Dlaczego warto przeprowadzać audyt UX? Case study BOTLAND

Dlaczego warto przeprowadzać audyt UX? Case study BOTLAND
Status krytyczny
1
Status normalny
9
Status wysoki
5
Status niski
5

Kim jest nasz klient?

BOTLAND to sklep internetowy oferujący produkty dla profesjonalistów i hobbystów robotyki. Z roku na rok branża elektroniki cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nasz Klient widział dodatkowy potencjał w swoim sklepie i chciał go rozwijać. Po konsultacji doszliśmy do wniosku, że warto wprowadzić zmiany w serwisie, a dokładniej – użyteczności.

Nasza propozycja

Zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu UX (inaczej nazywany audytem użyteczności). Audyt składał się z czterech etapów:

  • analiza danych – źródłem danych są statystyki z profesjonalnych narzędzi (np. Google Analytics), dzięki którym wiemy m. in. kto i jak często odwiedza daną stronę;
  • analiza konkurencji – czyli porównanie serwisu z konkurencją i próba znalezienia użyteczniejszych rozwiązań na konkurencyjnych stronach;
  • analiza heurystyczna – to ekspercka metoda badawcza UX. W tym przypadku wybraliśmy analizę heurystyczną wg 10-ciu heurystyk Jakoba Nielsena, pioniera w dziedzinie UX;
  • wędrówka poznawcza – specjalista wciela się w rolę użytkownika, który odwiedził daną stronę. Wędrówka polega na testowaniu możliwych wariantów zachowań użytkownika na stronie.
Nasza propozycja
Nasza propozycja

Wynik audytu UX

Audyt użyteczności wykazał 20 błędów wymagających ulepszenia lub poprawy, jednak zdecydowana większość z nich to problemy mniejszej wagi, które nie wpływają znacząco na komfort użytkownika podczas korzystania z serwisu. Analiza wykazała tylko jeden błąd krytyczny, a pozostałe to błędy podstawowe – detale, które w niewielkim stopniu rzutują na funkcjonowanie sklepu. Strona została uznana przez naszych specjalistów UX za użyteczną.

Wybrane błędy audytu

Duplikacja pól

Pole wyboru punktu odbioru Poczty Polskiej wyświetlało się podwójnie, co może wprowadzać użytkownika w błąd. Ponadto, po uruchomieniu pola poniżej występuje błąd w postaci listy rozwijanej. Nasi specjaliści zalecili usunięcie zduplikowanego pola.

Duplikacja pól
Boksy poza obszarem roboczym

Na urządzeniach mobilnych strona główna nie wyświetla się prawidłowo z powodu czerwonych boxów, które wychodzą poza główny kontener szablonu. Zaleciliśmy poprawę responsywności wskazanych elementów na stronie.

Problemy z walidacją formularza

Walidacja formularza zadawania pytań wyświetlała się w języku angielskim. Dodatkowo, jeśli użytkownik poprawnie wypełnił formularz, to pojawiał się taki sam komunikat, jak w przypadku błędnego uzupełnienia pytań. Na listę rekomendowanych rozwiązań dodaliśmy przetłumaczenie formularza na język polski oraz przygotowanie odpowiedniego ostylowania dla poprawnego wypełnienia formularza.

Problemy z walidacją formularza
efekty

Efekty

Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.

Dbałość o UX to klucz do sukcesu

Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.

DARMOWY AUDYT SEO

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Dziękujemy za kontakt.

    Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

    Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.