DARMOWY AUDYT SEO

Filtr ręczny – czym jest i za co możemy go otrzymać?

5 min czytania
Filtr ręczny – czym jest i za co możemy go otrzymać?
Kategoria Pozycjonowanie

SEO to złożony proces, który bierze pod uwagę wiele czynników podczas wydawania ostatecznej oceny dla witryny internetowej. Jeżeli właściciel platformy zbagatelizuje określone wytyczne, może przyczynić się do spadku strony w rankingu SERP. Filtr ręczny to jedna z popularniejszych kar nakładanych przez lidera wyszukiwarek.

Czego powinieneś się po niej spodziewać? Z jakimi konsekwencjami wiążą się działania niezgodne z regulaminem Google? Czym jest filtr ręczny a algorytmiczny? Koniecznie zajrzyj do przygotowanego przez nas poradnika i znajdź odpowiedź na trapiące Cię pytania!

Spis treści:

Dlaczego na Twoją stronę nałożono filtr Google?

Zanim przejdziemy do zdefiniowania głównego terminu, filtra ręcznego, przedstawimy szereg powodów, w wyniku których możesz otrzymać karę. Jest to zbiór najczęściej wyróżnianych przyczyn. Dowiedz się zatem, jak uniknąć niepożądanych konsekwencji i przeanalizuj, czy nie popełniasz któregoś z błędów.

“Sztuczny” profil linków

Jeden z częściej przedstawianych powodów nakładania filtra Google na strony WWW to nienaturalne odnośniki, przekierowujące do witryn. Mogą przybierać postać linków uzyskanych poprzez zastosowanie SWL, wywodzić się z platform niskiej jakości bądź zostać wygenerowane w bardzo dużej ilości w niewielkim przedziale czasowym. Co więcej, odnośnikami karanymi przez wyszukiwarkę są również te, ukryte w kodzie HTML. Dywersyfikacja staje się złotym środkiem w budowie wartościowego profilu linków, dlatego warto mieć to na uwadze.

Małowartościowy content w witrynie internetowej

Słabej jakości content to nic innego, jak powielone, zapożyczone z innych witryn bądź mało obszerne treści. Teksty, które nie zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, a szczególnie internautów czy robotów indeksujących, mogą również spotkać się z karami od Google. Nie możesz pozwolić sobie na niedbałość tworzonych nagłówków, brak poprawności językowej oraz zaburzoną strukturę. Na niekorzyść działają również artykuły przesycone frazami kluczowymi i słabej jakości linkami.

Jeżeli umieszczasz na stronie materiały audiowizualne i obrazy, powinieneś pamiętać o tym, że Googleboty odczytują wyłącznie teksty zapisane w HTML. W rezultacie wszystkie opisy zaimplementowane na zdjęciach czy nagraniach wideo będą postrzegane jako brak jakichkolwiek treści.

Niewłaściwa optymalizacja witryny internetowej

Zdarzają się przypadki nakładania filtrów Google w wyniku nieumiejętnej optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwarki. Szczególną wagę algorytmy przykładają do tempa ładowania się witryny, responsywności (dopasowania do niemal każdego urządzenia mobilnego), prawidłowej architektury platformy, właściwego oznaczenia odnośników, jakości przekierowań oraz opisów towarzyszących elementom wizualnych.

Czym wyróżnia się filtr ręczny?

Istnieją dwa typy i rodzaje filtrów. W artykule szczególną uwagę zwrócimy na filtr ręczny. Już sama nazwa sugeruje, że jedną z jego cech jest to, że nakłada go człowiek, a nie bot. Po wnikliwej analizie strony przez eksperta i dostrzeżeniu niepożądanych praktyk (w domyśle: dotyczących łamania regulaminu Google) następuje ukaranie właściciela dopuszczającego się nieetycznych działań.

Filtr ręczny wdrażany jest bez względu na poziom aktualizacji algorytmu, a nad całą sytuacją czuwa pracownik. Jeżeli zatem boty nie dostrzegą nieprawidłowości, wówczas błędy może napotkać członek zespołu Google. Decyzja o karze zostanie przesłana poprzez wiadomość za pośrednictwem panelu GSC (Google Search Console).

Pocieszające jest to, że z filtrem ręcznym możesz mieć styczność znacznie rzadziej. Mimo wszystko nie należy pod żadnym pozorem lekceważyć zasad ustalonych przez Google.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Gorsza alternatywa, czyli co nieco o filtrze algorytmicznym

W konkurencji, pt: “Który filtr Google okazuje się bardziej niekorzystny?”, filtr algorytmiczny zdecydowanie wygrywa. Powód jest prosty. Na wydanie ostatecznego werdyktu wpływ ma system, który bezwzględnie ocenia, czy doszło do niepożądanych aktywności w obrębie strony. Argumentem, który dodatkowo wskazuje na jego bardziej nieprzychylne działanie, jest fakt, że zdecydowanie trudniej go wykryć. Tak naprawdę o tym, że prawdopodobnie zostałeś ukarany, dowiesz się w wyniku obserwacji znaczącego spadku w rankingu wyszukiwarki.

Rzeczywiście, aby zaobserwować zmiany, musisz systematycznie korzystać z narzędzi, jakimi są Google Analytics, Google Search Console czy Semstorm. Bardzo ważną wskazówką jest również to, że filtr algorytmiczny działa wyłącznie wtedy, gdy następuje odświeżenie algorytmu wyszukiwarki. Nie jest to jednak całkowicie optymistyczna wiadomość, zwłaszcza że modernizacje w tym obszarze mają miejsce niemal cały czas.

Skutki bagatelizowania regulaminu Google

Kary same w sobie nie należą do optymistycznych scenariuszy w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Nałożenie filtra ręcznego przyniesie straty w postaci spadków na liście SERP, a tym samym mniejszej widoczności w rankingu. Koniec końców, nie wygenerujesz pożądanego ruchu i stracisz możliwość większego zarobku. To nie tylko straty finansowe marki, lecz także wizerunkowe.

Miej na uwadze przyczyny nakładanych kar – pozbądź się błędów. Spraw, aby zarządzana przez Ciebie platforma cieszyła się nie tylko wysokim współczynnikiem konwersji, ale też renomą wśród dotychczasowych i przyszłych klientów.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Link juice i wpływ na SEO
Link juice i wpływ na SEO
Pozycjonowanie to nie tylko praca nad atrakcyjnością strony internetowej pod kątem merytorycznym i wizualnym, ale również pozyskiwanie zewnętrznych linków. Dowiedz się, w jaki sposób zmierzyć jakość odnośników i ustalić, który z nich to juice link.
Google na posterunku: atrybut nofollow
Google na posterunku: atrybut nofollow
Google zmieniło swoją perspektywę co do linków nofollow, choć przez długi czas były one bagatelizowane. Pierwotnie lider wśród wyszukiwarek proponował, […]
Czy warto włączyć link building do strategii marketingowej?
Czy warto włączyć link building do strategii marketingowej?
Link building to bardzo ważny element SEO. Podpowiemy Ci, jaką rolę odgrywa w strategii marketingowej i dlaczego warto go wykorzystać!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie