fauxels/pexels.com
Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda świetny meta opis, dobrze trafiłeś! Mimo że opisy meta nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ich odpowiednia optymalizacja może bardzo korzystnie wpłynąć na współczynnik kliknięć, a co za tym idzie – zwiększyć szanse na satysfakcjonujący wynik konwersji. Jeśli zatem chcesz się dowiedzieć, jak za pomocą meta opisów generować ruch w witrynie i osiągać lepsze wyniki, koniecznie czytaj dalej!
Opis meta to fragment opisujący zawartość danej strony internetowej. Zwykle składa się z maksymalnie 160 znaków, a znaleźć go można pod adresem URL każdej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Treść meta opisu umieszczana jest w sekcji <head> kodu HTML strony internetowej. Tag ten powinien wyglądać następująco:
<head>
<meta name=”description” content=”treść opisu meta”.>
</head>
Meta opis powinien być interesujący, treściwy i adekwatny do zawartości konkretnej strony internetowej. Fragment ten musi również skutecznie zachęcać użytkowników do kliknięcia w link witryny i zapoznania się z jej zawartością.
Źródło: Christina Morillo/pexels.com
Mimo iż Google podkreślił, że opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, jego jakość może wpływać na współczynnik klikalności, dlatego warto zadbać o ten element i odpowiednio go zoptymalizować.
Jak już wspomniano, mimo iż meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ma znaczny wpływ na współczynnik kliknięć i ruch w witrynie, co bezpośrednio przekłada się na pozycjonowanie strony. Optymalizacja tego elementu powinna więc być ważną częścią każdej strategii marketingowej online.
Aby zatem stworzyć atrakcyjny i zachęcający użytkowników do klikania meta opis, warto skorzystać z następujących wskazówek:
Stworzenie kilku sensownych zdań nie wystarczy, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić ich do odwiedzenia witryny. Przedstawiamy zatem kilka skutecznych wskazówek dotyczących generowania opisów meta, dzięki którym zbudujesz ruch w witrynie i osiągniesz wyższy wskaźnik konwersji.
Postaraj się wykorzystać przydzielone 160 znaków, aby dokładnie opisać zawartość strony i zachęcić użytkownika do zapoznania się z jej treścią.
Opis musi być wystarczająco przekonujący, aby czytający go użytkownik zdecydował się na kliknięcie w link witryny. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego efektu jest użycie aktywnego głosu.
Pasywny głos: „Wykorzystując nasze wskazówki, z pewnością zbudujesz ruch w witrynie”.
Aktywny głos: „Wykorzystaj nasze wskazówki, aby zwiększyć ruch w witrynie”.
Jeśli chcesz pozycjonować się dla określonych słów kluczowych, upewnij się, że umieściłeś je w meta opisie. Gdy użytkownik wpisze daną frazę w polu wyszukiwania, zostanie ona bowiem podświetlona w meta opisie, dzięki czemu szanse na wybór przez odbiorcę tej właśnie pozycji znacznie wzrosną.
Mimo iż Google stwierdził, że budowanie rankingu SERP odbywa się niezależnie od metadanych, warto zadbać o dobrą optymalizację swojego opisu. Skuteczne angażowanie odbiorców docelowych ma bowiem bezpośredni wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Pamiętaj, że doświadczenie użytkownika powinno być priorytetem każdej strategii SEO, nawet jeśli sposoby na jego poprawę niekoniecznie wiążą się z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.
Zdajemy sobie jednak sprawę, że w ferworze innych działań marketingowych, dbałość o meta opis może spaść na dalszy plan. Jeśli więc chcesz zdjąć ten ciężar ze swoich barków, powinieneś rozważyć współpracę z doświadczonym specjalistą SEO. Dzięki jego pomocy nie tylko zyskasz wiele cennych godzin, ale też upewnisz się, że stosowane techniki są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i rzeczywiście działają na korzyść Twojej marki.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.