Wykorzystanie najnowszych technologii rośnie z każdym rokiem, a dzięki kolejnym innowacjom coraz łatwiej jest uzyskać jeszcze lepsze wyniki niemalże w każdym obszarze digital marketingu. Branża SEO korzysta już z wielu narzędzi i dostosowuje optymalizacje serwisów pod najnowsze aktualizacje algorytmów. Jak nowe technologie mają się do content marketingu? W najnowszym odcinku Zapytaj o SEO Wojciech Haremza rozmawia z Mileną Majchrzak (IT Director w Semstorm) o sztucznej inteligencji, która opracowuje zlecenia na copywriting. Czy możemy już mówić o zmierzchu zawodu copywriterów?
Profesjonalny copywriter opracowuje różnorodne teksty na zlecenie. Od artykułów blogowych, przez opisy produktowe na stronę e-sklepu, po posty na kanały social media. To w pewnym sensie sztuka pisania, która łączy lekkie pióro i wartościowe treści, bogate także we frazy kluczowe. Copywriting w marketingu i obszarze SEO pełni ważną rolę, bo to właśnie komunikacja w formie pisanej jest podstawą mailingów, postów czy wpisów w internecie. Dzięki połączeniu współpracy specjalistów od contentu, ekspertów SEO oraz copywriterów powstają teksty, które wspierają optymalizację pozycjonowania witryny, a także są przydatne dla potencjalnych klientów. Czy treści generowane automatycznie przez AI będą tak samo dobre lub lepsze niż te, które są pisane przez ludzi? AI copywriting wciąż brzmi jak futurystyczna wizja, a jednak od paru lat testuje się już takie rozwiązanie. Jakie są rezultaty i prognozy?
Gościnią odcinka ZOS o AI copywritingu jest Milena, która ma wieloletnie doświadczenie na stanowisku copywritera, a obecnie jako co-founder Semstorm zarządza działem IT. Semstorm jest narzędziem do monitoringu widoczności i konkurencji, ale wciąż rozrasta się o dodatkowe usługi i właśnie jest na etapie wdrażania i testowania AI (GPT-3) do pisania tekstów. GPT-3 to najnowsza odsłona algorytmu opracowanego przez OpenAI, czyli laboratorium badawczego, które specjalizuje się w tworzeniu ogólnodostępnych “sztucznych inteligencji dobrych dla ludzi”. Więcej o AI copywritingu dowiesz się z poniższego odcinka:
Wykorzystanie nowych technologii w digital marketingu kojarzy się przede wszystkim z listą korzyści, jakie niesie automatyzacja pracy. Warto znać również ograniczenia danych narzędzi, żeby skutecznie poprawiać niedociągnięcia. Dla branży marketingowej prognozy AI copywritingu są bardzo optymistyczne, ale narzędzia wprowadzane przez OpenAI wcale nie są nieomylne. Milena dzieli się wnioskami testów przeprowadzonych z udziałem sztucznej inteligencji w Semstorm, omawiając mocne strony AI, ale także błędy i przeszkody, których AI jeszcze nie jest w stanie uniknąć.
Wydawać by się mogło, że te prognozy nie są tak optymistyczne dla samych copywriterów, skoro ich praca może być wykonana przez roboty. Samo stworzenie treści przez AI jest dużym ułatwieniem, ale teksty wciąż wymagają korekty i redakcji. Od ich finalnej jakości, zależy także forma opracowywania briefu, który jest dużo bardziej szczegółowy niż dla profesjonalnego copywritera, często musi zawierać także wskazówki dotyczące uwzględniania słów kluczowych w tekście.
Automatyzacja najbardziej żmudnych procesów i elementów pracy jest w obecnych czasach wpisana w rozwój firm. Nie oznacza to jednak, że praca ludzka stanowczo zmierza ku dewaluacji. Jak wynika chociażby z testów w Semstormie, najskuteczniejsze jest łączenie umiejętności i doświadczenia profesjonalnych copywriterów z możliwościami, jakie daje AI. Treści wygenerowanymi automatycznie mogą być trudne do odróżnienia od tych pisanych przez specjalistów, ale wymagają odpowiedniej korekty, redakcji i weryfikacji. Najlepsze wyniki i sukcesy optymalizacji SEO w kontekście treści osiągniemy dzięki copywriterom, którzy nauczą się odpowiednio korzystać z AI. Wymaga to znajomości narzędzia, umiejętności pisania briefu z komendami oraz zrozumienia, jak wygląda proces tworzenia treści przez AI. Niewiele zdziałamy, pomijając ten niezbędny etap współpracy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.