DARMOWY AUDYT SEO

E-Commerce – o czym pamiętać i jak śledzić trendy?

E-Commerce – o czym pamiętać i jak śledzić trendy?

Angela Roma / pexels.com

Udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej nieustannie wzrasta. Za sprawą pandemii gospodarka cyfrowa nabrała dodatkowego rozpędu. Współcześni klienci cenią wygodę zakupów online i możliwość otrzymania zamówienia prosto do domu. Sprzedawcy zaczęli więc wdrażać nowe technologie, aby obsługa była szybsza i bardziej przyjazna.

O czym warto wiedzieć, prowadząc stronę e-Commerce?

W celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i procesów istnieje kilka kroków, podstawowych czynności, od których warto zacząć analizować swoją witrynę. Lista kontrolna SEO dla e-Commerce pozwoli ci na zwiększenie konwersji, poprawi ruch, a także wpłynie na zwiększenie sprzedaży.

Sprawdź: Inteligentna kampania produktowa

Jak więc poprawić funkcjonowanie swojej strony?

Krok 1: Słowa klucze

W przypadku SEO pierwszym krokiem jest przeprowadzenie badania słów kluczowych, dzięki czemu można zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek SERP. Określając bazę, łatwiej będzie wpisać się w zapytania potencjalnych klientów, a także ustalić najważniejsze składniki twoich treści.

Odnajdziesz je w wielu elementach, pamiętaj jednak, aby ich nie upychać. Co za dużo, to niezdrowo. Staraj się, aby były one wprowadzone naturalnie, inaczej klient poczuje się wykorzystywany.

Krok 2: Tytuły meta

Metatag title to element HTML pokazujący tytuł strony internetowej. Ten element jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Należy więc zadbać o odpowiednie pierwsze wrażenie. Zaleca się, aby tytuł meta miał między 50 a 60 znaków, powinien również zawierać słowo kluczowe.

Krok 3: Opisy meta

Meta opis, który znajduje się pod tytułem strony, wyjaśnia użytkownikom, czego mogą się spodziewać, wchodząc na daną stronę internetową. W tym przypadku możemy mieć między 120 a 160 znaków. Warto zawrzeć w jego treści call to action oraz słowo kluczowe.

Krok 4: Multimedia

Kolejnym krokiem jest zoptymalizowanie obrazów i wideo. W tym przypadku należy zadbać o dobry format pliku, rozmiar niezaburzający prędkości ładowania się strony. Powinien również zawierać opisy z odpowiednimi frazami. Dzięki temu pliki zajmą lepszą pozycję w wyszukiwarce obrazów, a Ty urozmaicisz swoją stronę.

Krok 5: Treść

Kolejnym krokiem jest wysokiej jakości, oryginalna treść, jakiej użytkownik nie znajdzie w innym miejscu. Dzięki niej możesz go zatrzymać, a nawet skłonić do powrotu. Nie zapomnij o słowach kluczowych i odpowiedniej długości tekstu, choć oczywiście zależy to od potrzeb i charakteru strony.

Krok 6: produkt

<pstyle=”display:block!important;width: 100%;”>O czym pamiętać, wprowadzając produkt na stronę?

  • nazwa,
  • dostępne modele i warianty,
  • cena,
  • parametry,
  • zdjęcia, wideo,
  • opis produktu,
  • informacje o promocjach,
  • dane kontaktowe,
  • czas dostawy.

Poza produktem, dla sprzedawcy najważniejszym elementem jest przycisk dodawania do koszyka. Musi on mieć odpowiednią wielkość, kolor, intuicyjne położenie, posiadać zwrot call to action. Warto również zastanowić się nad reakcją przycisku- co wówczas zastanie klient?

Mając rozbudowaną witrynę e-Commerce, można również urozmaicić sklep o dodatkowe materiały wideo, opinie, komentarze klientów, produkty proponowane, a nawet wprowadzić opcję udostępnienia w mediach społecznościowych.

Krok 7: Mobilność

Mobile first, desktop second. Współcześnie ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Smartfony towarzyszą nam każdego dnia. Zadbaj więc o dostosowanie swojej strony sklepu internetowego do mniejszych ekranów- kluczem okaże się w tym przypadku responsywność. Możesz ułatwić płatność mobilną bądź stworzyć dedykowaną aplikację.

Krok 8: Przekierowania

Nie zapomnij o przekierowaniu 301. Wysyła ono ruch internetowy ze starej do nowszej wersji adresu URL. Unikniesz dzięki temu groźby błędy 404, informującego o braku zawartości. Dbaj więc o aktualizowanie dostępu do swojej strony, jeśli wprowadzasz w niej zmiany.

Krok 9: Menu

Menu okruszkowe (Breadcrumbs) pozwoli na stworzenie kategorii i podkategorii oferowanego asortymentu. Ułatwi to klientom poruszanie się po stronie, a także wydłuży czas z jej korzystania. Dodatkowo warto jest wprowadzić możliwość filtrowania, co pozytywnie wpłynie na poziom user experience.

Ważny jest też checkout process (COP), czyli płynne i bezproblemowe poruszanie się po stronie od momentu znalezienia produktu, poprzez koszyk, do płatności. Postaraj się podzielić COP na mniejsze kroki informujące klienta, na jakim etapie obecnie się znajduje.

Krok 10: Analiza

Końcowym elementem jest analiza – nieustanne badanie i sprawdzanie funkcjonowania strony. Z pomocą może przyjść Google Analytics, pozwalające na:

  • sprawdzenie, które produkty generują przychody
  • określenie grupy docelowej
  • mierzenie przepływu zachowań i prześledzenie drogi zakupowej klienta
  • ocenę konwersji na stronie

Trendy 2022 w e-handlu:

Eco e-Commerce

Świadomi klienci coraz częściej zwracają się w stronę sklepów, dążących do zrównoważonego rozwoju. Bycie eco wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku, a także wzmacnia zaufanie. To już nie tylko ubrania z drugiej ręki, ale także akcesoria, sprzęty elektroniczne, a nawet dobra luksusowe. Sklepy starają się wprowadzać opakowania wielokrotnego użytku, zmniejszyć zużycie plastiku, wprowadzać produkty biodegradowalne, a nawet prowadzić kampanie społeczne. Stawia się na: reduce, reuse, recycle, rethink, repurpose, recover, refuse.

q-Commerce

Ekspresowa sprzedaż i ekspresowa dostawa? Ta nowa usługa powoli wkracza na rynek, oferując klientom dostarczenie zamówienia nawet do pół godziny od jego złożenia. Jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim przez dostawców świeżej żywności bądź łatwo dostępnych produktów. Przykładem może być aplikacja Glovo.

Buy now, pay later

Wiele sklepów oferuje tylko jeden wariant płatności w sklepie internetowym. Wielu klientów rezygnuje z zakupów z powodu braku możliwości wyboru bądź wysokiej ceny dostawy. Kup teraz, zapłać później to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.

Social Commerce

Media społecznościowe towarzyszą nam niemal codziennie: Instagram, Facebook, TikTok. Wiele sklepów wprowadza sprzedaż za pośrednictwem właśnie tych portali. Zasadniczym celem jest wykreowanie ciekawego doświadczenia zakupowego. Właściciele sklepów w ten sposób mają szansę na bezpośrednie dotarcie do klienta, wejść w ich życie codzienne, budować historię i pozyskiwać informacje zwrotne.

Omnichannel

W tym przypadku strony internetowe zaczynają wykorzystywać wszystkie dostępne kanały komunikacji online i offline. Pozwala to na zmniejszenie konkurencji, a także ułatwia klientom doznanie zakupowe. Jest to dobre rozwiązanie dla mniejszych firm, które pozwala na wdrożenie sprzedaży wielokanałowej i zwiększenie obrotów.

Sprawdź: Reklama na LinkedIn krok po kroku

Wnioski

Elementów, które wpływają na ocenę sklepu internetowego jest niezwykle dużo – to sieć naczyń połączonych. Jeśli zaniedbamy jeden z elementów, wpłynie to na inny, a w rozrachunku, na całość naszych działań. Wykorzystaj strategię listy kontrolnej SEO, śledź trendy i wyprzedzaj potrzeby swoich klientów, aby stać się liderem w swojej branży.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse
    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Na czym polega marketing mobilny? Czy warto wdrożyć go do swojej strategii? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Ile kosztują kampanie reklamowe?
    Ile kosztują kampanie reklamowe?
    Internetowe kampanie reklamowe pozwalają docierać do szerokiego grona odbiorców i skutecznie promować produkty czy usługi. Ile kosztuje taka forma reklamy?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę