DARMOWY AUDYT SEO

Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?

5 min czytania
Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?
Kategoria Pozycjonowanie

Fragmenty polecane przez Google to miejsce docelowe większości właścicieli stron internetowych. Nie bez powodu. Użytkownik widzi je bowiem jako pierwszy wynik, często pojawiający się nawet przed płatnymi reklamami.

Spis treści:

Czym są fragmenty polecane przez Google?

Od jakiegoś czasu, gdy zadajesz jakiekolwiek głosowe pytanie w Google lub wyszukujesz za pomocą dowolnego słowa kluczowego, często na samej górze listy wyników pojawia się wyznaczona treść, nazywana polecanym fragmentem.

Treść ta zawiera ogólne podsumowanie najbardziej dopasowanej do Twojego pytania odpowiedzi z danej strony internetowej, link do niej, a czasami nawet powiązany z tematem obraz, który nie zawsze pochodzi z tej samej witryny, co tekst. Google wybiera te fragmenty z pomocą specjalnego algorytmu. Jeśli w jakikolwiek sposób uda Ci się umieścić swoją stronę w polecanych treściach, możesz spodziewać się kilkukrotnie zwiększonego ruchu w witrynie. Oto dlaczego powinieneś chcieć znaleźć się właśnie w tym miejscu wyszukiwarki.

Możesz jednak zrezygnować z wyświetlania swoich treści w polecanych fragmentach przy użyciu specjalnych tagów na stronie. Niestety, nie istnieje sposób, aby oznaczyć swoją stronę w taki sposób, aby pojawiała się we wcześniej wspomnianym miejscu.

Sprawdź: Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google

Co zrobić, aby znaleźć się w polecanych fragmentach?

Specjaliści twierdzą, że polecanym fragmentem może stać się treść strony, która zajmuje najwyższą pozycję pod względem wyszukiwania danego hasła kluczowego, ma najwięcej linków zwrotnych i cieszy się największym zainteresowaniem wśród witryn oferujących informacje na podobny temat. Nie oznacza to więc, że nie możesz wpłynąć na wybór Google odnośnie prezentowanych w wyszukiwarce fragmentów. Dobrze opracowana strategia SEO może Ci w tym bardzo pomóc.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Największa strona nie zawsze ma przewagę

Jako element naszych rozważań weźmy strój do biegania. Po wpisaniu do wyszukiwarki “jaki strój do biegania wybrać?” spodziewamy się zobaczyć sklepy i blogi popularnych marek, takich jak Adidas, Nike czy Asics. Ku naszemu zaskoczeniu, nie to dostrzegamy w polecanych fragmentach. Znajduje się tam bowiem zupełnie inna strona, o której większość z nas pewnie nie słyszała.

Wcześniej wspomniane sklepy pojawiają się niżej jako reklamy i organiczne wyniki, lecz przeciętny użytkownik może do nich nie dotrzeć, gdyż zwróci uwagę na najwyżej wyświetlony fragment polecany przez Google.

Jeśli porównasz te strony zauważysz, że topowe marki mają bogato zaprojektowaną kolorową stronę, która przyciąga wzrok odbiorcy, natomiast najwyżej wyświetlony podczas Twojego wyszukiwania fragment pochodzi z witryny, której treść okazuje się być niezwykle wartościowa i stanowi doskonałą odpowiedź na Twoje pytania.

Dzięki czemu możesz pojawić się w polecanych fragmentach?

Na atrakcyjność Twojej strony pod względem polecanych fragmentów wpływa wykorzystanie wypunktowań i list, które są łatwe do odczytania i zwykle zawierają dokładną odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie.

Wyżej wymieniona sytuacja ze strojem sportowym powtarza się w różnego rodzaju wyszukiwaniach. Oznacza to, że masz szansę za pojawienie się w polecanych fragmentach, nawet jeśli jesteś małą firmą, która dopiero weszła na rynek i stawia swoje pierwsze kroki w strategii pozycjonowania stron. Od czego powinieneś zacząć? Oto kilka przydatnych wskazówek:

  • Odpowiednio dostosuj swój wpis poprzez umiejętnie wykorzystane słowa kluczowe. Możesz również użyć swego rodzaju “przynęty”. Stwórz w tym celu blok informacji o długości od 40 do 60 wyrazów, który jasno odpowiada na pytania użytkowników i będzie mógł być prezentowany w polecanych fragmentach.
  • Dokładnie zoptymalizuj swoje treści pod kątem wyszukiwania z poziomu telefonu. Jeśli Twoje strony nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, możesz zapomnieć o ich pojawieniu się w polecanych fragmentach.
  • Użyj tagów H2 i H3. Pomogą one botom Google szybko zidentyfikować informacje na Twojej stronie.
  • Jeśli używasz obrazu, upewnij się, że jest on oznaczony słowem kluczowym z alt tagiem. Nawet jeśli w polecanym fragmencie wyświetlany jest tylko Twoja grafika, jest to nadal pomoc w upowszechnianiu Twojej strony.
  • Umieszczaj w swoich tekstach podsumowania. To krótkie streszczenie najważniejszych informacji, które ma dużą szansę na znalezienie się w polecanych fragmentach, gdyż są szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców.
  • Zbadaj polecane fragmenty konkurencji za pomocą narzędzi SEO, takich jak SEMrush, a potem stwórz takie, które będą lepsze niż teksty rywali.
  • Spośród wszystkich typów fragmentów akapity działają najlepiej. Poświęć więc więcej czasu na optymalizację treści pod tym kątem.
  • Jeśli chcesz uszeregować fragment tabeli, użyj treści ze zwięzłymi faktami. Struktura tabeli powinna być prosta, ale też odpowiednio sformatowana, aby bot Google mógł łatwo pobierać jej dane.
  • Weź pod uwagę, że nie wszystkie wyniki wyszukiwań zawierają polecane fragmenty, co oznacza, że tradycyjna optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek wciąż jest bardzo ważna.

Podsumowanie

Czy posiadając tę wiedzę powinieneś optymalizować swoje treści wyłącznie pod kątem wyświetlania ich w polecanych fragmentach? Zdecydowanie nie! Dobrze skomponowana, wartościowa i łatwa do odczytania zawartości Twojej strony ma znaczenie w ogólnym procesie pozycjonowania. Twoim najważniejszym celem powinno być zatem stworzenie treści, która będzie przydatna dla użytkowników, dzięki czemu zyskasz popularność i uznanie, a pojawienie się w polecanych fragmentach znajdzie się w zasięgu Twojej ręki.

Pamiętaj, że działania w jednym kierunku nie powinny zakłócać innych procesów. Myśl strategicznie i rozwijaj się na wielu płaszczyznach.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Nadążać za Google’em, czyli przewodnik po aktualizacjach algorytmów
Nadążać za Google’em, czyli przewodnik po aktualizacjach algorytmów
Jak zrozumieć wyszukiwarkę internetową? Czym są algorytmy Google oraz dlaczego należy śledzić aktualizacje wprowadzane przez wyszukiwarki? Czytaj dalej.
Jak pozycjonować trudne frazy?
Jak pozycjonować trudne frazy?
Branża e-commerce stawia przedsiębiorcom wiele wyzwań. Większość z nich wynika z konkurencyjności rynku, co powoduje trudności w promowaniu marki online.
Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?
Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?
Pozycjonując swoją stronę na kraje zagraniczne, można zwiększyć sprzedaż swoich produktów, jednak nie zawsze jest to opłacalne. W tym artykule przedstawiamy, kiedy warto pozycjonować na zagranicę, a kiedy lepiej skupić się na krajowym rynku.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę