Fragmenty polecane przez Google to miejsce docelowe większości właścicieli stron internetowych. Nie bez powodu. Użytkownik widzi je bowiem jako pierwszy wynik, często pojawiający się nawet przed płatnymi reklamami.
Od jakiegoś czasu, gdy zadajesz jakiekolwiek głosowe pytanie w Google lub wyszukujesz za pomocą dowolnego słowa kluczowego, często na samej górze listy wyników pojawia się wyznaczona treść, nazywana polecanym fragmentem.
Treść ta zawiera ogólne podsumowanie najbardziej dopasowanej do Twojego pytania odpowiedzi z danej strony internetowej, link do niej, a czasami nawet powiązany z tematem obraz, który nie zawsze pochodzi z tej samej witryny, co tekst. Google wybiera te fragmenty z pomocą specjalnego algorytmu. Jeśli w jakikolwiek sposób uda Ci się umieścić swoją stronę w polecanych treściach, możesz spodziewać się kilkukrotnie zwiększonego ruchu w witrynie. Oto dlaczego powinieneś chcieć znaleźć się właśnie w tym miejscu wyszukiwarki.
Możesz jednak zrezygnować z wyświetlania swoich treści w polecanych fragmentach przy użyciu specjalnych tagów na stronie. Niestety, nie istnieje sposób, aby oznaczyć swoją stronę w taki sposób, aby pojawiała się we wcześniej wspomnianym miejscu.
Specjaliści twierdzą, że polecanym fragmentem może stać się treść strony, która zajmuje najwyższą pozycję pod względem wyszukiwania danego hasła kluczowego, ma najwięcej linków zwrotnych i cieszy się największym zainteresowaniem wśród witryn oferujących informacje na podobny temat. Nie oznacza to więc, że nie możesz wpłynąć na wybór Google odnośnie prezentowanych w wyszukiwarce fragmentów. Dobrze opracowana strategia SEO może Ci w tym bardzo pomóc.
Jako element naszych rozważań weźmy strój do biegania. Po wpisaniu do wyszukiwarki “jaki strój do biegania wybrać?” spodziewamy się zobaczyć sklepy i blogi popularnych marek, takich jak Adidas, Nike czy Asics. Ku naszemu zaskoczeniu, nie to dostrzegamy w polecanych fragmentach. Znajduje się tam bowiem zupełnie inna strona, o której większość z nas pewnie nie słyszała.
Wcześniej wspomniane sklepy pojawiają się niżej jako reklamy i organiczne wyniki, lecz przeciętny użytkownik może do nich nie dotrzeć, gdyż zwróci uwagę na najwyżej wyświetlony fragment polecany przez Google.
Jeśli porównasz te strony zauważysz, że topowe marki mają bogato zaprojektowaną kolorową stronę, która przyciąga wzrok odbiorcy, natomiast najwyżej wyświetlony podczas Twojego wyszukiwania fragment pochodzi z witryny, której treść okazuje się być niezwykle wartościowa i stanowi doskonałą odpowiedź na Twoje pytania.
Dzięki czemu możesz pojawić się w polecanych fragmentach?
Na atrakcyjność Twojej strony pod względem polecanych fragmentów wpływa wykorzystanie wypunktowań i list, które są łatwe do odczytania i zwykle zawierają dokładną odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie.
Wyżej wymieniona sytuacja ze strojem sportowym powtarza się w różnego rodzaju wyszukiwaniach. Oznacza to, że masz szansę za pojawienie się w polecanych fragmentach, nawet jeśli jesteś małą firmą, która dopiero weszła na rynek i stawia swoje pierwsze kroki w strategii pozycjonowania stron. Od czego powinieneś zacząć? Oto kilka przydatnych wskazówek:
Czy posiadając tę wiedzę powinieneś optymalizować swoje treści wyłącznie pod kątem wyświetlania ich w polecanych fragmentach? Zdecydowanie nie! Dobrze skomponowana, wartościowa i łatwa do odczytania zawartości Twojej strony ma znaczenie w ogólnym procesie pozycjonowania. Twoim najważniejszym celem powinno być zatem stworzenie treści, która będzie przydatna dla użytkowników, dzięki czemu zyskasz popularność i uznanie, a pojawienie się w polecanych fragmentach znajdzie się w zasięgu Twojej ręki.
Pamiętaj, że działania w jednym kierunku nie powinny zakłócać innych procesów. Myśl strategicznie i rozwijaj się na wielu płaszczyznach.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.