W rankingu najczęściej zadawanych pytań na popularności zyskuje to, które dotyczy problemu z wyświetleniami własnych reklam. Nic dziwnego. Wcześniejsze wyszukiwania generowały rezultaty, a po wpisaniu kluczowej frazy pojawiała się Twoja reklama.
Co się zmieniło i dlaczego teraz nie jest to takie łatwe? Spieszymy z odpowiedzią.
Nigdy nie szukaj własnej reklamy w wyszukiwarce Google. Klikasz w reklamę i ponosisz koszty albo rezygnujesz z tego działania i negatywnie wpływasz na wskaźnik CTR, a w konsekwencji tracisz na ocenie jakości oraz trafności wyświetleń. Istnieją inne rozwiązanie związane z jej odnalezieniem w internetowej sieci.
Interfejs AdWords gwarantuje Ci narzędzie umożliwiające podgląd. Mowa tu o Ad Preview Tool. Ten bezpłatny instrument służy diagnostyce reklam. Wpisujesz słowa kluczowe, określasz lokalizację oraz typ urządzenia. Dzięki temu jesteś w stanie sprawdzić, jak wyświetlane są Twoje reklamy.
Niski budżet na wygenerowanie reklamy to jeden z powodów małej częstotliwości jej wyświetlania. Wybór standardowej wersji kampanii generuje równomierne dostarczanie reklam w ciągu dnia. Aktywność ta ma na celu uniemożliwić Ci osiągnięcie dziennego budżetu zbyt wcześnie.
Niezwykle pomocny jest udostępniony przez AdWords wskaźnik – Impression Share (IS). Określa on procent wyświetleń, jaki otrzymują Twoje reklamy w stosunku do całkowitej liczby wyświetleń, które mogłyby osiągnąć.
Pamiętasz o weryfikacji środków na koncie Google Ads? To ważne, aby obserwować takie informacje, jak data ważności podpiętej karty czy dostępne środki. Nie zapominaj również o systematycznym sprawdzaniu skrzynki odbiorczej, ponieważ na Twój adres mailowy wysyłane są powiadomienia o stanie środków na koncie.
To jedno z potencjalnych niebezpieczeństw związanych z niskim wkładem finansowym w udział reklam Google’a. Użytkownik poszukujący pewnych produktów przegląda reklamy, widzi Twoją i jest gotowy do zakupu. Wpisując nazwę Twojej marki w wyszukiwarkę Google, oferta firmy nie jest wyświetlana. Powód? Oczywiście niski budżet. Użytkownik, który mógł stać się Twoim klientem, dokona zakupu u konkurencji.
Brak dobrze zoptymalizowanego konta w połączeniu z niewielkim wkładem finansowym nie przyniesie takich rezultatów, jakich oczekujesz.
Ustawienie lokalizacji jest banalnie proste, ale niezwykle ważne. Jeżeli skierujesz kampanię do innego województwa bądź kraju, Twój klient nie znajdzie tej reklamy w miejscu, w którym przebywa.
Ważny jest również sposób zaplanowania reklamy pod kątem pory dnia bądź dnia tygodnia. Osoby przebywające w pracy i zasypane nadmiarem obowiązków, nie zobaczą kampanii wyświetlanej w godzinach porannych (chyba że pracują wieczorami). Jeżeli potencjalny konsument wyszukuje frazy związane z profilem Twojej firmy w sobotę, a Ty nie uwzględniłeś tego dnia w reklamie, stracisz możliwość pozyskania nowego nabywcy proponowanych przez Ciebie usług bądź produktów.
Oprócz określenia lokalizacji i harmonogramu wyświetlania reklam, ważne jest, abyś zadbał o sprecyzowanie Twojej grupy odbiorców. Jaki wiek mają mieć osoby, do których chcesz dotrzeć z kampanią? Jaką płeć, zainteresowania? Algorytm Google bywa bezlitosny, dlatego nie możesz zapomnieć o najmniejszym szczególe. Im więcej informacji, tym lepiej.
Na czym zależy wyszukiwarce Google? Na zainteresowaniu. Wyświetla użytkownikom te reklamy, które skłonią ich do działania oraz odpowiadają jego preferencjom. Nakłaniając do kliknięcia pojawiającego się przekazu reklamowego, zarabia. Właśnie dlatego stara się aktualizować reklamy, a w miejsce tych, które nie wywołały konwersji, udostępnia kolejne.
To kolejny argument do korzystania z Ad Preview Tool, ponieważ narzędzie to nie uwzględnia historii przeglądania i daje pogląd na to, jak wyglądałaby strona z wynikami researchu dla osoby wpisującej daną frazę.
Sprawdź, czy Twój adres IP nie został wykluczony dla widoczności danej kampanii. Jest to prawdopodobne, ponieważ w ustawieniach istnieje opcja wyłączenia reklamy dla Twojego przedsiębiorstwa oraz członków zespołu. Powodem jest chęć uniknięcia niepotrzebnych wyświetleń oraz weryfikacja autentyczności wyszukiwań.
Jak sprawdzić czy ta opcja została włączona? Wejdź w Google AdWords, następnie w sekcję “Ustawienia” – a tam bezpośrednio w ustawienie “Wykluczenia adresów IP”.
Najbardziej irracjonalną rzeczą, jaką możesz zrobić, to wpaść w panikę. Skorzystaj z pomocy eksperta, zapytaj o powody braku wyświetlania się Twojej reklamy w wyszukiwarce bądź jej nieefektywnej częstotliwości.
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.