Słowa kluczowe można podzielić na kilka rodzajów. To bardzo ważna wskazówka w kontekście optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek, a w konsekwencji w dotarciu do pożądanego grona klientów. W dzisiejszym artykule wspomnimy co nieco o typologii fraz oraz omówimy, jaką rolę odgrywają frazy pomocnicze w procesie SEO.
Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy warto poznać funkcjonalność słów kluczowych, to już teraz możemy Cię zapewnić, że zdecydowanie tak! Sięgnij po lekturę opracowanego przez nas wpisu i zacznij pozycjonować bardziej świadomie!
Fraza pomocnicza najczęściej złożona jest z więcej niż dwóch słów oraz wykorzystywana przy pozycjonowaniu szerokim (na tzw. długi ogon) dla wygenerowania zintensyfikowanego ruchu składającego się na konwersję.
Jak tworzona jest fraza pomocnicza? Przede wszystkim bazuje na frazie głównej i zawiera w sobie jej część bądź całość. Aby lepiej zilustrować to, jak wyglądają opisywane słowa kluczowe, posłużymy się przykładem.
Wyobraź sobie, że prowadzisz warsztat samochodowy i chcesz, aby zarządzana przez Ciebie strona znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania. Wówczas dla frazy głównej “Warsztat samochodowy” frazami pomocniczymi mogą być: “Tani warsztat samochodowy”, “Dobry warsztat samochodowy”, a nawet “Warsztat samochodowy miasto”.
Według przyjętej terminologii frazy pomocnicze często są zbieżne z zakresem fraz typu long tail. Można spotkać się z praktyką zamiennego stosowania określonych wyrażeń, choć dotyczą innych sytuacji implementacji. O jakich odmiennych kontekstach mowa?
Fraza pomocnicza wybierana jest przez pozycjonera w procesie optymalizacji konkretnej strony WWW. Z kolei frazą długiego ogona jest każde pasujące tematycznie wyrażenie do określonej witryny internetowej, bez względu na to, czy sięgnięto po nie podczas pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek.
Złożone i wciąż zmieniające się algorytmy Google są w stanie przeanalizować i odebrać niemal każde zapytanie. Wyszukiwarka doskonale wyłapuje wszelkie synonimy, dlatego też na hasło “warsztat samochodowy” wyświetli witryny, które docelowo zostały zoptymalizowane pod frazy “serwis samochodowy” bądź “autonaprawa”. Warto dołożyć wszelkich wysiłków i kompleksowo opracować strategię SEO. Nie możesz pozwolić na to, aby frazy pomocnicze wyglądały na nieodmienione i sztucznie wplecione w pozostałą część tekstu. Szczególnie zadbaj więc o merytoryczną spójność i czytelność treści.
Frazy pomocnicze to jedne z wielu rodzajów słów kluczowych, które pojawiają się w toku pozycjonowania stron internetowych. Zdecydowaliśmy się pokrótce zaprezentować typologię wraz z krótkim opisem. Poszerz zatem swoją wiedzę w zakresie fraz i rozpocznij świadomy proces przygotowywania strategii optymalizacyjnych.
Zwięzłe wyrażenia, zazwyczaj składające się wyłącznie z jednego słowa, to cecha charakterystyczna dla fraz określanych mianem “fat head”. Charakteryzują się dużą ogólnikowością i zawierają w sobie poszczególne rodzaje asortymentu bądź usług. Ze względu na duży odsetek zapytań z ich udziałem narażone są na silną konkurencyjność.
Właściwie od fraz fat head odróżnia je większa liczba słów (zazwyczaj dwa bądź trzy słowa więcej). Rywalizacja wokół tych fraz wciąż trwa, jednak zdecydowanie wyróżniają się one większym stopniem dokładności.
O frazach typu long tail (inaczej długiego ogona) mówimy wtedy, gdy mamy do czynienia z wyrażeniami składającymi się z kilku słów. Ich atutem jest niski stopień konkurencyjności, choć z pewnością mogą wpływać na jakość konwersji. Internauci, którzy wpisują zapytania w formie fraz long tail, są niemal pewni zakupu określonego produktu bądź skorzystania z usługi. Istotne jest to, aby wyrażenia długiego ogona pojawiały się przy okazji optymalizacji stron, które faktycznie wyposażone są w określony asortyment.
Money keywords to nic innego, jak frazy, które umożliwiają uzyskanie większych przychodów. Najczęściej o słowach kluczowych tego typu mówimy przy implementacji nazwy asortymentu bądź unikatowych wyrażeń dla określonego sklepu (np. Apple Macbook Air M1 13,3).
Kolejna typologia dotyczy fraz związanych z konkretną marką. Są to słowa, które kojarzą się z danym brandem i cieszą się popularnością wśród klientów firmy. Przykładowymi frazami są m.in. Smartfony Apple czy kawa Nescafé.
O jakich frazach mówimy przy okazji direct answer keywords? To skonkretyzowane zapytania kierowane przez internautów. Mają szczególne znaczenie dla algorytmów Google, a najczęściej użytkownicy mają z nimi styczność na blogach.
Intuicja nie jest wystarczającym wyznacznikiem w implementacji słów kluczowych w ramach tekstu. Aby witryna internetowa była funkcjonalna pod tym względem, warto sięgnąć po odpowiednie narzędzia pomocnicze. Jednym z podstawowych jest Google AdWords Keyword Tool. Umożliwia dokonanie szczegółowej analizy fraz pod kątem stopnia konkurencyjności oraz efektywności.
Dużą popularnością cieszy się Google Analytics. To doskonałe wsparcie w procesie personalizacji oferty produktowej bądź usług względem potrzeb klienta, a także we właściwym doborze słów kluczowych. Ponadto za jego pośrednictwem jesteś w stanie zaobserwować, w jaki sposób internauci trafili na daną witrynę internetową.
Pamiętaj, efekty mogą pojawić się nawet po miesiącu, dlatego też nie zniechęcaj się po bezowocnym tygodniu od wdrożenia strategii. Działaj kompleksowo i stopniowo udoskonalaj każdy element wpływający na SEO .
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.