DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

5 min czytania
Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?
Kategoria Pozycjonowanie

Prowadzenie strategii optymalizacyjnej to tylko połowa sukcesu. Ważne jest również regularne monitorowanie uzyskiwanych wyników. Przydatne okazać się wówczas może skorzystanie z Google Search Console – narzędzia umożliwiającego pozyskiwanie dokładnych statystyk, dzięki którym wprowadzenie niezbędnych zmian staje się o wiele łatwiejsze i przynosi lepsze efekty. Co więcej, Google Search Console nie jest zbyt skomplikowany, choć zaznajomienie się z jego funkcjami może zająć trochę czasu. Niemniej jednak warto wdrożyć go do swojej strategii. Dlaczego? Oto kilka kluczowych zalet wykorzystania tego narzędzia:

Spis treści:

Możliwość śledzenia wyników kampanii content marketingowej

Z pewnością już o tym słyszałeś, ale wciąż warto powtarzać, że w świecie SEO najważniejsza jest treść.

Content jest głównym powodem, dla którego użytkownicy decydują się na odwiedzenie konkretnych stron internetowych. Prezentuje on bowiem wartość w postaci informacji, rozrywki czy nawet zakupów online. Inną ważną cechą treści jest przekazywanie wyszukiwarkom, że witryna zasługuje na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Strategia content marketingu to świetne narzędzie umożliwiające promowanie marki w sieci i zdobywanie nowych odbiorców. Forma ta może obejmować wszystko, od filmów i szkoleń po e-booki i strony produktów. Warto zaznaczyć, że treść nie musi być długim blokiem tekstu. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się bowiem artykuły bogate w ilustracje, infografiki, a nawet krótkie filmy. Jak jednak określić skuteczność swojej strategii content marketingowej? W tym pomoże Ci Google Search Console!

Raporty słów kluczowych

Google Search Console umożliwia wygenerowanie raportu słów kluczowych, który pokazuje, jakie terminy w witrynie są identyfikowane przez boty indeksujące. Ogólnie rzecz ujmując, system ten pokazuje sposób, w jaki Google odbiera Twoją stronę.

Jeśli słowa kluczowe wykryte przez Google Search Console pokrywają się z listą fraz, na które chcesz się pozycjonować, Twoje działania zmierzają w dobrym kierunku. Oznacza to bowiem, że użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją witrynę, są realnie zainteresowani jej zawartością i wyszukują ją za pomocą terminów uwzględnionych w prowadzonej strategii.

W niektórych przypadkach w raporcie możesz również znaleźć nieskuteczne słowa kluczowe. Dzięki tym informacjom łatwiej jest zoptymalizować strategię content marketingową, dzięki czemu przyniesie ona znacznie lepsze efekty.

Sprawdź: Nowości w Google Search Console – bądź na bieżąco!

Wgląd w skuteczność SEO

Analityka wyszukiwania jest jedną z najpopularniejszych sekcji w Google Search Console. Zawiera bowiem wiele istotnych informacji, dzięki którym możliwe jest określenie skuteczności prowadzonej kampanii optymalizacyjnej.

Narzędzie udostępnia możliwość sortowania danych za pomocą przydatnych filtrów, takich jak współczynnik kliknięć, wyświetleń czy średnia pozycja w SERP. Istnieje również opcja przeglądania informacji specyficznych dla określonych zapytań, stron, krajów czy dat.

Dobrym sposobem na rozpoczęcie analizy skuteczności kampanii SEO w Google Search Console jest też filtrowanie zapytań według liczby wyświetleń. W przypadku haseł z dużą liczbą wyszukiwań warto najpierw zastanowić się, czy dany termin jest wartościowy w ujęciu prowadzonej strategii, a następnie określić, czy uzyskuje tyle kliknięć, ile powinien.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja mobilnej wersji witryny

W sekcji Analityka wyszukiwania pojawia się również opcja filtrowania danych według wyszukiwań z poziomu urządzeń mobilnych. Informacje te są szczególnie istotne podczas analizy skuteczności kampanii marketingowej skierowanej do użytkowników smartfonów czy tabletów, którzy w obecnych czasach generują najwięcej ruchu.

Aby więc poprawnie dostosować witrynę do urządzeń mobilnych, warto zapoznać się z odpowiednim raportem w Google Search Console. Dzięki niemu zidentyfikować można bowiem problemy, takie jak zbyt mała czcionka, niewidoczne elementy czy błędy w funkcjonalności pewnych przycisków.

 

Szybkie wykrycie i naprawienie tych problemów jest niezwykle ważne, gdyż w obecnych czasach trudno jest obejść się bez dobrze skonfigurowanej witryny mobilnej.

Warto też zaznaczyć, że posiadanie responsywnej strony ma istotny wpływ na SEO. W 2013 roku Google ogłosił bowiem, że brak zoptymalizowania witryny pod kątem urządzeń mobilnych może być istotną przyczyną spadków w rankingu SERP.

Sprawdź: Sposoby weryfikacji witryny w Google Search Console

Lepsze indeksowanie witryny

Po opracowaniu i umieszczeniu swojej witryny w sieci warto poczekać, aż Google automatycznie zaindeksuje jej zawartość. Jeśli okaże się jednak, że proces ten trwa zbyt długo, należy wziąć sprawy w swoje ręce. Usprawnienie pracy robotów indeksujących może bowiem bardzo pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie witryny i przynieść szybsze efekty SEO.

Google Search Console umożliwia przesłanie Google mapy witryny, dzięki czemu wyszukiwarka ma łatwy dostęp do wszystkich elementów strony internetowej i jest w stanie dokładnie określić jej wartość dla użytkowników.

Narzędzie pozwala ponadto zidentyfikować wszelkie błędy w indeksowaniu poprzez wyświetlenie dokładnych statystyk. Optymalizacja tego procesu powinna być ważnym aspektem każdej strategii SEO, gdyż ma bezpośredni wpływ na widoczność witryny w sieci.

Identyfikacja problemów

Google Search Console oferuje wiele przydatnych funkcji, dzięki którym identyfikacja ewentualnych problemów w witrynie nie stanowi żadnego problemu nawet dla początkującego twórcy internetowego. Istotną zaletą tego narzędzia jest również możliwość ogólnej oceny stanu serwisu, co pozwala podjąć decyzję odnośnie do zatrudnienia zespołu profesjonalnych pozycjonerów. Warto więc wdrożyć Google Search Console do swojej strategii i w pełni wykorzystać jego potencjał, gdyż to narzędzie okazać się może kluczem do uzyskania miana lidera w swojej branży!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy meta keywords mają wpływ na SEO?
Czy meta keywords mają wpływ na SEO?
Meta keywords odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu. Opisują zawartość strony, aby roboty wyszukiwarki mogły ją odczytać. Czytaj dalej.
Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
Atrybut alt i Title – jak prawidłowo je wykorzystać? Poznaj dobre praktyki SEO
Jeśli chcesz, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musisz zadbać o optymalizację grafik. Dlaczego atrybut alt i title są tak ważne?
Jak tworzyć dobre artykuły pod SEO?
Jak tworzyć dobre artykuły pod SEO?
Co brać pod uwagę, przygotowując artykuły pod SEO? Dowiesz się tego z naszego tekstu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie