Filtry i bany od Google – od A do Z

Filtry i bany od Google – od A do Z

Monstera/pexels.com

Google nieustannie rozwija wszystkie swoje algorytmy. A im prężniej się one zmieniają, tym łatwiej strona może dostać filtr od Google. Jakie są ich rodzaje, jak sprawdzić, czy strona ma filtr oraz co zrobić, aby się go pozbyć – odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w naszym poradniku.

Co to jest filtr i co to jest ban?

Filtr w Google to nic innego jak kara za działania, które są przez Google traktowane jako zabronione. Zawsze należy pamiętać, że summa summarum, Google to wyszukiwarka „prywatna”, więc to ona dyktuje warunki i zasady, których trzeba się trzymać, aby mieć szansę na osiągnięcie pożądanych wyników. Za ich nieprzestrzeganie grozi kara – filtr. Nie należy jednak mylić filtra z banem. Jak rozróżnić filtr od bana? Wystarczy w Google wpisać:

site:naszastrona.pl

Po wpisaniu tej komendy Google powinno zwrócić nam wyniki w postaci liczby zaindeksowanych podstron naszej witryny w wyszukiwarce.

Jeśli po wpisaniu wyżej wymienionego hasła nie wyświetli się żaden wynik, to albo nasza strona nie jest w ogóle zaindeksowana, albo dostała bana, na co niestety nie możemy już nic poradzić. Jednak wróćmy jeszcze do filtra. Warto zauważyć, że filtr to kara za pewne nieprawidłowości na stronie, a za naprawienie swoich błędów Google może tę karę z nas ściągnąć.

Jakie filtry nakłada na nas Google?

Możemy rozróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów – ręczne i algorytmiczne. Aby rozpoznać filtr ręczny, należy zalogować się do Narzędzia dla Webmasterów, następnie przejść w zakładkę „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a potem kliknąć „Działania ręczne”. Jeśli znajdziesz tam komunikat o nienaturalnych linkach prowadzących do Twojej witryny, to znak, że wobec niej zostały podjęte działania związane z nałożeniem kary za nienaturalne linki zwrotne. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, należy jak najszybciej oczyścić profil linków, a następnie zgłosić się do Google o jego ponowne zindeksowanie. Nienaturalne linki to tylko jeden z możliwych błędów. Inne naruszające regulamin Google działania to posiadanie nienaturalnych linków wychodzących z witryny (np. zbyt dużo reklam) czy spam tworzony przez użytkowników na Twojej stronie. Każdy filtr ma znaczący wpływ na widoczność witryny w Google. Jeśli tylko zauważysz komunikat o jego nałożeniu, niezwłocznie zgłoś się o pomoc do osoby, która zajmie się identyfikacją problemu, a następnie zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby się go pozbyć. Jest to bardzo ważne, ponieważ ta forma kary sprawia, że nie jesteś w stanie dotrzeć do swoich odbiorców i zdobyć nowych klientów, gdyż Twoja pozycja na liście wyników wyszukiwania znacznie spadła. Postaraj się więc zidentyfikować i naprawić wszelkie błędy, bo w przeciwnym razie, nie osiągniesz wyznaczonych wcześniej celów, co może zupełnie zrujnować Twój biznes.

Źródło: Charlotte May/pexels.com

Drugi filtr to filtr algorytmiczny. Jeśli w zakładce w Narzędziach dla Webmasterów nie mamy informacji o filtrze ręcznym, a przypuszczamy, że strona mogła takowy dostać, to najprawdopodobniej mamy do czynienia właśnie z filtrem algorytmicznym. Filtr algorytmiczny możemy zidentyfikować np. w systemie do monitorowania pozycji, jeśli nagle okaże się, że pozycja strony internetowej na liście wyników wyszukiwania znacząco spadła. Drugi sposób to sprawdzenie danych dostępnych w Narzędziach dla Webmasterów. Jeśli nagle pojawią się drastyczne spadki wyświetleń i kliknięć to możliwe, że przyczyna leży właśnie w nałożonym przez Google filtrze. Kolejny sposób identyfikacji tego problemu to analiza liczby odwiedzających pochodzących z wyników organicznych, co możemy sprawdzić, analizując dane udostępniane przez Google Analytics. Jeśli wstępne badania wszystkich danych wskazują na to, że na stronę został nałożony filtr algorytmiczny, koniecznie skontaktuj się z nami. Niezwłocznie przeanalizujemy stronę, zbadamy wszystkie dane oraz prześledzimy profil linków. Jeśli okaże się wówczas, że istnieje zagrożenie filtrem – pomożemy Ci się go pozbyć. Dzięki temu unikniesz wszelkich problemów związanych z widocznością witryny w wyszukiwarce i dalej będziesz w stanie przyciągać klientów oraz osiągać zamierzone zyski sprzedażowe.

Warto też dodać, że spadki wyników strony internetowej mogą być spowodowane nie tylko filtrem, ale także wszelkiego rodzaju błędami na stronie. Aby dobrze zidentyfikować problem, warto poprosić o pomoc profesjonalistę, który nie tylko wskaże błędy w witrynie, ale też zaproponuje sposoby ich naprawienia.

Za co można dostać filtr?

Filtr od Google można dostać za działania, których wyszukiwarka kategorycznie zabrania. W ich skład wchodzą np.:

  • Filtry za nienaturalne linki przychodzące – nieodpowiedni profil linków to najczęstsza przyczyna nałożenia filtra na stronę. Jeśli do Twojej witryny prowadzi dużo łączy ze stron pełnych spamu lub jeśli korzystasz z SWLi, musisz być przygotowany na to, że na stronę może zostać nałożony filtr. Przy wyborze firmy SEO zawsze pytaj o metody, jakimi posługuje się podczas pozyskiwaniu linków. Przed podjęciem ostatecznej decyzji przeprowadź dokładne badania i poznaj wszelkie sposoby optymalizacyjne, które stosuje dana agencja. Jeśli niepokoją Cię jej działania, możesz zgłosić się do nas – sprawdzimy, czy te oferowane metody nie narażają Twojej strony na posiadanie filtra. Należy bowiem pamiętać, że w tym przypadku lepiej zapobiegać niż leczyć.
  • Filtry za nienaturalne linki wychodzące – tutaj znowu kłaniają się popularne niestety jeszcze SWL-e, czyli systemy wymiany linków. Algorytmom coraz łatwiej przychodzi identyfikowanie stron, które uczestniczą w systemie wymiany linków i coraz chętniej nakładają na takie strony kary. Wyszukiwarkom zależy bowiem na dostarczeniu użytkownikom najwyższej jakości treści, do których nie można zaliczyć wpisów przepełnionych bezwartościowymi linkami.
  • Filtry za nadmierną optymalizację strony – optymalizacja strony jest potrzebna, ale warto podkreślić, że jej nadmiar poważnie szkodzi Twojej witrynie. Dlatego też nie wolno przesadzać, gdyż za takie działania można łatwo dostać filtr. Jeśli strona jest przesycona słowami kluczowymi, możesz być przygotowany na otrzymanie kary od Google, gdyż tego typu techniki już dawno nie przynoszą żadnych efektów.

Kto odpowiada za nałożony filtr?

Przede wszystkim, jak już wspomnieliśmy, lepiej zapobiegać niż leczyć. Warto więc wybierać firmy SEO, które nie narażą Cię na otrzymanie filtra. Jeśli jednak już zmagasz się z tym problemem, nie wpadaj w panikę. Doświadczona agencja do spraw optymalizacji treści weźmie odpowiedzialność na siebie i postara się ściągnąć filtr z Twojej witryny. Dlatego tak ważne jest, aby nawiązać współpracę z zespołem doświadczonych ekspertów.

Prowadząc optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek, zawsze trzeba liczyć się z tym, że na stronę internetową może zostać nałożony filtr. Mimo wielu ulepszeń Google wciąż może źle odbierać pewne sygnały i ukarać Cię za coś, czego w rzeczywistości nie zrobiłeś. Warto więc zlecić SEO profesjonalnej firmie i pozbyć się tego ciężaru.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Poradnik

    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Poradnik

    Google może stać się dla Twojego sklepu cennym źródłem ruchu. Sprawdź, jakie kroki warto podjąć, aby strona zaczęła pozyskiwać klientów z tej wyszukiwarki. Dowiedz się, jakie działania są niezbędne do osiągnięcia sukcesu.
    Bany i filtry na stronie – jak żyć w zgodzie z Google?

    Bany i filtry na stronie – jak żyć w zgodzie z Google?

    Kary Google zmorą administratorów stron. Co warto o nich wiedzieć oraz jak się przed nimi ustrzec? Podpowiadamy, jak żyć w zgodzie z wyszukiwarką!
    Jaki CMS wybrać?

    Jaki CMS wybrać?

    Wybór systemu CMS nie jest prostą sprawą. Aby mieć pewność, że witryna będzie działała sprawnie, musisz podjąć decyzję w kwestii systemu zarządzania treścią. Który z nich jest najlepszy i na co zwrócić uwagę przy wyborze?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.