Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda świetny meta opis, dobrze trafiłeś! Mimo że opisy meta nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ich odpowiednia optymalizacja może bardzo korzystnie wpłynąć na współczynnik kliknięć, a co za tym idzie – zwiększyć szanse na satysfakcjonujący wynik konwersji. Jeśli zatem chcesz się dowiedzieć, jak za pomocą meta opisów generować ruch w witrynie i osiągać lepsze wyniki, koniecznie czytaj dalej!
Opis meta to fragment opisujący zawartość danej strony internetowej. Zwykle składa się z maksymalnie 160 znaków, a znaleźć go można pod adresem URL każdej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Treść meta opisu umieszczana jest w sekcji <head> kodu HTML strony internetowej. Tag ten powinien wyglądać następująco:
<head>
<meta name=”description” content=”treść opisu meta”.>
</head>
Meta opis powinien być interesujący, treściwy i adekwatny do zawartości konkretnej strony internetowej. Fragment ten musi również skutecznie zachęcać użytkowników do kliknięcia w link witryny i zapoznania się z jej zawartością.
Mimo iż Google podkreślił, że opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, jego jakość może wpływać na współczynnik klikalności, dlatego warto zadbać o ten element i odpowiednio go zoptymalizować.
Jak już wspomniano, mimo iż meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ma znaczny wpływ na współczynnik kliknięć i ruch w witrynie, co bezpośrednio przekłada się na pozycjonowanie strony. Optymalizacja tego elementu powinna więc być ważną częścią każdej strategii marketingowej online.
Aby zatem stworzyć atrakcyjny i zachęcający użytkowników do klikania meta opis, warto skorzystać z następujących wskazówek:
Stworzenie kilku sensownych zdań nie wystarczy, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachęcić ich do odwiedzenia witryny. Przedstawiamy zatem kilka skutecznych wskazówek dotyczących generowania opisów meta, dzięki którym zbudujesz ruch w witrynie i osiągniesz wyższy wskaźnik konwersji.
Postaraj się wykorzystać przydzielone 160 znaków, aby dokładnie opisać zawartość strony i zachęcić użytkownika do zapoznania się z jej treścią.
Opis musi być wystarczająco przekonujący, aby czytający go użytkownik zdecydował się na kliknięcie w link witryny. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego efektu jest użycie aktywnego głosu.
Pasywny głos: „Wykorzystując nasze wskazówki, z pewnością zbudujesz ruch w witrynie”.
Aktywny głos: „Wykorzystaj nasze wskazówki, aby zwiększyć ruch w witrynie”.
Jeśli chcesz pozycjonować się dla określonych słów kluczowych, upewnij się, że umieściłeś je w meta opisie. Gdy użytkownik wpisze daną frazę w polu wyszukiwania, zostanie ona bowiem podświetlona w meta opisie, dzięki czemu szanse na wybór przez odbiorcę tej właśnie pozycji znacznie wzrosną.
Mimo iż Google stwierdził, że budowanie rankingu SERP odbywa się niezależnie od metadanych, warto zadbać o dobrą optymalizację swojego opisu. Skuteczne angażowanie odbiorców docelowych ma bowiem bezpośredni wpływ na ruch w witrynie i osiągane wyniki sprzedażowe. Pamiętaj, że doświadczenie użytkownika powinno być priorytetem każdej strategii SEO, nawet jeśli sposoby na jego poprawę niekoniecznie wiążą się z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.
Zdajemy sobie jednak sprawę, że w ferworze innych działań marketingowych, dbałość o meta opis może spaść na dalszy plan. Jeśli więc chcesz zdjąć ten ciężar ze swoich barków, powinieneś rozważyć współpracę z doświadczonym specjalistą SEO. Dzięki jego pomocy nie tylko zyskasz wiele cennych godzin, ale też upewnisz się, że stosowane techniki są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki i rzeczywiście działają na korzyść Twojej marki.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.