Współcześnie jesteśmy świadkami coraz większego zainteresowania prowadzeniem własnego biznesu. Dostępne obecnie możliwości stwarzają znacznie większe pole działania i dotarcia do klientów. Po obu stronach cenimy sobie indywidualne podejście oraz wysoką jakość produktów bądź usług. Warto więc zastanowić się nad wdrożeniem technik SEO, aby zaznaczyć swoje miejsce w sieci. O czym więc należy pamiętać?
SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania polegające na optymalizacji strony internetowej w celu poprawienia jej pozycji rankingowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest zwiększenie widoczności witryny w sieci poprzez interdyscyplinarne działania z pogranicza informatyki, aż po marketing i promocję. Jest to długotrwały proces uzależniony od aktualizacji algorytmów oraz robotów wyszukiwarek, stąd należy pamiętać, iż nie jest to działanie jednorazowe.
Działania, których się podejmujemy pod kątem SEO, dzieją się na dwóch polach. Pierwszym są strategie on-site, czyli w obrębie struktury samej witryny. W zasadzie są to elementy techniczne związane z analizą grupy docelowej, słów i fraz kluczowych, nagłówków, meta tagów, adresu URL, mapy witryny, treści, mobilności czy prędkości ładowania się strony.
Drugi rodzaj to działania off-site, czyli takie, które realnie wpływają na recepcję strony w sieci. Mowa więc o linkowaniu zewnętrznym, synergii z mediami społecznościowymi, artykułami sponsorowanymi, mailingiem oraz blogosferą. Najważniejszym elementem jest strategia link buildingu, która sprawia, że jesteśmy cytowani oraz postrzegani jako autorytet w swojej dziedzinie.
Chociaż może się wydawać, że są to techniki zarezerwowane dla gigantów, w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Z możliwości SEO może skorzystać każdy – od właściciela prywatnego bloga, przez startupy, mikrofirmy, małe firmy, aż po wielkie międzynarodowe korporacje. Zasadniczy trzon działań jest ten sam, jednak tym, co różni każdą z sytuacji, jest przede wszystkim określona grupa docelowa, a w przypadku strategii lokalnych – lokalizacja.
W kontekście lokalnym najważniejsze jest połączenie działań tradycyjnego marketingu z internetowym poprzez stworzenie wirtualnej wizytówki w Google My Business, połączenie strony z Google Maps czy zaznaczenie swojej obecności na portalach społecznościowych. Czy wiesz, że prawie 50% wszystkich wyszukiwań z sieci wiąże się z zapytaniami lokalnymi? Mowa tutaj o lokalach gastronomicznych, usługowych, rozrywkowych, medycznych, prawnych – wszystkich, które wiążą się z naszym codziennym funkcjonowaniem.
Celem jest:
Jak już wspomniano, warto zadbać o e-wizytówkę w panelu Google Moja Firma. Jest to dobre rozwiązanie komunikacyjne, które jest dostępne na okrągło przez cały rok, niezależnie od naszej dostępności. Do jej stworzenia nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, wystarczy wejść w panel administratora w Google Search Console. Czy wiesz, że wizytówka może wygenerować nawet 25% ruchu na stronie? Dodatkowo daje ona możliwość stworzenia opinii, komentarzy, ocen, które wpływają na poziom zaufania użytkowników.
Mówiąc o działaniach zewnętrznych, należy skupić się na odpowiednim doborze kanałów dystrybucji treści. W zależności od potrzeb możesz sięgnąć po kilka możliwości.
Posiadanie firmowego konta w social mediach, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok, wspiera działania poprawiające widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Tworzą one ruch, nowe społeczności, potrafią przekierować na inne witryny, wspierają proces linkowania zewnętrznego oraz są dostępne na każdym urządzeniu. Ich wykorzystanie pozwala na stworzenia naturalnego profilu linkowania, tak abyśmy stali się bardziej wiarygodni w oczach wyszukiwarki. Dodatkowo służą do bieżącej komunikacji, informowaniu o nowościach, konkursach, promocjach, a ponadto tworzą trendy lifestyleowe.
Drugą możliwością jest stworzenie bloga, który daje znacznie większe możliwości pod kątem publikowanej treści – zwłaszcza jej długości. Z jednej strony treści są podstawowym walorem dla użytkowników, którzy poszukują informacji w sieci. Z drugiej strony wpływają one na pozycjonowanie pod kątem jakości witryny oraz słów kluczowych. Jest to wyjątkowa możliwość stworzenia profesjonalnej przestrzeni wymiany informacji opartych o rzetelną wiedzę oraz research. Pokaż ludzką twarz swoim klientom, rozszerz percepcję ekranu komputera czy smartfona.
Popularność podcastów rośnie w zawrotnym tempie. Ranking zmienia się niezwykle dynamicznie, warto więc znaleźć nieopracowaną do tej pory niszę. Obecnie, na samym Spotify, dostępnych jest ponad milion podcastów. Słuchamy ich pod prysznicem, w czasie gotowania, w trakcie podróży. Budują one stabilne fundamenty stałej publiczności, co przekłada się na klikalność na stronie oraz wzrost zysków. Obecnie najbardziej popularne tematy to:
Jak widzisz, nie ma przed Tobą żadnych ograniczeń. Obierz odpowiedni cel i dąż do niego z pomocą narzędzi wyszukiwarek oraz potencjału internetu. Sama strona to często zdecydowanie za mało, aby zatrzymać obecnych klientów oraz jednocześnie zdobywać cały czas nowych. Wybierz odpowiednią platformę bieżącej komunikacji i zacznij łączyć się z użytkownikami. Przede wszystkim musisz dać im się poznać jako autorytet. Czas więc zakasać rękawy do pracy!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.