DARMOWY AUDYT SEO

Dobry content SEO – co to znaczy?

7 min czytania
Dobry content SEO – co to znaczy?
Kategoria Content

Na skuteczność pozycjonowania strony internetowej wpływa wiele czynników. Do najważniejszych z nich z pewnością należy jakość zawartości opublikowanej w witrynie. Dobry content musi być atrakcyjny, czytelny i w pełni odpowiadać na pytania użytkowników. Co to znaczy content i jak zadbać o treści na stronie?

Spis treści:

Content – co to znaczy?

Zanim przejdziemy do charakterystyki atrakcyjnej zawartości witryny internetowej, warto skupić się na przybliżeniu samego pojęcia. Co to znaczy content? Słowo to pochodzi z języka angielskiego i tłumaczy się je po prostu jako „treść” – możemy spotkać się także ze spolszczoną pisownią „kontent”. W kontekście publikacji online wyraz ten ma jednak nieco bardziej precyzyjną definicję. Co to znaczy kontent w kontekście marketingu? To określenie, które dotyczy przede wszystkim zawartości na stronach internetowych, ale także określa wszystkie inne sposoby komunikacji marki z odbiorcami, czyli obecnymi lub potencjalnymi klientami.

Warto zaznaczyć, że dzisiaj content to już nie tylko treści znajdujące się na firmowych witrynach. Ważną rolę odgrywają tutaj również media społecznościowe. Posty na Facebooku, zdjęcia na Instagramie, wpisy na Twitterze czy nagrania na YouTube – to wszystko kontent, który może promować markę w sieci. Bez względu na to, jaki środek przekazu chcemy wykorzystać, dobry content będzie mieć ogromny wpływ na sukces działań marketingowych.

Sprawdź: SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

Dobry content – podstawa pozycjonowania

Aby zwiększyć liczbę odbiorców strony internetowej, klientów sklepu czy trafić z ofertą do nowych konsumentów, należy przede wszystkim zadbać o widoczność witryny w sieci. Liczą się tutaj głównie wyszukiwarki internetowe – zazwyczaj internauci będą trafiać na naszą stronę właśnie z ich użyciem. Każdy z tego typu serwisów wykorzystuje dość skomplikowane algorytmy, które oceniają jakość treści w witrynie, jak również stopień ich dopasowania do wprowadzonego przez internautę hasła. Cały proces dopasowania się do wytycznych tych algorytmów – zarówno pod względem działań na stronie, jak i poza nią – nazywa się pozycjonowaniem.

Obecnie znaczenie ma jednak już nie tylko zgodność kontentu z wymogami wyszukiwarki. Czasy, w których najwyższe pozycje należały do stron spamujących frazami kluczowymi, odeszły już w niepamięć – teraz najskuteczniejszą metodą jest ciekawy, wartościowy, dobry content. Zawartość strony musi być czytelna, poprawnie napisana i zrozumiała, a przy tym dostarczać realną wartość osobom, które trafią na witrynę. Jednocześnie nie możemy zapominać o nieco bardziej technicznych aspektach, takich jak stosowanie odpowiednich tagów HTML czy przygotowanie skutecznego profilu linkowego.

Dlaczego dobry content jest tak istotny dla SEO?

Kontent strony to jedna z kwestii o największym wpływie na rezultaty pozycjonowania. Dobry content pomoże nie tylko poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach, lecz także zwiększyć zaufanie użytkowników do witryny. Ponadto możemy liczyć na wzrost liczby i jakości linków prowadzących do naszej strony – wartościowa zawartość w pewnym stopniu pozycjonuje się sama. Wszystko to sprawia, że content marketing jest niezwykle przydatnym elementem strategii widoczności w sieci.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Content – co to znaczy wartościowa zawartość?

Zawartość na stronie powinna być przede wszystkim unikalna. Musimy unikać zarówno plagiatowania treści z innych witryn, jak i duplikacji kontentu w obrębie własnej domeny. W przeciwnym wypadku ocena algorytmu wyszukiwarki może być znacznie gorsza, co doprowadzi do osłabienia pozycji strony, często na dość długi czas.

Warto zauważyć, że istnieje wiele różnych rodzajów contentu. Każdy z nich cechuje się nieco innymi wymogami, jednak spora część zasad podczas ich przygotowywania pozostaje taka sama. Co to jest content wysokiej jakości? Tworząc go, należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • unikalność,
  • zrozumienie oczekiwań czytelników i dostarczenie odpowiedzi na ich wątpliwości czy pytania związane z danym tematem,
  • poprawność pod względem zarówno merytorycznym, jak i stylistycznym,
  • czytelność – warto stosować nagłówki, listy i inne elementy HTML, które ułatwią odbiór tekstu,
  • skuteczne linkowanie – w ten sposób zwiększymy zaufanie do strony, jednocześnie zapewniając czytelnikom dostęp do dodatkowych informacji.

Jak przygotować wartościowe treści blogowe?

Tego typu content przynosi pośredni zysk – takie treści są zarówno elementami strategii SEO, jak i sposobem na budowanie wizerunku. Szczególnie duże znaczenie ma tutaj merytoryczność i atrakcyjność zawartości. W kwestii długości treści mamy pewną dowolność, jednak należy unikać zbyt krótkich i zbyt długich wpisów. Przy niewielkiej liczbie znaków pozycjonowanie będzie znacznie cięższe, a wyjątkowo obszerny artykuł blogowy może okazać się mniej interesujący dla czytelników. Prowadzenie bloga to świetny sposób, by zwiększyć zaufanie do marki i tworzyć wizerunek eksperta. Warto podkreślić, że sekcja blogowa to coraz częstszy widok m.in. w sklepach internetowych – w ten sposób można pozycjonować witrynę sklepu na bardziej obszerne frazy kluczowe i zwiększyć unikalność treści na witrynie.

Opisy kategorii i produktów

Treści tego typu są często ukierunkowane wyłącznie na SEO. Musimy jednak pamiętać, że dla sporej części klientów opisy będą realnym wsparciem w wyborze odpowiedniego produktu. W ich przypadku należy skupić się na korzyściach oferowanych przez dany towar – zwykłe wypisanie elementów specyfikacji raczej nie zainteresuje czytelników.

Treści reklamowe

Jest to rodzaj kontentu skupiający się na pozyskiwaniu nowych klientów. To zawartość napisana specyficznym językiem, który często odwołuje się do emocjonalnych potrzeb zamiast bezpośredniego opisania zalet bądź parametrów oferty. Również w tym przypadku musimy zadbać o to, by zainteresować odbiorców, a jednocześnie utrzymać zgodność tekstu z wytycznymi algorytmów wyszukiwarek.

Teksty sponsorowane

Tworzenie takich treści to pewne wyzwanie, jednak skutecznie opracowane artykuły sponsorowane będą świetną promocją strony internetowej. Są one również dobrym miejscem na umieszczenie odnośników do naszej witryny, zwłaszcza w przypadku publikacji na zaufanych portalach.

Sprawdź: Jak tworzyć dobre artykuły pod SEO?

Jak stworzyć atrakcyjny content?

Opracowywanie zawartości skutecznie pomagającej w promowaniu witryny nie jest łatwym zadaniem. Treści umieszczane na stronie internetowej muszą być dostosowane pod kątem wyszukiwarek (czyli muszą np. zawierać odpowiednie frazy kluczowe), a jednocześnie być atrakcyjne dla użytkowników i zachęcać do skorzystania z usług, zakupu produktów czy zapoznania się z pozostałymi elementami zawartości witryny. Aby zapewnić najlepsze efekty, możemy skorzystać ze wsparcia agencji pozycjonerskiej lub copywriterskiej. Specjaliści z tego typu firm zadbają o poprawność merytoryczną i językową, a także zoptymalizują treść pod kątem SEO. Pewną pomoc mogą zaoferować również narzędzia online oraz wtyczki do popularnych systemów zarządzania treścią.

Tworząc treści na stronę, warto pamiętać w pierwszej kolejności o unikalności. Kolejną kluczową kwestią jest merytoryka – wszystkie informacje powinny być dokładnie zweryfikowane. Opracowywanie treści warto rozpocząć od odpowiedzi na pytanie, jakie są najważniejsze potrzeby czytelników, by móc dostosować zawartość do ich oczekiwań. Musimy przy tym pamiętać o stylu, w jakim napisany jest tekst – powinien on odpowiadać grupie docelowej i być spójny w obrębie całej domeny.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: allbeauties.pl, fashionloop.pl

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?
Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?
Stworzenie treści, które cieszyć się będą stałym zainteresowaniem, to nie lada wyzwanie. Jednak z naszymi wskazówkami z pewnością sobie poradzisz!
Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?
Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?
Upychanie słów kluczowych w treściach na stronie jest negatywnym czynnikiem SEO. Dlaczego należy go unikać i jak oddziałuje na stronę firmy? Czytaj dalej.
Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?
Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?
Content is king. Dowiedz się jak ważny w e-commerce jest content marketing.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę