DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?

Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?

Christina Morillo / pexels.com

W dzisiejszych czasach trudno jest wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez jakichkolwiek strategii marketingu internetowego, ponieważ większość użytkowników poszukuje właśnie niezbędnych przedmiotów właśnie przez Internet. To właśnie tam zostawiają opinie dla innych odbiorców, aby pomóc im podjąć ostateczną decyzję dotyczącą zakupu.

Pozyskiwanie recenzji jest niezbędną częścią prowadzenia firmy online, ponieważ użytkownicy coraz częściej zwracają na nie uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego powinieneś dbać o recenzje, jak o nie prosić oraz jak prawidłowo na nie odpowiadać.

Dlaczego powinieneś zadbać o recenzje na swojej stronie internetowej?

Zapamiętaj, że należy odpowiadać na każdą przychodzącą recenzję, niezależnie czy jest ona pozytywna, czy też nie. Pokazuje to wyszukiwarce oraz użytkownikom, że jesteś aktywny i starasz się dotrzeć do swoich klientów, co jest silnym sygnałem rankingowym.

Nie możesz stać bezczynnie i nie reagować na opinie klientów. Przeglądaj je na bieżąco i odpowiadaj na nie za pośrednictwem dostępnych narzędzi. Dzięki temu przeglądanie Twoich recenzji stanie się prostsze niż kiedykolwiek.

Jeśli więc chcesz zdobyć zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów i stanąć na podium wyników wyszukiwania, zadbaj o swoje recenzje.

Sprawdź: Lead nurturing – co to jest?

Jak właściwie reagować na pozytywne i negatywne opinie?

Z pewnością każdy właściciel strony internetowej pragnie otrzymać pozytywną opinię, ponieważ pokazuje innym ona, że firma jest godna zaufania. Jednak mogą zdarzyć się również te niechciane negatywne opinie klientów na stronie. Otrzymanie ich może wywołać smutek. Jednak pamiętaj, że każdemu kiedyś zdarzyło się otrzymać taką opinię, więc nie powinieneś od razu się załamywać. Może się okazać, że są one generowane przez uporczywą konkurencję!

Pamiętaj, aby prawidłowo odpowiedzieć na oba typy otrzymanych recenzji. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki:

  1. Odpowiadanie na pozytywną opinię

Kiedy otrzymasz pozytywną recenzję na temat swojej firmy, nie musisz się dużo męczyć, aby odpowiedzieć na taki typ komentarza. Odpowiedzi na pozytywne recenzje powinny być optymistyczne, warto, by zawierały słowa kluczowe związane z Twoją firmą oraz lokalizację (oczywiście tylko, jeśli dana odpowiedź wymaga podania tych informacji – pamiętaj, nic na siłę!). Wystarczy, że zwyczajnie podziękujesz za otrzymaną opinię. Możesz odpowiedzieć w następujący sposób:

„Dziękujemy za opinię. Cieszymy się, że jesteś zadowolony z optymalizacji Twojej strony internetowej pod kątem SEO, teraz możesz czerpać korzyści ze swojej witryny!”

  1. Odpowiadanie na negatywną opinię

W tym typie recenzji robi się troszkę trudniej. Kiedy otrzymasz negatywną opinię, najważniejszą rzeczą jest odpowiedzieć na nią w taki sposób, aby wyjść z niej obronną ręką. Pamiętaj, że potencjalni klienci są bardziej skłonni do wybaczenia złej recenzji, na którą firma odpowiedziała, rozwiązując zaistniały problem, niż tej pozostawionej bez odpowiedzi. Odpowiadając na negatywne recenzje użytkowników, podążaj za następującym schematem:

  • Podziękuj klientowi za wystawioną recenzję;
  • Przeproś za błąd i pokaż, że rozumiesz jego zdanie;
  • Podejmij próbę naprawienia zaistniałej szkody;
  • Zachęć klienta do bezpośredniego kontaktu.

Ważne, aby usunąć wszystkie negatywne emocje ze swoich odpowiedzi i upewnić się, że nie brzmią jak zwykłe wymówki czy oskarżenia. Negatywne recenzje mogą być potężnym narzędziem pokazującym potencjalnym klientom, że coś jest nie tak i jesteś tego świadomy. W związku z tym powinieneś szybko wyjaśnić ten problem, aby inni użytkownicy uznali, że jesteś godny zaufania.

Jak prawidłowo prosić o pozostawienie opinii?

Czasami proszenie o pozostawienie opinii na temat usługi czy produktu może okazać się przytłaczające dla klientów. Jednak część z nich z pewnością skorzysta z takiej możliwości. Pamiętaj, że liczy się liczba wysłanych próśb, ponieważ zwiększa ona szanse na otrzymanie wymarzonych recenzje na stronie firmowej.

Warto spersonalizować swoją prośbę. Zachęcisz w ten sposób odbiorcę do pozostawienia opinii. Zwrócenie się do klienta bezpośrednio świadczy o tym, że wkładasz więcej wysiłku w swoją wiadomość. Zobaczysz, że to naprawdę działa!

Ważne, aby umożliwić klientom jak najłatwiejsze wystawianie opinii na stronie, ponieważ najczęściej każdy chce, zrobić to szybko, bez konieczności odpowiadania na długie i wyczerpujące pytania.

Sprawdź: Czy media społecznościowe mogą wpłynąć na rozwój Twojej firmy?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, dlaczego recenzje na temat firmy są tak ważne. Pamiętaj, aby reagować na wszystkie wystawione przez klientów opinie, tylko w taki sposób pokażesz swój profesjonalizm.

Recenzje w Google wpływają pozytywnie na Twoją witrynę, ponieważ nieświadomie użytkownicy zostawiają w nich słowa kluczowe, które są pomocne w pozycjonowaniu strony. Dlatego pomyśl o tym, jeśli planujesz być numerem jeden w swojej branży!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    PLA – co to jest?
    PLA – co to jest?
    W Twojej strategii marketingowej nie powinno zabraknąć Product Listing Ads (PLA). Dzięki nim możesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie online.
    Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?
    Wskaźniki efektywności marketingu – jak mierzyć?
    Stała weryfikacja skuteczności działań marketingowych jest kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku. Sprawdź, w jaki sposób można to zrobić za pomocą KPI.
    Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?
    Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?
    Marketing szeptany to jedna z najstarszych metod promowania produktów i marek. Podpowiadamy, w jaki sposób ją stosować i dlaczego warto to robić.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę