Do czego wykorzystywane jest presell pages?

Do czego wykorzystywane jest presell pages?

cottonbro/pexels.com

Presell pages to rodzaj landing pages, które odgrywają dużą rolę w przypadku budowania wizerunku marki. To one są często pierwszym miejscem, w które trafiają użytkownicy przekierowywani z różnego rodzaju reklam internetowym. Dowiedz się, czym są presell pages, jakie są jej rodzaje oraz do czego wykorzystywane jest presell pages.

Czym są presell pages?

Presell pages, jak sama nazwa wskazuje, są najczęściej stroną przedsprzedażową. To na nich najczęściej znajduje się potencjalny klient po kliknięciu w reklamę na witrynie internetowej czy social mediach. Dodatkowo, precle spotkać można także w formie artykułów tematycznych na różnorodnych serwisach internetowych. Dawniej ich głównym celem było wspieranie działań SEO związanych z pozycjonowaniem zewnętrznym, konkretnie zdobywaniem linków. Presell page nie musi być atrakcyjna pod względem treści, nie szczególnie istotna jest także poprawność gramatyczna czy ortograficzna. Jej głównym zadaniem jest zastosowanie konkretnych słów kluczowych, co ma bezpośrednie przełożenie na SEO witryny. Warto jednak zadbać o to, aby artykuły tworzone na rzecz presell pages nie były zlepkiem nic nieznaczących słów, a mimo wszystko tworzyły wspólnie merytoryczną całość. W ten sposób istnieje prawdopodobieństwo, że strona taka będzie zdecydowanie chętniej promowana przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, takich jak Google czy Yahoo.

Presell pages a SEO

Z biegiem czasu znaczenie stron typu presell dla pozycjonowania znacząco zmalało. Wpływ na to w dużej mierze miały zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google. Precle uznawane są w SEO za strony o niskiej jakości pod względem atrakcyjności dla odbiorców, a co za tym idzie, również dla algorytmów. Ich głównym zadaniem jest umieszczanie linków związanych z pozycjonowaniem stron, tekstów tematycznych oraz przemycenie jak największej liczby słów kluczowych.

Źródło: Jean-Daniel Francoeur/pexels.com

Presell pages nie są stronami nastawionymi na pozycjonowanie ich samych, a na przeniesienie potencjału, na którą przekierowują. Ich zadaniem jest budowanie stopniowego kontaktu z potencjalnym klientem oraz zwrócenie jego uwagi na określone produkty czy usług. Presell pages otrzymują swoje wyświetlenia poprzez przekierowywanie z reklam, dlatego ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie jest głównym celem tego typu stron.

Rodzaje presell pages

Stosowanie stron typu presell nie zawsze jest korzystne pod kątem SEO. Jeśli spojrzymy na nie jako na strony przedsprzedażowe, możemy uznać, że posiadają one faktyczną wartość, jednak w innych przypadkach mogą być bezcelowe lub nawet niekorzystne pod względem pozycjonowania.

Różne preselle posiadają odmienne cechy. Wśród najbardziej podstawowych podziałów wyróżnić możemy ten na precle tematyczne i ogólne. Podczas gdy te pierwsze krążą wokół jednego tematu czy konkretnej branży i zdają się być atrakcyjne dla odbiorcy pod kątem wyświetlanych linków czy informacji, presell pages ogólne mogą być o wszystkim, przez co ciężko wyciągnąć z nich jakąkolwiek merytoryczną wartość. Strony tego typu podzielić możemy również na te darmowe i płatne.

Jak to zwykle bywa, te bezpłatne cechują się niższą jakością i co za tym idzie skutecznością, jednak w sytuacji gdy ich publikowanie wymagać będzie uiszczenia opłaty, można się spodziewać wyższej jakości. Ostatnią metodą podziału presell pages jest rozróżnienie ich na poziomie dostępności. Publiczne precle są dostępne dla każdego, również na poziomie umieszczania na nich treści. Prywatne strony presell wymagają zaangażowania i rejestracji użytkownika. To sprawia, że częściej umieszczane na nich treści są wyższej jakości.

Jakie zastosowanie mają presell pages?

Presell pages w dzisiejszych czasach nie mają dużego znaczenia w przypadku pozycjonowania stron internetowych. Ich niska jakość pod kątem merytorycznym może dodatkowo powodować pogorszenie pozycji danej witryny w wyszukiwarce, dlatego warto zastanowić się, czy korzystanie z nich w danej sytuacji będzie dla użytkownika korzystne. Dawniej ich wpływ na SEO był korzystny, jednak nie do końca akceptowane przez algorytmy praktyki sprawiły, że aktualnie są one uważane za bezwartościowe, jednak nie we wszystkich przypadkach.

Jedną z sytuacji, w której strony typu presell mogą mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny, jest zastosowanie ich jako element drogi zakupowej. Precle mogą przekazywać przydatne informacje o produkcie czy usłudze potencjalnym klientom, a także nakierowywać ich na konkretne zadanie. Są one wykorzystywane w budowaniu stopniowego kontaktu potencjalnego nabywcy z daną ofertą, co może pomóc wykształcić w nim zaangażowanie i pozytywne nastawienie do marki. Wśród podstawowych założeń tego procesu wymienić można pierwszy etap, który obejmuje zetknięcie nabywcy z reklamą w sieci. Po kliknięciu w nią następuje etap drugi, czyli jego przekierowanie do presell pages, na której otrzymuje on informację o produkcie, jest zachęcany do jego poznania i kliknięcia w stronę internetową. Trzeci etap to przekierowanie użytkownika na witrynę producenta, na którym będzie mógł on dokonać zakupu.

Czy warto?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zastanowić się nad własnymi celami, które kierują założeniem presell page. Jeśli już zdecydujemy się postawić na to rozwiązanie, niezwykle istotne jest, aby stworzyć maksymalnie wysoką jakość precla, bez duplikacji treści. Presell pages są niezwykle przydatnym narzędziem jeśli chodzi o budowanie kontaktu z klientem oraz działań związanych ze sprzedażą. Jeśli przyświeca nam chęć poprawienia pozycji w wyszukiwarce, istnieje szereg znacznie bardziej efektywnych rozwiązań z działu SEO, które będą skuteczniejsze, niż presell pages. Z tego powodu nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, czy warto. Wszystko zależy od celów i założonego budżetu.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: jakspokojnie.pl, polishly.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Linki kanoniczne – do czego są potrzebne?

    Linki kanoniczne – do czego są potrzebne?

    Zduplikowane strony i treści niekorzystnie wpływają na pozycję witryny w SERP. Rozwiązaniem problemu mogą być linki kanoniczne. Co warto o nich wiedzieć?
    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?

    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?

    Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
    Kary Google. Co należy o nich wiedzieć i jak ich unikać?

    Kary Google. Co należy o nich wiedzieć i jak ich unikać?

    Każdy medal ma dwie strony, podobnie jest z SEO. Czym są techniki Black Hat SEO i czym grozi ich stosowanie? Jak Google wykrywa depozycjonowanie?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.