Facebook każdego dnia gromadzi coraz większą liczbę użytkowników, co czyni go najpopularniejszą platformą wśród mediów społecznościowych. Wykorzystanie tego potencjału do rozwoju sklepu e-commerce oferuje wiele możliwości osiągnięcia spektakularnych wyników. Facebook jest świetnym narzędziem marketingowym, którego wykorzystanie może korzystnie wpłynąć na osiągane przez markę efekty. Co możesz dzięki niemu osiągnąć?
Dziś przyjrzymy się bliżej procesowi link buildingu, który jest znacznie bardziej skuteczny, jeśli zostanie połączony ze strategią marketingową na Facebooku.
Link building jest jednym z podstawowych elementów SEO. Uważa się nawet, że linki zwrotne są priorytetową kwestią, którą Google bierze pod uwagę podczas tworzenia rankingu listy wyników wyszukiwania. Jeśli więc chcesz wdrożyć ten aspekt do swojej strategii marketingowej, możesz użyć Facebooka, który umożliwi Ci generowanie wysokiej jakości linków do swojej witryny.
Pierwszym krokiem w strategii budowania sieci linków na Facebooku jest stworzenie grupy osób realnie zainteresowanych Twoją działalnością, które zaangażują się w publikowane przez Ciebie treści. Jest to najlepszy sposób na zdobywanie organicznych linków zwrotnych. Jak rozpocząć ten proces? Możesz w tym celu opublikować reklamę na Facebooku, która pozwoli Ci przyciągnąć docelowych odbiorców.
Jak to zrobić? Wystarczy otworzyć Menedżera reklam na Facebooku, kliknąć opcję “Utwórz reklamę” i postępować zgodnie z instrukcjami, które pozwolą Ci dostosować ją do swoich preferencji. Przy określaniu grupy docelowej bądź tak szczegółowy, jak to tylko możliwe. Uwzględnij cechy, takie jak lokalizacja, grupa wiekowa, zainteresowania czy typowe zachowania, a będziesz mieć pewność, że Twoje oferty trafiają do rzeczywiście zainteresowanych nimi użytkowników.
Możesz również skorzystać z funkcji utworzenia grupy niestandardowych odbiorców, aby skierować swoje reklamy do osób, które niedawno odwiedziły Twoją witrynę.
Poza reklamami istnieją również organiczne sposoby zdobywania odbiorców. Możesz na przykład zadbać o widoczność linków do mediów społecznościowych w swoich witrynach i możliwość ich udostępniania. Istnieje wiele wtyczek, które mogą pomóc Ci w takiej konfiguracji.
Kolejnym wartym wdrożenia aspektem jest tworzenie konkursów i rozdań na Facebooku, które również pozwolą CI zdobyć wiele nowych linków zwrotnych. Zaoferuj swoim odbiorcom coś, co będzie dla nich szczególnie interesujące, dzięki czemu z pewnością nie przejdą obojętnie obok Twojej oferty. W przeciwnym razie dotrzesz do osób, które nie są skłonne do interakcji z marką, a Twoje wysiłki pójdą na marne. Nie zapominaj również o przestrzeganiu zasad konkursów i rozdań:
Proces ten odbywa się poza Facebookiem, ale mimo to jest z nim ściśle związany. Dzięki optymalizacji treści na blogu przedstawiasz odbiorcom angażujący element, który skutkować może zdobyciem linków organicznych.
Zachęcenie odbiorców do linkowania do swojej witryny to nie jest najłatwiejsze zadanie. Aby jednak osiągnąć ten cel, możesz zaprezentować wysokiej jakości treści, których wartość będzie wystarczającą zachętą do podzielenia się nimi na własnych profilach mediów społecznościowych. Blog to doskonały środek marketingowy, który umożliwia podjęcie wielu tematów, dzięki czemu zbudowanie bazy wartościowych linków zwrotnych staje się łatwiejsze.
Kluczem do sukcesu jest tworzenie angażujących treści, które będą zachęcać użytkowników do udostępnienia ich na swoich profilach. Jak zadbać o ten aspekt? W tym celu musisz odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań: Czym interesują się Twoi odbiorcy? Jakie popularne tematy warto poruszyć? Dlaczego mają one zainteresować grupę docelową?
Narzędzia takie jak Ahrefs mogą pomóc Ci zidentyfikować najlpesze tematy, które zyskają uznanie użytwkoników i zachęcą ich do podzielenia się Twoją treścią ze znajomymi.
Jeśli chcesz tworzyć niesamowite treści, spójrz na to, co już zrobili Twoi konkurenci. Wygoogluj temat, spójrz na najwyżej oceniane wyniki wyszukiwania i spróbuj ustalić, dlaczego te strony są uważane za najlepsze w oczach Google. Następnie wykorzystaj tę wiedzę i stwórz coś jeszcze lepszego. Kiedy udostępnisz gotowy produkt na swojej stronie na Facebooku, Twoi obserwatorzy będą chcieli do niego linkować.
Tworzenie angażujących treści na blogu to nie wszystko. Aby Twoje kampanie na Facebooku były skuteczne, musisz upewnić się, że artykuły są dostosowane do tej platformy. Nie osiągniesz satysfakcjonujących wyników, jeśli posty nie będą odpowiednio sformatowane lub okażą się trudne do udostępnienia.
Upewnij się więc, że obrazy w artykułach są zoptymalizowane pod kątem Facebooka. W tym celu zadbaj o wymiary, które powinny wynosić 484×252. Ponadto dołącz tag tytułu i meta opis, a także zadbaj o widoczny przycisk, który umożliwia udostępnianie w mediach społecznościowych, aby maksymalnie ułatwić czytelnikom cały proces.
Jak widzisz, budowanie linków zwrotnych za pomocą Facebooka to doskonały sposób marketingu w sieci. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, dzięki którym dostosujesz swoje treści do oczekiwań odbiorców, czym zachęcisz ich do dzielenia się nimi z szerszą publicznością. W ten sposób nie tylko zyskasz popularność w sieci, ale też pokażesz Google, że jesteś wiarygodną marką i zasługujesz na najwyższe pozcyje na liście wyników wyszukwiania.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.