Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?

Fragmenty polecane przez Google – jak się tam dostać?

Vlada Karpovich/pexels.com

Fragmenty polecane przez Google to miejsce docelowe większości właścicieli stron internetowych. Nie bez powodu. Użytkownik widzi je bowiem jako pierwszy wynik, często pojawiający się nawet przed płatnymi reklamami.

Czym są fragmenty polecane przez Google?

Od jakiegoś czasu, gdy zadajesz jakiekolwiek głosowe pytanie w Google lub wyszukujesz za pomocą dowolnego słowa kluczowego, często na samej górze listy wyników pojawia się wyznaczona treść, nazywana polecanym fragmentem.

Treść ta zawiera ogólne podsumowanie najbardziej dopasowanej do Twojego pytania odpowiedzi z danej strony internetowej, link do niej, a czasami nawet powiązany z tematem obraz, który nie zawsze pochodzi z tej samej witryny, co tekst. Google wybiera te fragmenty z pomocą specjalnego algorytmu. Jeśli w jakikolwiek sposób uda Ci się umieścić swoją stronę w polecanych treściach, możesz spodziewać się kilkukrotnie zwiększonego ruchu w witrynie. Oto dlaczego powinieneś chcieć znaleźć się właśnie w tym miejscu wyszukiwarki.

Możesz jednak zrezygnować z wyświetlania swoich treści w polecanych fragmentach przy użyciu specjalnych tagów na stronie. Niestety, nie istnieje sposób, aby oznaczyć swoją stronę w taki sposób, aby pojawiała się we wcześniej wspomnianym miejscu.

Co zrobić, aby znaleźć się w polecanych fragmentach?

Specjaliści twierdzą, że polecanym fragmentem może stać się treść strony, która zajmuje najwyższą pozycję pod względem wyszukiwania danego hasła kluczowego, ma najwięcej linków zwrotnych i cieszy się największym zainteresowaniem wśród witryn oferujących informacje na podobny temat. Nie oznacza to więc, że nie możesz wpłynąć na wybór Google odnośnie prezentowanych w wyszukiwarce fragmentów. Dobrze opracowana strategia SEO może Ci w tym bardzo pomóc.


Źródło: Anete Lusina/pexels.com

Największa strona nie zawsze ma przewagę

Jako element naszych rozważań weźmy strój do biegania. Po wpisaniu do wyszukiwarki “jaki strój do biegania wybrać?” spodziewamy się zobaczyć sklepy i blogi popularnych marek, takich jak Adidas, Nike czy Asics. Ku naszemu zaskoczeniu, nie to dostrzegamy w polecanych fragmentach. Znajduje się tam bowiem zupełnie inna strona, o której większość z nas pewnie nie słyszała.

Wcześniej wspomniane sklepy pojawiają się niżej jako reklamy i organiczne wyniki, lecz przeciętny użytkownik może do nich nie dotrzeć, gdyż zwróci uwagę na najwyżej wyświetlony fragment polecany przez Google.

Jeśli porównasz te strony zauważysz, że topowe marki mają bogato zaprojektowaną kolorową stronę, która przyciąga wzrok odbiorcy, natomiast najwyżej wyświetlony podczas Twojego wyszukiwania fragment pochodzi z witryny, której treść okazuje się być niezwykle wartościowa i stanowi doskonałą odpowiedź na Twoje pytania.

Dzięki czemu możesz pojawić się w polecanych fragmentach?

Na atrakcyjność Twojej strony pod względem polecanych fragmentów wpływa wykorzystanie wypunktowań i list, które są łatwe do odczytania i zwykle zawierają dokładną odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie.

Wyżej wymieniona sytuacja ze strojem sportowym powtarza się w różnego rodzaju wyszukiwaniach. Oznacza to, że masz szansę za pojawienie się w polecanych fragmentach, nawet jeśli jesteś małą firmą, która dopiero weszła na rynek i stawia swoje pierwsze kroki w strategii pozycjonowania stron. Od czego powinieneś zacząć? Oto kilka przydatnych wskazówek:

  • Odpowiednio dostosuj swój wpis poprzez umiejętnie wykorzystane słowa kluczowe. Możesz również użyć swego rodzaju “przynęty”. Stwórz w tym celu blok informacji o długości od 40 do 60 wyrazów, który jasno odpowiada na pytania użytkowników i będzie mógł być prezentowany w polecanych fragmentach.
  • Dokładnie zoptymalizuj swoje treści pod kątem wyszukiwania z poziomu telefonu. Jeśli Twoje strony nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, możesz zapomnieć o ich pojawieniu się w polecanych fragmentach.
  • Użyj tagów H2 i H3. Pomogą one botom Google szybko zidentyfikować informacje na Twojej stronie.
  • Jeśli używasz obrazu, upewnij się, że jest on oznaczony słowem kluczowym z alt tagiem. Nawet jeśli w polecanym fragmencie wyświetlany jest tylko Twoja grafika, jest to nadal pomoc w upowszechnianiu Twojej strony.
  • Umieszczaj w swoich tekstach podsumowania. To krótkie streszczenie najważniejszych informacji, które ma dużą szansę na znalezienie się w polecanych fragmentach, gdyż są szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców.
  • Zbadaj polecane fragmenty konkurencji za pomocą narzędzi SEO, takich jak SEMrush, a potem stwórz takie, które będą lepsze niż teksty rywali.
  • Spośród wszystkich typów fragmentów akapity działają najlepiej. Poświęć więc więcej czasu na optymalizację treści pod tym kątem.
  • Jeśli chcesz uszeregować fragment tabeli, użyj treści ze zwięzłymi faktami. Struktura tabeli powinna być prosta, ale też odpowiednio sformatowana, aby bot Google mógł łatwo pobierać jej dane.
  • Weź pod uwagę, że nie wszystkie wyniki wyszukiwań zawierają polecane fragmenty, co oznacza, że tradycyjna optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek wciąż jest bardzo ważna.

Podsumowanie

Czy posiadając tę wiedzę powinieneś optymalizować swoje treści wyłącznie pod kątem wyświetlania ich w polecanych fragmentach? Zdecydowanie nie! Dobrze skomponowana, wartościowa i łatwa do odczytania zawartości Twojej strony ma znaczenie w ogólnym procesie pozycjonowania. Twoim najważniejszym celem powinno być zatem stworzenie treści, która będzie przydatna dla użytkowników, dzięki czemu zyskasz popularność i uznanie, a pojawienie się w polecanych fragmentach znajdzie się w zasięgu Twojej ręki.

Pamiętaj, że działania w jednym kierunku nie powinny zakłócać innych procesów. Myśl strategicznie i rozwijaj się na wielu płaszczyznach.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

    Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

    Jak sprawdzić skuteczność kampanii internetowej? Czytaj i dowiedz się, czym jest współczynnik klikalności (CTR) oraz jaki ma wpływ na ruch na stronie.
    Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

    Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

    Zależy Ci na widoczności Twojej strony w świecie internetowym? Zostań liderem wśród najpopularniejszych stron. Wykorzystaj moc SEO!
    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem

    Słowa kluczowe z długim ogonem mogą przydać się podczas każdej strategii SEO na stronie. W artykule przyglądamy się bliżej temu zagadnieniu!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.