BOTLAND to sklep internetowy oferujący produkty dla profesjonalistów i hobbystów robotyki. Z roku na rok branża elektroniki cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nasz Klient widział dodatkowy potencjał w swoim sklepie i chciał go rozwijać. Po konsultacji doszliśmy do wniosku, że warto wprowadzić zmiany w serwisie, a dokładniej – użyteczności.
Zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu UX (inaczej nazywany audytem użyteczności). Audyt składał się z czterech etapów:
Audyt użyteczności wykazał 20 błędów wymagających ulepszenia lub poprawy, jednak zdecydowana większość z nich to problemy mniejszej wagi, które nie wpływają znacząco na komfort użytkownika podczas korzystania z serwisu. Analiza wykazała tylko jeden błąd krytyczny, a pozostałe to błędy podstawowe – detale, które w niewielkim stopniu rzutują na funkcjonowanie sklepu. Strona została uznana przez naszych specjalistów UX za użyteczną.
Pole wyboru punktu odbioru Poczty Polskiej wyświetlało się podwójnie, co może wprowadzać użytkownika w błąd. Ponadto, po uruchomieniu pola poniżej występuje błąd w postaci listy rozwijanej. Nasi specjaliści zalecili usunięcie zduplikowanego pola.
Na urządzeniach mobilnych strona główna nie wyświetla się prawidłowo z powodu czerwonych boxów, które wychodzą poza główny kontener szablonu. Zaleciliśmy poprawę responsywności wskazanych elementów na stronie.
Walidacja formularza zadawania pytań wyświetlała się w języku angielskim. Dodatkowo, jeśli użytkownik poprawnie wypełnił formularz, to pojawiał się taki sam komunikat, jak w przypadku błędnego uzupełnienia pytań. Na listę rekomendowanych rozwiązań dodaliśmy przetłumaczenie formularza na język polski oraz przygotowanie odpowiedniego ostylowania dla poprawnego wypełnienia formularza.
Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.
Klient wdrożył na stronę rekomendowane przez nas zmiany. W krótkim czasie zauważyliśmy, że użytkownicy odwiedzający sklep internetowy częściej dokonują zakupu i nie przerywają rozpoczętej już transakcji. Zatem naprawienie błędów zakończyło się sukcesem, którego oczekiwał nasz Klient.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.