Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

fauxels/pexels.com

Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda świetny meta opis, dobrze trafiłeś! Mimo że opisy meta nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ich odpowiednia optymalizacja może bardzo korzystnie wpłynąć na współczynnik kliknięć, a co za tym idzie – zwiększyć szanse na satysfakcjonujący wynik konwersji. Jeśli zatem chcesz się dowiedzieć, jak za pomocą meta opisów generować ruch w witrynie i osiągać lepsze wyniki, koniecznie czytaj dalej!

Czym jest meta opis?

Opis meta to fragment opisujący zawartość danej strony internetowej. Zwykle składa się z maksymalnie 160 znaków, a znaleźć go można pod adresem URL każdej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Treść meta opisu umieszczana jest w sekcji <head> kodu HTML strony internetowej. Tag ten powinien wyglądać następująco:

<head>

<meta name=”description” content=”treść opisu meta”.>

</head>

Sprawdź: Czy meta keywords mają wpływ na SEO?

Jakie znaczenie ma opis meta?

Meta opis powinien być interesujący, treściwy i adekwatny do zawartości konkretnej strony internetowej. Fragment ten musi również skutecznie zachęcać użytkowników do kliknięcia w link witryny i zapoznania się z jej zawartością.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Mimo iż Google podkreślił, że opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, jego jakość może wpływać na współczynnik klikalności, dlatego warto zadbać o ten element i odpowiednio go zoptymalizować.

Jak stworzyć skuteczny meta opis?

Jak już wspomniano, mimo iż meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ma znaczny wpływ na współczynnik kliknięć i ruch w witrynie, co bezpośrednio przekłada się na pozycjonowanie strony. Optymalizacja tego elementu powinna więc być ważną częścią każdej strategii marketingowej online.

Aby zatem stworzyć atrakcyjny i zachęcający użytkowników do klikania meta opis, warto skorzystać z następujących wskazówek:

  • Opis powinien mieścić się w zakresie 135–160 znaków. Chociaż Google próbuje wdrażać wyświetlanie dłuższych fragmentów, zawierających nawet 250 znaków dla niektórych linków, większość stron obowiązują wyżej wymienione ograniczenia.
  • Opis powinien sprawić, że odwiedzający poczuje chęć kliknięcia w link witryny. Tag ten musi jasno określać, czego użytkownik spodziewać się może po wejściu na stronę, do której prowadzi dane łącze.
  • Warto postawić na formę wezwania do działania, której celem będzie promocja produktu czy usługi. Oto dobry przykład: „Sprawdź, jak skutecznie zoptymalizować swoją stronę internetową, zwiększyć ruch w witrynie i pozyskać nowych klientów!”.
  • W meta opisie należy wykorzystać słowa kluczowe. Wyszukiwarki podświetlą bowiem frazy wpisywane przez użytkowników w polu wyszukiwania i tym samym sygnalizują im, że warto odwiedzić daną witrynę, gdyż posiada interesujące ich treści.
  • Opis meta powinien zawsze dokładnie określać zawartości strony internetowej. Jeśli bowiem nie będzie on w żaden sposób odpowiadać głównemu tematowi witryny, istnieje ryzyko, że Google nałoży na nią karę.
  • Aby zadbać o skuteczność witryny, warto również zrezygnować z używania jakichkolwiek technik black hat SEO. Oszukiwanie odwiedzających za pomocą nieadekwatnego do zawartości meta opisu może zwiększyć współczynnik odrzuceń, co niekorzystnie wpłynie na autorytet i wiarygodność marki oraz pozbawi ją szansy na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Sprawdź: Optymalizacja meta tagów: tag title i meta description

Optymalizacja opisu meta

Stworzenie kilku sensownych zdań nie wystarczy, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić ich do odwiedzenia witryny. Przedstawiamy zatem kilka skutecznych wskazówek dotyczących generowania opisów meta, dzięki którym zbudujesz ruch w witrynie i osiągniesz wyższy wskaźnik konwersji.

  1. Wykorzystaj dostępną liczbę znaków
  2. Postaraj się wykorzystać przydzielone 160 znaków, aby dokładnie opisać zawartość strony i zachęcić użytkownika do zapoznania się z jej treścią.

  3. Użyj aktywnego głosu
  4. Opis musi być wystarczająco przekonujący, aby czytający go użytkownik zdecydował się na kliknięcie w link witryny. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego efektu jest użycie aktywnego głosu.

    Pasywny głos: „Wykorzystując nasze wskazówki, z pewnością zbudujesz ruch w witrynie”.

    Aktywny głos: „Wykorzystaj nasze wskazówki, aby zwiększyć ruch w witrynie”.

  5. Pamiętaj o słowach kluczowych
  6. Jeśli chcesz pozycjonować się dla określonych słów kluczowych, upewnij się, że umieściłeś je w meta opisie. Gdy użytkownik wpisze daną frazę w polu wyszukiwania, zostanie ona bowiem podświetlona w meta opisie, dzięki czemu szanse na wybór przez odbiorcę tej właśnie pozycji znacznie wzrosną.

Podsumowanie

Mimo iż Google stwierdził, że budowanie rankingu SERP odbywa się niezależnie od metadanych, warto zadbać o dobrą optymalizację swojego opisu. Skuteczne angażowanie odbiorców docelowych ma bowiem bezpośredni wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Pamiętaj, że doświadczenie użytkownika powinno być priorytetem każdej strategii SEO, nawet jeśli sposoby na jego poprawę niekoniecznie wiążą się z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że w ferworze innych działań marketingowych, dbałość o meta opis może spaść na dalszy plan. Jeśli więc chcesz zdjąć ten ciężar ze swoich barków, powinieneś rozważyć współpracę z doświadczonym specjalistą SEO. Dzięki jego pomocy nie tylko zyskasz wiele cennych godzin, ale też upewnisz się, że stosowane techniki są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i rzeczywiście działają na korzyść Twojej marki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest adres IP?

    Co to jest adres IP?

    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    Wpływ content marketingu na SEO

    Wpływ content marketingu na SEO

    Dowiedz się, jaki wpływa na SEO ma content marketing!
    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

    BERT to precyzyjny program do przetwarzania języka naturalnego. Warto wiedzieć, jak wpływa na rozwój wyszukiwania i pozycjonowanie stron internetowych.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.