DARMOWY AUDYT SEO

Doświadczony copywriter czy AI – kto tworzy treści lepszej jakości?

Doświadczony copywriter czy AI – kto tworzy treści lepszej jakości?

Wykorzystanie najnowszych technologii rośnie z każdym rokiem, a dzięki kolejnym innowacjom coraz łatwiej jest uzyskać jeszcze lepsze wyniki niemalże w każdym obszarze digital marketingu. Branża SEO korzysta już z wielu narzędzi i dostosowuje optymalizacje serwisów pod najnowsze aktualizacje algorytmów. Jak nowe technologie mają się do content marketingu? W najnowszym odcinku Zapytaj o SEO Wojciech Haremza rozmawia z Mileną Majchrzak (IT Director w Semstorm) o sztucznej inteligencji, która opracowuje zlecenia na copywriting. Czy możemy już mówić o zmierzchu zawodu copywriterów?

Zacznijmy od początku. Copywriting – co to jest?

Profesjonalny copywriter opracowuje różnorodne teksty na zlecenie. Od artykułów blogowych, przez opisy produktowe na stronę e-sklepu, po posty na kanały social media. To w pewnym sensie sztuka pisania, która łączy lekkie pióro i wartościowe treści, bogate także we frazy kluczowe. Copywriting w marketingu i obszarze SEO pełni ważną rolę, bo to właśnie komunikacja w formie pisanej jest podstawą mailingów, postów czy wpisów w internecie. Dzięki połączeniu współpracy specjalistów od contentu, ekspertów SEO oraz copywriterów powstają teksty, które wspierają optymalizację pozycjonowania witryny, a także są przydatne dla potencjalnych klientów. Czy treści generowane automatycznie przez AI będą tak samo dobre lub lepsze niż te, które są pisane przez ludzi? AI copywriting wciąż brzmi jak futurystyczna wizja, a jednak od paru lat testuje się już takie rozwiązanie. Jakie są rezultaty i prognozy?

Gościnią odcinka ZOS o AI copywritingu jest Milena, która ma wieloletnie doświadczenie na stanowisku copywritera, a obecnie jako co-founder Semstorm zarządza działem IT. Semstorm jest narzędziem do monitoringu widoczności i konkurencji, ale wciąż rozrasta się o dodatkowe usługi i właśnie jest na etapie wdrażania i testowania AI (GPT-3) do pisania tekstów. GPT-3 to najnowsza odsłona algorytmu opracowanego przez OpenAI, czyli laboratorium badawczego, które specjalizuje się w tworzeniu ogólnodostępnych “sztucznych inteligencji dobrych dla ludzi”. Więcej o AI copywritingu dowiesz się z poniższego odcinka:

Sprawdź: Czym jest marketing treści?

Treści generowane automatycznie – plusy i minusy

Wykorzystanie nowych technologii w digital marketingu kojarzy się przede wszystkim z listą korzyści, jakie niesie automatyzacja pracy. Warto znać również ograniczenia danych narzędzi, żeby skutecznie poprawiać niedociągnięcia. Dla branży marketingowej prognozy AI copywritingu są bardzo optymistyczne, ale narzędzia wprowadzane przez OpenAI wcale nie są nieomylne. Milena dzieli się wnioskami testów przeprowadzonych z udziałem sztucznej inteligencji w Semstorm, omawiając mocne strony AI, ale także błędy i przeszkody, których AI jeszcze nie jest w stanie uniknąć.


Czy AI zastąpi profesjonalnych copywriterów?

Wydawać by się mogło, że te prognozy nie są tak optymistyczne dla samych copywriterów, skoro ich praca może być wykonana przez roboty. Samo stworzenie treści przez AI jest dużym ułatwieniem, ale teksty wciąż wymagają korekty i redakcji. Od ich finalnej jakości, zależy także forma opracowywania briefu, który jest dużo bardziej szczegółowy niż dla profesjonalnego copywritera, często musi zawierać także wskazówki dotyczące uwzględniania słów kluczowych w tekście.

Sprawdź: Content marketing a generowanie leadów – czy to się w ogóle opłaca?

Dobry copywriter i AI copywriting, czyli dream team

Automatyzacja najbardziej żmudnych procesów i elementów pracy jest w obecnych czasach wpisana w rozwój firm. Nie oznacza to jednak, że praca ludzka stanowczo zmierza ku dewaluacji. Jak wynika chociażby z testów w Semstormie, najskuteczniejsze jest łączenie umiejętności i doświadczenia profesjonalnych copywriterów z możliwościami, jakie daje AI. Treści wygenerowanymi automatycznie mogą być trudne do odróżnienia od tych pisanych przez specjalistów, ale wymagają odpowiedniej korekty, redakcji i weryfikacji. Najlepsze wyniki i sukcesy optymalizacji SEO w kontekście treści osiągniemy dzięki copywriterom, którzy nauczą się odpowiednio korzystać z AI. Wymaga to znajomości narzędzia, umiejętności pisania briefu z komendami oraz zrozumienia, jak wygląda proces tworzenia treści przez AI. Niewiele zdziałamy, pomijając ten niezbędny etap współpracy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Optymalizacja konwersji
    Optymalizacja konwersji
    Wzmożony ruch w witrynie nie jest jedynym determinantem sukcesu. O czym jeszcze powinieneś pamiętać, pozyskując nowych klientów w swoim e-sklepie?
    Struktura adresów URL i ich znaczenie dla SEO
    Struktura adresów URL i ich znaczenie dla SEO
    Wiesz, czym jest struktura adresów URL? Jaki ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej? Odpowiedzi na te pytania udzielamy w naszym artykule.
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę