BOTLAND to sklep internetowy oferujący produkty dla profesjonalistów i hobbystów robotyki. Z roku na rok branża elektroniki cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nasz Klient widział dodatkowy potencjał w swoim sklepie i chciał go rozwijać. Po konsultacji doszliśmy do wniosku, że warto wprowadzić zmiany w serwisie, a dokładniej – użyteczności.
Zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu UX (inaczej nazywany audytem użyteczności). Audyt składał się z czterech etapów:
Audyt użyteczności wykazał 20 błędów wymagających ulepszenia lub poprawy, jednak zdecydowana większość z nich to problemy mniejszej wagi, które nie wpływają znacząco na komfort użytkownika podczas korzystania z serwisu. Analiza wykazała tylko jeden błąd krytyczny, a pozostałe to błędy podstawowe – detale, które w niewielkim stopniu rzutują na funkcjonowanie sklepu. Strona została uznana przez naszych specjalistów UX za użyteczną.
Pole wyboru punktu odbioru Poczty Polskiej wyświetlało się podwójnie, co może wprowadzać użytkownika w błąd. Ponadto, po uruchomieniu pola poniżej występuje błąd w postaci listy rozwijanej. Nasi specjaliści zalecili usunięcie zduplikowanego pola.
Na urządzeniach mobilnych strona główna nie wyświetla się prawidłowo z powodu czerwonych boxów, które wychodzą poza główny kontener szablonu. Zaleciliśmy poprawę responsywności wskazanych elementów na stronie.
Walidacja formularza zadawania pytań wyświetlała się w języku angielskim. Dodatkowo, jeśli użytkownik poprawnie wypełnił formularz, to pojawiał się taki sam komunikat, jak w przypadku błędnego uzupełnienia pytań. Na listę rekomendowanych rozwiązań dodaliśmy przetłumaczenie formularza na język polski oraz przygotowanie odpowiedniego ostylowania dla poprawnego wypełnienia formularza.
Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.
Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.