DARMOWY AUDYT SEO

Funkcje, które powinien zawierać każdy sklep e-commerce, aby zwiększyć sprzedaż

Funkcje, które powinien zawierać każdy sklep e-commerce, aby zwiększyć sprzedaż

Nataliya Vaitkevich/pexels.com

Zastanawiasz się, czy stworzenie platformy e-commerce to dobre rozwiązanie dla prowadzonego przez Ciebie biznesu? Analizujesz wszystkie “za” i “przeciw”, jednak wciąż nie jesteś przekonany, czy warto? Trafiłeś w odpowiednie miejsce!

Przejście firm do świata Internetu to decyzja, która przynosi wiele finansowych i wizerunkowych korzyści. Przedsiębiorstwa konkurują o uwagę konsumenta, dla którego nadrzędnymi wartościami stają się szybkość i wygoda zakupów.

Z artykułu dowiesz się, do jakiego modelu biznesowego klasyfikuje się Twoja firma. Poznasz również TOP 5 funkcji dobrze prosperującego e-sklepu. Przekonaj się sam, jak zmaksymalizować zyski i uplasować się w czołówce najlepiej rozpoznawalnych marek 2023 roku!

Jakie są rodzaje modeli biznesowych e-commerce?

Przed wdrożeniem strategii marketingowej i rozpoczęciem przygotowania kompleksowego planu działania, konieczna jest wiedza na temat modelu biznesowego reprezentowanego przez Twoją firmę. Określony typ e-handlu determinuje przyszłe przychody i gwarantuje pewne zyski.

Aby zdefiniować model biznesowy, należy podjąć decyzją dotyczącą:

  • docelowej grupy klientów,
  • oferowanej wartości konsumenckiej,
  • sposobów dostarczenia wcześniej określonej wartości.

Rodzaje biznesu w e-commerce można wyróżnić na podstawie różnych kryteriów. Przybliżymy Ci podział ze względu na status prawny klienta i sprzedawcy, który jest najpopularniejszym punktem odniesienia w tworzonej klasyfikacji.

Wyodrębnione modele mają swoje plusy i minusy, dlatego, zanim odnajdziesz swoją drogę w e-sprzedaży, poznaj więcej szczegółów na ich temat.

Business to consumer (B2C)

Firma sprzedaje użytkownikom własne lub wyprodukowane przez inne przedsiębiorstwa produkty/usługi. To najbardziej znany model biznesowy w dziedzinie e-commerce.

Z transakcją typu B2C masz styczność niemal każdego dnia – w sklepie, restauracji, salonie kosmetycznym. Zakupy online również mieszczą się w ramach sprzedaży bezpośrednio skierowanej do klienta indywidualnego.

Czym wyróżnia się ten typ modelu biznesowego? Krótkim czasem i częstszym kierowaniem się emocjami przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

Business to business (B2B)

Model B2B jest typowy dla firm, których klientami są inni przedsiębiorcy. W tej relacji nabywca może być użytkownikiem końcowym lub przekazać zakupione dobra konsumentowi. Jak wygląda to w praktyce?

Jednym ze sztampowych przykładów transakcji B2B jest zakup szafek nocnych u producenta przez sklep meblowy. Producent zajmuje się wówczas produkcją różnego rodzaju szafek, natomiast sklep nabywa je, aby uzupełnić braki i finalnie odsprzedać asortyment klientowi końcowemu (detalicznemu).

Zgodnie z ideą modelu biznesowego B2B realizowana jest również sprzedaż usług. Transakcje typu “Business to Business” charakteryzuje wyższa wartość zamówienia przy większej ilości powtarzających się transakcji.

Consumer to business (C2B)

Handel pomiędzy osobą prywatną a firmą (C2B) to sytuacja, w której freelancer (np. copywriter) świadczy usługi na rzecz przedsiębiorstwa (np. stworzenie artykułu tematycznego).

Dobrze zaprojektowana witryna e-commerce udostępnia klientom miejsce publikacji oferty własnych produktów lub usług.

Atutem tego modelu jest szansa łatwego wejścia na rynek, przy jednoczesnym zbudowaniu solidnego grona klientów lub sprzedaży asortymentu w większych ilościach.

Consumer to consumer (C2C)

Przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach modelu C2C gromadzą konsumentów w celu wymiany towarów/usług i generują zyski na opłatach transakcyjnych lub prowizjach z tytułu wystawienia przedmiotu aukcyjnego.

To opcja wygodna dla większości konsumentów, choć wiąże się z pewnymi wadami (np. budzi wątpliwości przy zapewnianiu jakości produktu). Firmami nawiązującymi tego typu relacje są znane marketplace’y. Z kolei platformą internetową stanowiącą wizytówkę dla tego modelu jest eBay.

Sprawdź: Co to jest Lighthouse Google i jakie ma znaczenie dla SEO?

Co wyróżnia najlepsze witryny e-commerce?

Brak doświadczenia i umiejętności w zakresie tworzenia stron sprzedażowych skłania przedsiębiorców do podejmowania współpracy z ekspertami w tej dziedzinie. Warto jednak mieć podstawowe pojęcie na temat funkcji każdego e-sklepu.

Przyjazny użytkownikom

Klienci oceniają wzrokiem. Nie wystarczy stworzyć witryny e-commerce, by odetchnąć z ulgą i czekać na zyski. Celem samym w sobie nie jest również nakłonienie użytkownika do odwiedzenia Twojej strony, lecz zagwarantowanie mu komfortu podczas jej kompleksowego przeglądu.

Nieintuicyjna kategoria produktów, trudno dostępne przyciski czy niezrozumiała polityka reklamacji – to wszystko wywołuje niechęć. W procesie kreacji strony internetowej warto wziąć pod uwagę:

  • prostą architekturę strony głównej (przedstaw jasne cele i ofertę produktów/usług, po którą mogą sięgnąć klienci),
  • pasek wyszukiwania (spraw, by konsumenci mieli szansę wyszukać dostępny produkt lub usługę w zasobach Twojej witryny),
  • przemyślaną kategorię produktów/usług (pamiętaj, aby nazewnictwo odpowiadało oferowanemu asortymentowi i nie wprowadzało w błąd użytkownika).

W całej strategii nie zapominaj o praktykach SEO, które pomogą Ci wyeksponować platformę w wynikach wyszukiwania Google.

Różnorodność w opcjach płatności

Internauci często porzucają finalizację transakcji ze względu na brak możliwości uregulowania płatności. Być może proponowane opcje są ograniczone i nie gwarantują bezpieczeństwa, które dla klientów odgrywa pierwszoplanową rolę.

Nawet jeżeli zarządzasz niewielką firmą, skorzystaj z możliwości bramek płatniczych (np. PayPal). Dostawca umożliwia akceptowanie kart, przelewów bankowych czy e-portfeli. Im więcej opcji proponujesz, tym lepiej.

Chatboty

Profesjonalna obsługa klienta to kropla w morzu sukcesu e-commerce. Wiele wskazuje na to, że konsumenci zwracają uwagę na jakość udzielonego wsparcia przez konsultanta.

Prowadząc witrynę internetową, powinieneś zastanowić się nad integracją wtyczki czatu. W ten sposób zmniejszysz nakłady finansowe przeznaczone na zatrudnienie dodatkowych pracowników i jednocześnie będziesz w stanie udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników.

Do grona 3 najlepszych pluginów live-chat na stronie należą:

  • HupSpot
  • Zendesk
  • LiveChat

Z ich zastosowania wynika kilka korzyści. Mowa o bezproblemowym raportowaniu, sprawnej analizie oraz całodobowej lub wielokanałowej obsłudze klienta.

Zagwarantuj dostęp do recenzji

Najlepsze witryny e-commerce to takie, które udostępniają dotychczasowym klientom miejsce do dzielenia się swoimi doświadczeniami zakupowymi. W połączeniu z sekcją Q&A to kompleksowe wsparcie dla niezdecydowanego konsumenta.

Interakcja to kolejny czynnik uwzględniany przez odbiorców, dlatego nie należy pozostawiać komentarzy czy opinii (zwłaszcza tych negatywnych) bez odpowiedzi. Dbaj o reputację swojej marki.

Responsywność to podstawa XXI wieku

Coraz więcej osób dokonuje zakupu produktu za pośrednictwem telefonu komórkowego. Nie bagatelizuj wyglądu strony internetowej odtwarzanej na urządzeniach mobilnych, dopasuj parametry do ich wielkości. W tym celu wyposaż stronę w szablon/motyw dostosowany do specyficznych warunków sprzętu.

Podsumowanie

Platformy e-commerce to dynamicznie rozwijający się sektor. Z pewnością w przyszłości pojawią się nowe opcje dotarcia do klienta. Gdy już znasz podstawowe funkcje strony sprzedażowej, możesz śmiało podjąć kolejny krok w kierunku rozwoju swojego e-biznesu.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?
    Czy współczynnik klikalności wpływa na SEO strony internetowej?
    CTR jest czynnikiem, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jakie działania podjąć, aby go zwiększyć i odnieść sukces?
    Jak wybrać najlepsze narzędzie CMS?
    Jak wybrać najlepsze narzędzie CMS?
    Zastanawiasz się, czym właściwie jest system CMS? Nie wiesz, jak może Ci pomóc w zarządzaniu Twoją stroną internetową? Sprawdź sam, jakie to proste!
    Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?
    Jak zbudować wiarygodność sklepu internetowego?
    Co wpływa na wiarygodność sklepu internetowego? Jak zwiększyć bezpieczeństwo witryny? Podpowiemy Ci, jak zbudować zaufanie potencjalnych klientów!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę