DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

5 min czytania
Dlaczego warto optymalizować meta opisy?
Kategoria Pozycjonowanie

Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda świetny meta opis, dobrze trafiłeś! Mimo że opisy meta nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ich odpowiednia optymalizacja może bardzo korzystnie wpłynąć na współczynnik kliknięć, a co za tym idzie – zwiększyć szanse na satysfakcjonujący wynik konwersji. Jeśli zatem chcesz się dowiedzieć, jak za pomocą meta opisów generować ruch w witrynie i osiągać lepsze wyniki, koniecznie czytaj dalej!

Spis treści:

Czym jest meta opis?

Opis meta to fragment opisujący zawartość danej strony internetowej. Zwykle składa się z maksymalnie 160 znaków, a znaleźć go można pod adresem URL każdej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Treść meta opisu umieszczana jest w sekcji <head> kodu HTML strony internetowej. Tag ten powinien wyglądać następująco:

<head>

<meta name=”description” content=”treść opisu meta”.>

</head>

Sprawdź: Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

Jakie znaczenie ma opis meta?

Meta opis powinien być interesujący, treściwy i adekwatny do zawartości konkretnej strony internetowej. Fragment ten musi również skutecznie zachęcać użytkowników do kliknięcia w link witryny i zapoznania się z jej zawartością.

Mimo iż Google podkreślił, że opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, jego jakość może wpływać na współczynnik klikalności, dlatego warto zadbać o ten element i odpowiednio go zoptymalizować.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak stworzyć skuteczny meta opis?

Jak już wspomniano, mimo iż meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ma znaczny wpływ na współczynnik kliknięć i ruch w witrynie, co bezpośrednio przekłada się na pozycjonowanie strony. Optymalizacja tego elementu powinna więc być ważną częścią każdej strategii marketingowej online.

Aby zatem stworzyć atrakcyjny i zachęcający użytkowników do klikania meta opis, warto skorzystać z następujących wskazówek:

  • Opis powinien mieścić się w zakresie 135–160 znaków. Chociaż Google próbuje wdrażać wyświetlanie dłuższych fragmentów, zawierających nawet 250 znaków dla niektórych linków, większość stron obowiązują wyżej wymienione ograniczenia.
  • Opis powinien sprawić, że odwiedzający poczuje chęć kliknięcia w link witryny. Tag ten musi jasno określać, czego użytkownik spodziewać się może po wejściu na stronę, do której prowadzi dane łącze.
  • Warto postawić na formę wezwania do działania, której celem będzie promocja produktu czy usługi. Oto dobry przykład: „Sprawdź, jak skutecznie zoptymalizować swoją stronę internetową, zwiększyć ruch w witrynie i pozyskać nowych klientów!”.
  • W meta opisie należy wykorzystać słowa kluczowe. Wyszukiwarki podświetlą bowiem frazy wpisywane przez użytkowników w polu wyszukiwania i tym samym sygnalizują im, że warto odwiedzić daną witrynę, gdyż posiada interesujące ich treści.
  • Opis meta powinien zawsze dokładnie określać zawartości strony internetowej. Jeśli bowiem nie będzie on w żaden sposób odpowiadać głównemu tematowi witryny, istnieje ryzyko, że Google nałoży na nią karę.
  • Aby zadbać o skuteczność witryny, warto również zrezygnować z używania jakichkolwiek technik black hat SEO. Oszukiwanie odwiedzających za pomocą nieadekwatnego do zawartości meta opisu może zwiększyć współczynnik odrzuceń, co niekorzystnie wpłynie na autorytet i wiarygodność marki oraz pozbawi ją szansy na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Sprawdź: Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na SEO?

Optymalizacja opisu meta

Stworzenie kilku sensownych zdań nie wystarczy, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić ich do odwiedzenia witryny. Przedstawiamy zatem kilka skutecznych wskazówek dotyczących generowania opisów meta, dzięki którym zbudujesz ruch w witrynie i osiągniesz wyższy wskaźnik konwersji.

  1. Wykorzystaj dostępną liczbę znaków
  2. Postaraj się wykorzystać przydzielone 160 znaków, aby dokładnie opisać zawartość strony i zachęcić użytkownika do zapoznania się z jej treścią.

  3. Użyj aktywnego głosu
  4. Opis musi być wystarczająco przekonujący, aby czytający go użytkownik zdecydował się na kliknięcie w link witryny. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego efektu jest użycie aktywnego głosu.

    Pasywny głos: „Wykorzystując nasze wskazówki, z pewnością zbudujesz ruch w witrynie”.

    Aktywny głos: „Wykorzystaj nasze wskazówki, aby zwiększyć ruch w witrynie”.

  5. Pamiętaj o słowach kluczowych
  6. Jeśli chcesz pozycjonować się dla określonych słów kluczowych, upewnij się, że umieściłeś je w meta opisie. Gdy użytkownik wpisze daną frazę w polu wyszukiwania, zostanie ona bowiem podświetlona w meta opisie, dzięki czemu szanse na wybór przez odbiorcę tej właśnie pozycji znacznie wzrosną.

Podsumowanie

Mimo iż Google stwierdził, że budowanie rankingu SERP odbywa się niezależnie od metadanych, warto zadbać o dobrą optymalizację swojego opisu. Skuteczne angażowanie odbiorców docelowych ma bowiem bezpośredni wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Pamiętaj, że doświadczenie użytkownika powinno być priorytetem każdej strategii SEO, nawet jeśli sposoby na jego poprawę niekoniecznie wiążą się z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że w ferworze innych działań marketingowych, dbałość o meta opis może spaść na dalszy plan. Jeśli więc chcesz zdjąć ten ciężar ze swoich barków, powinieneś rozważyć współpracę z doświadczonym specjalistą SEO. Dzięki jego pomocy nie tylko zyskasz wiele cennych godzin, ale też upewnisz się, że stosowane techniki są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i rzeczywiście działają na korzyść Twojej marki.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

3 sekundy – tylko tyle masz. Jak zadbać o prędkość ładowania się strony?
3 sekundy – tylko tyle masz. Jak zadbać o prędkość ładowania się strony?
Czas jako czynnik rankingowy dla Google. Czym tak naprawdę jest szybkość ładowania się strony i jak ją mierzyć? W jaki sposób poprawić własny wynik?
Narzędzie Disavow – co to jest?
Narzędzie Disavow – co to jest?
Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Jakie błędy związane ze strategią słów kluczowych mogą zrujnować Twoje SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego warto unikać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę