DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto stosować spis treści na stronie?

Dlaczego warto stosować spis treści na stronie?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Wiele osób uważa, że spis treści to aspekt związany wyłącznie z książkami czy publikacjami naukowymi. Jak się jednak okazuje, stanowi on bardzo ważny element każdego artykułu internetowego. Korzystnie wpływa bowiem na doświadczenia odbiorców, które, jak wiadomo, przekładają się na ich decyzje zakupowe. Dlaczego zatem warto stosować spis treści na stronie internetowej?

Spis treści – co warto wiedzieć?

Spis treści na stronie internetowej wyglądem bardzo przypomina swój książkowy odpowiednik. Jego najistotniejszą cechą jest jednak umieszczenie odnośników pod każdym nagłówkiem, dzięki którym użytkownik może bezpośrednio przejść do interesującego go fragmentu treści. Znacznie ułatwia to poruszanie się po stronie internetowej oraz umożliwia szybsze wyszukiwanie pożądanych informacji.

Istnieje kilka sposobów umieszczania spisu treści na stronie internetowej:

  • bezpośrednio pod nagłówkiem,
  • pod wstępem,
  • obok treści,
  • w ruchomym oknie.

zrzut ekranu przedstawiający spis treści umieszczony we wpisie blogowym na stronie internetowej

Wybór konkretnego rozwiązania powinien być uwarunkowany celem danego artykułu. Umieszczenie spisu treści pod wstępem korzystnie wpływa na zaangażowanie odbiorców, gdyż uwidacznia informacje na temat poruszanych tematów. Ruchomy spis treści ułatwia natomiast poruszanie się po witrynie, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik.

Decydując się na daną opcję, należy uwzględnić między innymi: układ strony, długość artykułu, strukturę treści oraz preferencje grupy docelowej. Świetnym rozwiązaniem jest wypróbowanie kilku wariantów i porównanie ich efektywności. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie wybrać najlepsze rozwiązanie.

Sprawdź: Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

Spis treści na stronie – dlaczego warto?

Umiejętnie opracowany spis treści na stronie internetowej to świetny sposób na zwiększenie użyteczności i poprawę doświadczeń odbiorców. Warto wspomnieć, że element ten jest korzystny zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i właściciela witryny. Jakie są zatem najważniejsze zalety zastosowania spisu treści na stronie?

Lepsze doświadczenia użytkowników

Wszyscy cenimy swój czas. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową liczą więc na szybkie odszukanie interesujących ich informacji. Spis treści znacznie ułatwia wówczas poruszanie się po serwisie oraz udziela bezpośredniej informacji o tym, co znajduje się w tekście i czego dotyczą poszczególne fragmenty. Odbiorcom znacznie łatwiej jest wówczas znaleźć pożądane treści bez konieczności przewijania całego artykułu.

Większa wydajność witryny

Jedną z najważniejszych zalet zastosowania spisu treści na stronie internetowej jest zwiększenie wydajności serwisu. Element ten, korzystnie wpływając na doświadczenia użytkowników, przekłada się również na wydłużenie czasu sesji oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń, czyli odsetka wizyt zakończonych po wyświetleniu pierwszej podstrony.

Wyświetlenie kompleksowej listy zawartości artykułu zwiększa zaangażowanie internauty, który jest wówczas świadomy zawartości strony i wie, że może na niej znaleźć to, czego szuka.

Analiza rynku docelowego

Dzięki spisowi treści na stronie internetowej znacznie łatwiej zidentyfikować potrzeby i oczekiwania użytkowników. Śledząc kliknięcia w poszczególne pozycje, możemy bowiem dokładnie stwierdzić, co najbardziej interesuje potencjalnych klientów, a co nie jest zbyt angażujące. Dzięki temu opracowanie skutecznych artykułów jest o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia wszelkich błędów spada do absolutnego minimum.

Wyższa pozycja w wyszukiwarce

Trzeba też pamiętać, że spis treści na stronie internetowej ułatwia poruszanie się po witrynie nie tylko użytkownikom, ale też algorytmom wyszukiwarki. Dzięki niemu roboty Google trafniej oceniają treść oraz strukturę witryny, co korzystnie wpływa na jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Czasami zdarza się też, że poszczególne elementy spisu treści prezentowane są w rankingu Google. Po kliknięciu użytkownik przenoszony jest bezpośrednio do wybranego fragmentu artykułu. Co więcej, tego typu wyniki wyróżniają się spośród innych pozycji w wynikach wyszukiwania, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo odwiedzenia strony internetowej.

Kiedy warto zastosować spis treści?

Jak widać, spis treści to świetny sposób na zwiększenie wydajności strony internetowej i poprawę jej wyników. Czy oznacza to jednak, że każda witryna powinna go zawierać? Oczywiście, że nie!

Decyzja o zastosowaniu spisu treści na stronie powinna być uwarunkowana przede wszystkim długością i strukturą danego artykułu. Jeśli wpis jest dość krótki lub mało rozbudowany, użycie tego elementu jest zbędne.

Spis treści doskonale sprawdzi się w przypadku długich artykułów, o dużej liczbie nagłówków. Dzięki temu nawigowanie między poszczególnymi fragmentami będzie o wiele łatwiejsze, a autorytet domeny znacznie wzrośnie.

Sprawdź: Jak zorganizować event, który się opłaca?

Podsumowanie

Umieszczenie spisu treści na stronie internetowej to świetny sposób na poprawę doświadczeń odbiorców oraz zwiększenie wydajności witryny. Trzeba jednak pamiętać, że powinien być on kompleksowo zoptymalizowany, gdyż użycie niewłaściwych rozwiązań nie tylko nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, ale też negatywnie wpłynie na wizerunek domeny.

Warto więc zidentyfikować potrzeby rynku docelowego, przeprowadzić niezbędne badania oraz stworzyć kompleksowe spisy treści na swoich stronach internetowych. Doskonałym rozwiązaniem jest również skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej, dzięki której osiągnięcie sukcesu w tym zakresie będzie o wiele łatwiejsze.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga
    Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga
    Jak wpisać się w tkankę blogosfery? Dowiedz się, w jaki sposób poprawić funkcjonowanie swojego bloga oraz wykorzystać moc SEO dla zwiększenia popularności.
    Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?
    Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?
    Czym jest szybkość ładowania strony i jakie ma znaczenie dla Google? Wskaźniki Core Web Vitals i Mobile Speed Score jako podstawy optymalizacji SEO.
    Jaki sens ma SEO? Ogromny, zobacz dlaczego!
    Jaki sens ma SEO? Ogromny, zobacz dlaczego!
    SEO, patrząc nieco szerzej, to rozumienie użytkownika, lub precyzyjniej, tego, czego poszukuje i czego będzie poszukiwać w Internecie.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę