Zapytaj o ofertę
Globalizacja a SEO – pozycjonowanie globalne
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Globalizacja a SEO – pozycjonowanie globalne

Globalizacja a SEO – pozycjonowanie globalne

5 min. czytania

W 1962 roku Herbert Marshall McLuhan, teoretyk komunikacji, wprowadził termin globalnej wioski, czyli sytuacji, w której masowe media nie zależą już od czasu i przestrzeni. Internet doprowadził do globalizacji komunikacji, w efekcie czego mówi się o społeczeństwie światowym. Współcześnie większość stron internetowych umożliwia użytkownikom korzystanie z ich zasobów w wielu językach, docierając do większych grup odbiorców z innych szerokości geograficznych.

Rozwijające się strony internetowe starają się więc rozszerzyć swoją działalność oraz rozbudować platformy komunikacji poza granice własnego kraju, w tym celu zaczęto opracowywać strategie międzynarodowego, globalnego SEO.

Czym jest globalne SEO?

Inaczej pozycjonowanie zagraniczne, to szereg metod stosowanych przez właścicieli stron internetowych w celu zoptymalizowania funkcjonowania witryny pod kątem innych krajów z szerokim wachlarzem językowym. Międzynarodowa strategia SEO pozwala stronie na odpowiednie pojawianie się w rankingach wyszukiwania w wybranych językach i lokalizacjach.

W jaki sposób umieścić witrynę w międzynarodowych wyszukiwaniach?

1. Prześledź swoją pozycję w rankingu

Pierwszym krokiem jest określenie swojego miejsca w rankingach wyszukiwania w ujęciu międzynarodowym. Pomoże Ci w tym narzędzie Google Analytics– za jego pomocą zawęzisz wyniki pod kątem kraju oraz języka. W tym celu wejdź w swój panel użytkownika w zakładkę „Odbiorcy” i zastosuj filtr „Geo”. Dowiesz się wówczas, w jakim miejscu widoczne są Twoje treści i czy zostały przetłumaczone na inne języki.

Niezwykle trudnym zadaniem byłoby dopasowanie strony do każdego istniejącego języka i regionu geograficznego. Aby więc ułatwić ustalanie strategii, należy sprawdzić, w jakich miejscach nasze materiały są pożądane. Google Analytics ponownie pomoże Ci ustalić miejsca największej konwersji.

2. Sięgnij do narzędzi

Kolejnym krokiem jest przeanalizowanie działań konkurencji, zbadanie obszarów, na jakich funkcjonuje. Pomoże Ci w tym takie narzędzie jak Site Explorer Ahrefs, które pozwala na:

  • badanie ruchu organicznego (analizę słów kluczy konkurentów),
  • wykorzystanie blacklink checker (analizę linków do stron konkurencji),
  • zbadanie płatnego ruchu (sprawdzenie jakich reklam używa konkurencja i na co kieruje ruch).

3. Przeanalizuj słowa klucze

Kiedy już przeprowadzisz podstawowe analizy, możesz zacząć tworzyć własną bazę słów i fraz kluczowych. Pamiętaj, że to na ich podstawie wyszukiwarki internetowe pozycjonują Twoją stronę pod kątem zapytań potencjalnych użytkowników.

4. Dopasuj treść

Pamiętaj, że tym, czego szukają Twoi odbiorcy, jest wysokiej jakości, oryginalna treść. Dopasowanie języka do użytkowników, zwłaszcza do tych z innych krajów, to niezwykle trudne zadanie. Zaleca się więc poznanie podstaw odmiennej kultury i konstrukcji językowych, aby tworzona przez Ciebie treść odpowiadała w przystępny sposób osobom innych narodowości. Staraj się unikać tłumaczenia maszynowego, gdyż może one zakłócać jakość oraz integralność treści.

5. Nie zapomnij o zapleczu technicznym

Wykorzystaj atrybut hreflang. Służy on do poinformowania potencjalnego użytkownika o tym, że strona posiada rożne wersje językowe. Najczęściej umieszcza się go w postaci tagu w sekcji <head>. Korzystając z niego, należy pamiętać, aby wprowadzić poprawnie kod języka bądź regionu, a także adres URL strony w określonej wersji językowej. Jak to wygląda?

< link rel=”alternate” hreflang=”językregion” href=”adres” / >

Samo użycie tagu nie przyniesie większych korzyści rankingowych, jednak pozwoli na utrzymanie bardziej ukierunkowanego ruchu na stronie.

6. Zmień strukturę URL i wybierz domenę

Starając się wdrożyć strategię globalnego SEO, zaleca się zmieniać strukturę adresów URL dla każdego kraju. Ma to na celu poinformowanie wyszukiwarki, że strona wyświetla się poprawnie niezależnie od lokalizacji.

Tworząc swoją stronę internetową, musisz pamiętać o odpowiedniej domenie. Jeśli zależy Ci na kontaktach międzynarodowych, powinieneś mieć witrynę „.com”, a następnie duplikować ją na inne. Jest to dość kosztowne i skomplikowane zadanie, ponieważ wymaga utrzymania wielu domen jednocześnie. Inną opcją jest posiadanie jednej strony, mającej opcję wyboru wielu języków. Jest to rozwiązanie lepsze dla małych i średnich firm, które pozwala na uniknięcie zarządzania wieloma domenami.

7. Wykorzystaj urządzenia mobilne

Nie zapomnij o tym, że ponad 5 miliardów użytkowników internetu to osoby korzystające z mobilnych urządzeń. Pamiętaj więc o dopasowaniu witryny do małego ekranu, aby poprawić swoją widoczność, zwiększyć user experience, a tym samym wpływać na pozycję w rankingach SERP.

Wnioski

Zaczynając planowanie działania SEO, powinieneś zastanowić się nad wybraniem odpowiednich dla siebie rozwiązań. Zastanów się więc:

  • czy zależy Ci bardziej na stargetowaniu na kraj, czy język?
  • czy chcesz wykorzystać możliwości katalogu, domeny bądź subdomeny?
  • jaki system CMS będzie najwygodniejszy dla Twojego klienta?

Globalne strategie SEO nie kończą się jedynie na aktualizacji witryny. Najważniejszy jest klient – dopasuj się do jego oczekiwań, przyzwyczajeń oraz lokalizacji. Podstawowym błędem jest zapominanie o istnieniu innych wyszukiwarek poza Google. Jej rodzaj zależy od kraju, np. w Chinach użytkownicy korzystają z Baidu, w Japonii jest to Yahoo, a Koreańczycy korzystają z Naver. Należy więc zadbać o to, aby twoje strategie międzynarodowej optymalizacji były zróżnicowane.

Nie zajmuj się wieloma rynkami w tym samym czasie – lepiej jest działać etapami. Jeśli zobaczysz, że pewne rozwiązania się sprawdzają, postaraj się je urozmaicić i przenieść dalej. Utrzymasz w ten sposób wysoką jakość tworzonej treści, a także usystematyzujesz swoją pracę. Pamiętaj jednak, że są to działania długoterminowe.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Jak usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci? Google Alerts jako narzędzie dla wygodnych. Czym są alerty oraz jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.
    Co to jest bounce rate?
    Co to jest bounce rate?
    Oceniając wydajność witryny, należy zwrócić uwagę na kilka wskaźników, m.in. na bounce rate. Wyjaśniamy, co mówi o działaniu witryny i jak go poprawić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.