większe zyski niż pozostałe rodzaje contentu.

Grafiki

  • Zdjęcia – są konikiem influencerów działających w mediach społecznościowych, którzy za pośrednictwem atrakcyjnych fotografii docierają do docelowych odbiorców i budują z nimi relacje.
  • Prezentacje – ten mało popularny rodzaj content marketingu szczególnie sprawdza się w środowisku biznesowym, w którym stanowi jedną z najbardziej atrakcyjnych form przekazywania informacji.
  • Infografiki – w zrozumiały, a zarazem atrakcyjny sposób przedstawiają kluczowe dla odbiorcy informacje. Możesz je wykorzystać zarówno na swojej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych czy sklepie online.

    Instagram – infografiki na profilu wojtuchowyjaInstagram – infografiki na profilu wojtuchowyja

  • Memy – forma contentu, która cieszy się największym zainteresowaniem odbiorców. Żartobliwe obrazki nawiązujące do bieżących wydarzeń to świetny sposób na zacieśnienie relacji z rynkiem docelowym i utrwalenie wizerunku marki w świadomości potencjalnych klientów.

Wideo

  • Filmy – są najszerszą formą content marketingu. Możesz je wykorzystać w celu przedstawienia informacji zawartych w innych rodzajach contentu. Treści wideo świetnie sprawdzą się jako poradniki, recenzje, testy, wywiady, listy czy humorystyczne materiały mające na celu budowanie relacji z odbiorcami.
  • Webinary – naśladują realne spotkania, budując tym samym relacje z konsumentami. Dzięki nim możesz przedstawić odbiorcom ogromną ilość kluczowych informacji, w tym bardzo specjalistycznych treści, które wzmocnią ich zaufanie do marki.
  • Transmisje na żywo – promocja produktów i usług w formie prezentacji live zyskuje coraz większe zainteresowanie. Najczęściej wykorzystywana jest przez sklepy odzieżowe w mediach społecznościowych. Dzięki niej możesz skrócić dystans, jaki dzieli Ciebie i odbiorcę oraz dotrzeć do ściśle określonej grupy klientów.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Gdzie warto publikować treści?

Jedyna słuszna odpowiedź to: wszędzie. Aby skutecznie rozszerzać świadomość swojej marki i przyciągać nowych klientów, musisz działać na wielu kanałach jednocześnie. Pamiętaj jednak, że wszystkie publikowane treści muszą być wartościowe. Lepiej ograniczyć zakres działania reklamowego, poprawiając przy tym jakość publikowanego contentu. Co więcej, musisz dostosować treść do wybranego kanału, uwzględniając przy tym potrzeby i oczekiwania danej społeczności. Przejdźmy jednak do konkretów. Gdzie warto udostępniać treści?

  • Strona internetowa – dzięki wartościowym treściom nie tylko zbudujesz zaufanie potencjalnych klientów, ale też wypozycjonujesz swój biznes w wynikach wyszukiwania Google.
  • Sklep internetowy – content w sklepie internetowym ma na celu zachęcenie użytkowników do zakupu oraz wsparcie ich w dokonaniu właściwego wyboru.
  • Media społecznościowe – z popularnych serwisów typu Facebook, Instagram czy Twitter każdego dnia korzystają miliony Polaków. Wśród nich z pewnością znajdują się osoby zainteresowane Twoją marką, dlatego stwórz kampanię content marketingu uwzględniającą social media.
  • Strony partnerów – treści promujące markę warto udostępniać na kanałach partnerów. Wszelkiego rodzaju artykuły sponsorowane pomogą Ci rozszerzyć świadomość oferty oraz zdobyć wielu nowych odbiorców.
Sprawdź: Co warto wiedzieć, tworząc wartościowy content? Dowiedz się, jak zoptymalizować swoje treści!

10 kluczowych zalet content marketingu

Wiesz już, na czym polega content marketing i jakie formy warto wykorzystać w swojej strategii. Pojawia się jednak pytanie: co można dzięki temu osiągnąć? Jak już wspomniałam, content marketing to kluczowy element działania w Internecie. W związku z tym umiejętnie przygotowana kampania może zapewnić Ci sukces na wielu płaszczyznach. Poznaj najważniejsze zalety tej techniki.

Wzrost ruchu na stronie

Kluczową zaletą content marketingu jest wzrost ruchu na stronie internetowej. Wyszukiwarka Google bardzo dokładnie określa jej zawartość. Publikując unikalne, wysokiej jakości treści, wskażesz jej, że warto umieścić Twój serwis na najwyższej pozycji w rankingu. Pamiętaj wówczas o zastosowaniu zasad SEO. W ten sposób dotrzesz do wielu nowych odbiorców, zachęcisz innych twórców do linkowania do Twojej strony oraz przyciągniesz potencjalnych klientów. Strona, która jest dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania, generuje najlepsze wyniki, a w dotarciu na szczyt nic nie pomoże Ci bardziej niż skuteczny content marketing.

Generowanie zaangażowania

Celem działań z zakresu content marketingu jest przyciągnięcie uwagi odbiorców. Za pomocą treści możesz zaprezentować swoją firmę jako eksperta w branży, podkreślić jej kompetencje oraz wzmocnić wiarygodność. Dzięki wartościowym treściom poprawisz zaangażowanie użytkowników, zwiększając przy tym szanse na konwersję.

Budowanie relacji z klientami

W kontekście marketingu internetowego nic nie jest ważniejsze niż budowanie zaufania i pozytywnego wizerunku marki. Za sprawą content marketingu proces ten jest o wiele łatwiejszy. W treściach publikowanych na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych możesz przedstawiać rozwiązania problemów odbiorców oraz zawierać informacje na temat bieżących wydarzeń. W ten sposób zyskasz zaufanie klientów i stworzysz społeczność skupioną wokół swojej marki.

Zwiększanie sprzedaży

Właściwie opracowany content obejmujący eksperckie artykuły lub poradniki dotyczące branży, w której się specjalizujesz, może nakierować klienta na rozwiązanie, jakim jest zakup Twojego produktu lub usługi. Dzięki temu przychody ze sprzedaży wzrosną, a efekt ten utrzyma się znacznie dłużej.

Poprawa skuteczności marketingu

Zaletą content marketingu, o której warto wspomnieć, jest jego wszechstronne oddziaływanie. Napędza on bowiem inne działania marketingowe, takie jak e-mail marketing, social media marketing czy kampanie Google Ads. Dzięki wartościowym i oryginalnym treściom uatrakcyjnisz przekaz i zwiększysz skuteczność realizowanych działań. Oferty dotrą wówczas do odbiorców wyrażających największe zainteresowanie Twoją marką.

Pozyskiwanie linków

W kontekście zalet content marketingu warto wspomnieć o jego pozytywnym oddziaływaniu na SEO. Jedną z najważniejszych praktyk optymalizacyjnych jest pozyskiwanie linków. Dzięki wartościowym treściom znacznie uskutecznisz ten proces. Wystarczy, że wykorzystasz eksperckie wpisy uwzględniające recenzje, wyniki badań, case study lub infografiki, a odbiorcy z pewnością zechcą podzielić się takim contentem ze swoimi znajomymi, generując tym samym wiele kluczowych z punktu widzenia SEO linków.

Wysoki zwrot z inwestycji

W porównaniu z innymi formami promocji content marketing jest stosunkowo tani. Co więcej, generuje wysokie zyski i przynosi korzyści, jakie trudno byłoby uzyskać za pomocą alternatywnych metod. Z czego to wynika? Raz utworzona, wartościowa treść może generować przychody latami. Wystarczy, że zdobędziesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a dany artykuł będzie przyciągał użytkowników, nawet jeśli przestaniesz w niego inwestować.

Generowanie leadów

Za sprawą content marketingu możesz dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców. Odpowiadając na ich problemy, zwiększysz zainteresowanie danym tematem oraz skłonisz użytkowników do finalizacji transakcji. Możliwość generowania leadów za pomocą content marketingu jest jedną z jego najważniejszych zalet.

Lepsze pozycjonowanie strony

Dla wyszukiwarki indeksującej Twoją stronę najważniejsza jest jej treść. Jeśli artykuły będą wartościowe, zoptymalizowane pod kątem właściwych słów kluczowych, wiarygodne i rzetelne, Google z pewnością umieści je na szczycie swojego rankingu. Pamiętaj, że na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływają nie tylko treści w witrynie, ale też poza jej obszarem. Dzięki artykułom w mediach społecznościowych czy posto sponsorowanym możesz bowiem pozyskać wielu nowych odbiorców, którzy docierając na stronę z zewnętrznych źródeł, zasygnalizują wyszukiwarce, że warto zwiększyć jej widoczność.

Wzrost wiarygodności

Nic nie wpływa na relacje z odbiorcami lepiej niż wiarygodna treść. Dzięki działaniom z zakresu content marketingu zwiększysz zaufanie odbiorców oraz wskażesz im, że wśród wielu innych marek w branży powinni wybrać właśnie Ciebie.

Czy content marketing to trudna sztuka?

Aby stworzyć wartościowe treści, musisz wykazać się nie lada wiedzą, cierpliwością i zaangażowaniem. Osiągnięcie sukcesu w przestrzeni wirtualnej nie jest bowiem łatwe. Liczy się przede wszystkim dobra organizacja kampanii, na którą składa się wyznaczenie osiągalnych celów, określenie grupy docelowej, zidentyfikowanie jej potrzeb, opracowanie wartościowego contentu, wdrożenie go na skutecznych kanałach oraz bieżące analizowanie efektywności tych działań. Mimo wszystko warto podjąć się tego wyzwania. Zapewniając odbiorcom dostęp do pożądanych informacji, rozszerzysz grono klientów, zwiększając przy tym potencjał sprzedażowy swojej firmy.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak copywriter powinien przygotować się do napisania treści SEO?
Jak copywriter powinien przygotować się do napisania treści SEO?
Przygotowanie się do napisania dobrej treści SEO wymaga pamiętania o wielu kwestiach. Wiesz, jakie kroki warto podjąć? Czytaj więc dalej.
Content marketing a SEO
Content marketing a SEO
Co to jest content marketing i jak wpływa na SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak tworzyć wartościowe treści w zgodzie z SEO.
Co to jest microcopy i jakie ma zalety?
Co to jest microcopy i jakie ma zalety?
Umiejętność tworzenia komunikatów to podstawa języka. Jak treści umieszczane na stronie oddziałują na odbiorców? Czym jest microcopy i jak wykorzystać takie wpisy?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie