Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?

Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?

Cherrydeck/unsplash.com

Zaobserwowałeś spadek swojej strony w wynikach wyszukiwania bądź mniejszą częstotliwość jej wyświetlania w rezultatach SERP? Prawdopodobnie poszukujesz źródła takiego stanu rzeczy. Diabeł tkwi w szczegółach, dlatego też powinieneś zadać sobie szereg pytań dotyczących wdrożonych praktyk. Być może pewne działania nie spodobały się wyszukiwarce i w taki oto sposób odwdzięcza Ci się za niewłaściwe aktywności. Filtr algorytmiczny jest jedną z tych kar, których możesz spodziewać się ze strony Google.

W artykule omówiliśmy powody nakładania filtrów oraz sposoby ich skutecznej eliminacji. Jesteś gotowy na świeżą porcję wiedzy? Koniecznie sięgnij po lekturę naszego wpisu!

Źródła nałożonych filtrów od Google

Sytuacji, w wyniku których dochodzi do naruszeń wymogów zawartych w dokumencie “Overview of SEO Guidelines”, jest naprawdę wiele. Skoncentrowaliśmy się na najczęściej wyróżnianych powodach. Przeanalizuj niepożądane działania i pozbądź się ich tak szybko, jak tylko możesz.

Powód 1. Sztuczny profil linkowy

Jeżeli masowo zamieszczasz linki na różnych platformach internetowych, nie licz na satysfakcjonujące rezultaty. Odnośniki pochodzące z witryn, które nie cieszą się uznaniem użytkowników bądź oznaczone są atrybutem “dofollow”, nie przekładają się na skuteczność w ekspozycji stron. Pamiętaj o tym, aby pod żadnym pozorem nie ukrywać linków w kodzie HTML i nie zamieszczać toksycznych odnośników w “menu”.

Powód 2. Publikowane wpisy o niskiej jakości i wartości merytorycznej

Używając hasła “niskiej jakości content”, mamy na myśli przede wszystkim powielone, odtwórcze treści bądź artykuły pozbawione merytoryki. Zazwyczaj teksty te charakteryzuje niepoprawność językowa, zaburzona hierarchia nagłówków, przesyt frazami kluczowymi oraz linkami.

Powód 3. Niepoprawna optymalizacja witryny

Nałożony filtr algorytmiczny to często wynik niewłaściwej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Coraz bardziej wymagające algorytmy Google w wystawianiu ostatecznego werdyktu biorą pod uwagę tempo ładowania strony, responsywność czy poprawną hierarchię strony WWW. Zwróć uwagę także na właściwe oznaczanie odnośników określonymi atrybutami, opisy alternatywne towarzyszące grafikom oraz charakter przekierowań.

Oczywiście, nie jest to skończony zbiór powodów nakładania filtrów Google. Nieprzychylne reakcje wyszukiwarki są rezultatem naruszenia bezpieczeństwa, spamu czy celowej manipulacji.

Sprawdź: Czym jest Content Gap?

Wrogie oblicze filtra algorytmicznego

Filtr algorytmiczny oparty jest na zautomatyzowanym systemie działania, w przeciwieństwie do filtru ręcznego. Za obniżenie pozycji strony internetowej odpowiada system, a nie członek zespołu Google. Z tego też względu trudniej naprawić szkody i zrozumieć dokładny powód, w wyniku którego doszło do naruszenia regulaminu.

Źródło: Farhan Alkhaled/pexels.com

Co więcej, pojawiają również trudności w jego wykrywaniu, a o samej karze można dowiedzieć się wyłącznie po zaobserwowaniu znacznych spadków rangi witryny w wynikach wyszukiwania. Zachęcamy do systematycznego korzystania z narzędzia, jakim jest Google Analytics. W ten sposób będziesz na bieżąco ze wszelkimi zmianami w kontekście pozycji strony na liście SERP.

Z pewnością nie spodoba Ci się informacja dotycząca tego, że filtr może zostać nałożony na witrynę także w procesie aktualizacji algorytmów. Musisz wiedzieć o tym, że modernizacja tych mechanizmów Google ma miejsce kilkadziesiąt razy w ciągu roku. Stąd wzrastająca potrzeba szczególnej dbałości o wszelkie detale w procesie optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek.

Krótka instrukcja eliminacji filtra algorytmicznego

Aby pozbyć się filtra algorytmicznego, musisz koniecznie wyeliminować przyczyny nałożonej na stronę kary. Czas, który poświęcisz na likwidację błędów, zależny jest od ich ilości oraz stopnia komplikacji.

Jeżeli problem stanowi nienaturalny profil linków bądź duplikaty treści, możesz dość szybko pozbyć się powstałej trudności (z reguły trwa to od kilku do kilkunastu dni). Jednak sam proces poszukiwania źródła niepożądanego stanu rzeczy wymaga dodatkowego nakładu czasu i wysiłków. Zazwyczaj usuwanie powstałych szkód zaczyna się od miesiąca i trwa nawet do roku.

Poszukiwanie sprawdzonej metody w likwidacji nałożonej kary przez Google jest niezwykle trudne. Z tego względu coraz chętniej wskazuje się na nawiązanie współpracy z ekspertami SEO. Specjaliści wzorowo poradzą sobie z weryfikacją źródła problemu. Na bazie pozyskanych danych pozbędą się treści niezgodnych z wytycznymi Google, a następnie skierują wniosek z prośbą o rozpatrzenie naniesionych modyfikacji. W znacznie szybszy sposób odzyskasz pozycję swojej strony w rankingu niż w przypadku podejmowania samodzielnych działań.

Problem z głowy, ale co dalej z pozycją strony w wynikach wyszukiwania?

Zarządzający stronami internetowymi zastanawiają się, czy istnieje gwarancja powrotu na dawną pozycję witryny w rankingu Google. Odpowiedź brzmi: to zależy. Zdarzają się przypadki, kiedy strona ponownie znajduje się wysoko na liście SERP i to niemal natychmiast. Częściej jednak trzeba natrudzić się, aby znowu cieszyć się znalezieniem w TOP najchętniej wyszukiwanych stron.

Im dłużej nie podejmujesz starań w kontekście likwidacji nałożonego filtra Google, tym Twoje szanse proporcjonalnie maleją. Powodem są nieugięte praktyki konkurencji, która, być może, doskonale radzi sobie z pozycjonowaniem witryny pod kątem SEO.

Zgodnie z powiedzeniem: “dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą”, choć niekiedy okoliczności tej bitwy mogą przybrać nieoczekiwany zwrot akcji w postaci aktualizacji algorytmów. Mimo to nie możesz się poddawać! Wdrażaj wszelkie etyczne, pożądane praktyki w zakresie pozycjonowania i obserwuj zmiany.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?

    Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?

    Linki prowadzące do Twojej witryny są ważnym czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania Google. Pozyskiwać je możesz na wiele sposobów, a stawiać powinieneś na jakość.
    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Pozycjonowanie i SEO mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia przygotowania takiej strony firmowej, która będzie w stanie przyciągać zainteresowanie użytkowników Internetu.
    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?

    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?

    Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę