Facebook Lead Ads – jak skutecznie pozyskiwać klientów z Facebooka?

Facebook Lead Ads – jak skutecznie pozyskiwać klientów z Facebooka?

Austin Distel/unsplash.com

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to treści sponsorowane, wyświetlane użytkownikom na platformie społecznościowej. Mogą mieć formę reklam wizualnych i tekstowych lub formularzy. Są dopasowane do zainteresowań grupy docelowej. Facebook Ads umożliwia reklamodawcom docieranie do osób potencjalnie zainteresowanych ich produktem.

Sprawdź: Jak prowadzić firmowego Facebooka?

Czym jest Facebook Lead Ads?

W menedżerze reklam Facebook znajdziemy ogromne możliwości form reklamowych. Jedną z nich jest Facebook Lead Ads, czyli inaczej kampanie kontaktowe, reklamy skierowane na pozyskiwanie leadów. Lead Ads pozyskuje dane od potencjalnych klientów za pomocą formularza kontaktowego. Wśród tych danych mogą się znaleźć:

  • Imię i nazwisko
  • Numer telefonu
  • Adres email
  • Miejsce zamieszkania
  • Data urodzin
  • Stanowisko zawodowe
  • Nazwa firmy
  • Firmowy numer telefonu, e-mail

Tę formę kampanii wyróżnia szybkość aktywowania. Nie potrzebujemy dodatkowych landing page czy pomocy programisty. Wszystko możemy „wyklikać” w panelu.

Reklamy formularzowe będą odpowiednie dla każdego biznesu, w którym chcemy pozyskać kontakty sprzedażowe.

Jak przebiega pozyskiwanie kontaktów z wykorzystaniem Facebook Lead Ads?

a) Użytkownik Facebooka, czyli Twój potencjalny klient, widzi reklamę kontaktową – przygotowany przez Ciebie formularz.
b) Użytkownik jest zainteresowany proponowaną przez Ciebie usługą lub oferowanym produktem i wypełnia pola (część z nich jest zazwyczaj automatycznie wypełniona).
c) Po kliknięciu przez klienta “Wyślij” następuje przesłanie danych z formularza. Są one dostępne w panelu reklamy na Facebooku.
d) Po przeprowadzonej kampanii analizujesz koszty pozyskania leadów i sprawdzasz, czy kampanie Lead Ads sprawdzają się w przypadku Twojego produktu lub Twojej usługi.

O jakie elementy należy zadbać, aby reklama była skuteczna?

  1. Ekran powitalny budzący zainteresowanie – jego zadaniem jest zaciekawienie, zaintrygowanie odbiorcy.
  2. Cel pozostawienia kontaktu – użytkownicy bardzo ostrożnie zostawiają swoje dane, powinni wiedzieć, w jakim celu je pozyskujesz i czy będziesz je przetwarzał.
  3. Link do polityki prywatności.
    4. Lead Magnet – dodatkowa wartość, którą użytkownik otrzymuje w zamian za podanie swoich danych. Może być to: webinar, kurs, ebook, konsultacja, audyt.
    5. Kreacja – grafika i całościowy wygląd formularza powinien być jasny, przejrzysty, zrozumiały dla użytkownika.
  4. Ekran podziękowania – zadbaj, żeby zwięźle i czytelnie wzywał użytkownika do wykonania akcji.
  5. Ustawienia reklam – reklama powinna być dopasowana do zainteresowań grupy docelowej.

Callback24 i Facebook Lead Ads – oddzwaniaj do klientów w 15 sekund!

Callback24 to widget zwiększający sprzedaż i usprawniający proces obsługi klienta.

Integracja Callback24 z Facebook Lead Ads pozwala oddzwaniać do klientów w ciągu 15 sekund.
Nie musisz logować się do Facebooka i pobierać danych potencjalnych klientów. Oddzwonisz do nich natychmiast, jak tylko wyślą formularz. Aplikacja działa samoczynnie. Dzięki temu możesz zyskać przewagę względem konkurencji!

Możesz również włączyć integrację z wybranym systemem CRM, wówczas dane będą trafiać bezpośrednio do wybranego systemu.

Integracja jest prosta, nie wymaga pomocy programisty. Jedyne, czego potrzebujesz, to dostęp do fanpage i skonfigurowanej kampanii Facebook Lead Ads. Nasi specjaliści chętnie pomogą.

Sprawdź: Jak roboty Google widzą Twoją stronę? Od tego zależą Twoje pozycje

Podsumowanie

Facebook Lead Ads, widget Callback24 oraz odpowiednie budżety są bardzo pomocne w pozyskiwaniu klientów. Niemniej, warto pamiętać, że marketing to całokształt działań pełnej organizacji – wszystkich pracowników.

Zainteresował Cię wpis? W takim razie zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO.

„ZINTEGRUJ SIĘ Z FACEBOOK LEAD ADS!”

Zobacz również
Aleksandra Strugalska
Aleksandra Strugalska
Customer Success Manager w callback24. Mocno zaangażowana w budowanie relacji z Klientami, aktywnie szuka rozwiązań zwiększających liczbę rozmów sprzedażowych ze strony internetowej. Planuje i koordynuje wdrażanie nowych funkcjonalności. Zawsze z listą zadań i planem na kolejny tydzień.
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
    Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
    Cyfryzacja i postęp technologiczny niosą za sobą różne formy promocji oferowanych produktów bądź usług. Która technika marketingowa okazuje się najlepsza?
    Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?
    Jak pozyskiwać leady sprzedażowe?
    Żaden biznes nie może istnieć bez zysku, a pojęcie leadów sprzedażowych odgrywa tu kluczową rolę. W artykule opowiadamy, czym są i w jaki sposób je pozyskiwać. Czytaj dalej.
    Budowanie wizerunku firmy w Internecie
    Budowanie wizerunku firmy w Internecie
    Pozytywne opinie o firmie świadczą o jakości usług, produktów oraz profesjonalnym podejściu przedsiębiorcy. Jak zatem zbudować solidną markę w Internecie?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę