alt dla logotypu

Google AdWords – co to takiego?

Nie wiesz, co to Google AdWords? Zrób test! Wpisz w swoją wyszukiwarkę hasło „czerwone szpilki”. Zobaczysz, że u góry strony z wynikami wyszukiwania wyskoczą Ci linki ze znaczkiem „Reklama”.

Linki prowadzą do zwykłych stron internetowych, które reklamują się na dane hasło. Nie pojawiłyby się jednak w tym miejscu, gdyby nie korzystały z Google AdWords.

AdWords opiera się na systemie aukcyjnym.

Powierzchni reklamowej jest mniej niż firm, które chcą na niej wyświetlić swoją ofertę. Google przeprowadza więc w ułamku sekund licytacje – wygrywają najlepsi. Link do ich stron zobaczą potencjalni klienci.

To oczywiście niejedyne możliwości platformy. Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej.

alt dla zdjecia

Dlaczego powinieneś się tym zainteresować?

Google AdWords zdobyło swoją popularność nie bez przyczyny. Reklamy ukazują się osobom, które same aktywnie szukają określonej usługi w sieci. Reklama odpowiada na ich realną potrzebę. Dzięki temu jest to bardzo obiecująca grupa potencjalnych klientów.

Linki sponsorowane są niezastąpione zwłaszcza w przypadku takich firm jak na przykład wypożyczalnia samochodów, serwis AGD czy hydraulik. Bardzo ciężko wyselekcjonować w Internecie grupę, która akurat będzie chciała wynająć auto, naprawić komputer albo zreperować przeciekającą rurę w łazience.

Na niewiele zda się tutaj dookreślanie wieku czy zainteresowań. Przy takich usługach decyduje bardzo często przypadek – ktoś musiał oddać swój samochód do naprawy, miał awarię komputera lub zaczęła mu przeciekać uszczelka pod zlewem.

W takiej sytuacji użytkownicy najczęściej sami zaczynają przeglądać oferty w Internecie. Podsunięcie im linku do swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania może zaowocować zdobyciem klienta.

Zastanów się, jak potencjalni klienci szukają firm podobnych do Twojej. Możliwe, że Google AdWords może stać się dla Ciebie głównym kanałem pozyskiwania nowych leadów.

alt dla ikony

Google AdWords jako dodatkowe źródło konwersji

Reklamujesz się już w innych kanałach i jesteś zadowolony z wyników? Z Google AdWords mogą być jeszcze lepsze. AdWords daje mnóstwo możliwości. Właściwa optymalizacja może bardzo pozytywnie wpłynąć na obroty Twojej firmy.

Kampania Google AdWords doskonale uzupełnia się z pozycjonowaniem i content marketingiem. Każde działanie ma określoną specyfikę. Nie są w stanie się zastąpić, za to doskonale się nawzajem uzupełniają.

alt dla zdjecia

Od czego zależy sukces kampanii?

Ustawienie kampanii Google AdWords to złożony, czasochłonny proces. Kampania podlega nieustannej optymalizacji. Praca nad nią tak naprawdę nigdy się nie kończy. AdWords to twór bardzo dynamiczny. Wyniki mogą się zmieniać z tygodnia na tydzień. Rozwiązania, które przynosiły dobre efekty w jednym miesiącu, mogą być całkowicie nieskuteczne w następnym.

Na dodatek Google wciąż wprowadza nowości do swojej oferty. Trudno być ze wszystkim na bieżąco, a często nawet drobna zmiana może zasadniczo wpłynąć na liczbę konwersji.

Dlatego Twoją kampanię powinna prowadzić osoba, która posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Inaczej możesz zmarnować swój budżet i niesłusznie zniechęcić się do Google AdWords.

Kampania AdWords – jak szwedzki stół

Zlecając przeprowadzenie kampanii AdWords, masz możliwość samodzielnego dobrania słów i fraz kluczowych, które powiązane będą z wyświetlaniem się reklam. Dzięki temu Twoja kampania będzie skrojona na miarę: możesz reklamować produkty lub usługi, które uważasz za najbardziej atrakcyjne, wspomóc promocję tych, które sprzedają się średnio albo nawet zbudować swoją markę jako specjalisty od danego rodzaju wyrobów lub usług.

Od starannego, przemyślanego wyboru fraz kluczowych może zależeć powodzenie całej kampanii, dlatego warto powierzyć to zadanie specjaliście. Źle dobrane słowa kluczowe mogą spowodować niepotrzebną utratę środków.

Oddanie prowadzenia kampanii AdWords specjaliście daje Ci pewność, że ze szwedzkiego stołu słów kluczowych wybrane zostaną tylko te najlepsze.


alt dla ikony

Dlaczego iCEA?

ICEA zdobyła status Partnera Google. Otrzymaliśmy certyfikat Google AdWords. Specjalizujemy się w obsłudze produktów Google.

Regularnie jeździmy na wszystkie szkolenia. Jako pierwsi dowiadujemy się o planowanych nowościach i zmianach.

Co będziesz z tego miał

Google AdWords to inwestycja w rozwój Twojej firmy. Dzięki nim:

alt dla ikony

zwiększysz widoczność swojej oferty

alt dla ikony

Twoja reklama zacznie się wyświetlać osobom aktywnie szukającym usługi,

alt dla ikony

zdobędziesz nowych klientów

Co oferuje Google AdWords?

Oferta Google AdWords jest naprawdę szeroka i bardzo trudno streścić ją w jednym akapicie.
Najważniejsze opcje to:

alt dla ikony

reklamy tekstowe

alt dla ikony

reklamy graficzne

alt dla ikony

remarketing

alt dla ikony

kampanie z listą produktów

alt dla ikony

reklamy video

alt dla ikony

Reklama tekstowa

Reklama tekstowa to najbardziej podstawowa opcja w kampanii. Ze względu na swoją wysoką skuteczność jest też najbardziej popularna.

Opiera się na opisanym na początku artykułu systemie aukcyjnym. Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę określoną frazę. Google w ułamku sekundy przeprowadza licytację i wyświetla mu tylko najlepsze reklamy (najbardziej dopasowane do jego zapytania, najwyższej jakości i o odpowiednim budżecie).

Internauta widzi tekst reklamy i podlinkowany nagłówek prowadzący do witryny. Gdy na niego kliknie, zostanie przeniesiony do strony internetowej reklamodawcy.

alt dla ikony

Reklama graficzna

Dzięki tej opcji umieścisz swoją reklamę (w formie grafiki) na stronach internetowych pokrewnych tematycznie do świadczonych przez Ciebie usług. Jeżeli prowadzisz na przykład biuro podróży, reklama może się wyświetlać w witrynach poświęconych turystyce.

AdWords pozwala także na kierowanie reklamy na użytkowników o określonym wieku, płci czy zainteresowaniach.

Możesz ponadto samodzielnie wybrać witryny, aplikacje mobilne i filmy video, w których chcesz wyświetlić swoją reklamę.

alt dla ikony

Remarketing

Czasem dokonanie konwersji na stronie wymaga dłuższego namysłu – przeważnie nikt nie rezerwuje od ręki biletów na wyjazd wakacyjny, nie kupuje mebli do salonu ani nie zapisuje się na drogie studia podyplomowe. Takich użytkowników trzeba dodatkowo zachęcić i regularnie przypominać im o swojej ofercie.

Miałeś kiedyś wrażenie, że jakaś reklama Cię śledzi? Widziałeś ją bez względu na stronę, na której aktualnie przebywałeś? Tak właśnie działa remarketing.

Reklamy wyświetlają się najczęściej użytkownikom, którzy już odwiedzili stronę, ale nie dokonali na niej pożądanej konwersji (choć nie jest to jedyne możliwe ustawienie).

alt dla ikony

Kampanie i reklamy produktowe

To już bardziej zaawansowany format reklam. Jest czymś pomiędzy reklamą tekstową a graficzną. Umożliwia wyświetlenie zdjęcia produktu wraz z jego nazwą i ceną. Działa zarówno w wyszukiwarce, jak i w sieci reklamowej.

Reklamy tego typu są chętniej klikane przez użytkowników. Cieszą się dużą popularnością zwłaszcza wśród sklepów internetowych.

alt dla ikony

Reklamy video

Format wideo jest coraz bardziej popularny. Dzięki niemu łatwiej przyciągnąć uwagę użytkowników oraz zachęcić ich do interakcji. Możesz wyciągnąć z tego korzyści!

W panelu Google AdWords stworzymy dla Ciebie kampanię wykorzystującą format video. Dzięki temu Twoje reklamy zaczną się wyświetlać internautom oglądającym filmy na YouTube.

Zainteresował Cię szczególnie
któryś rodzaj reklamy?

Zastanawiasz się czy zadziała w Twojej firmie

Jesteśmy pewni, że będziemy
potrafili Ci pomóc

Wystarczy, że do nas zadzwonisz +48 667 000 333 lub wypełnisz formularz kontaktowy.
Wypełnij formularz
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wyjaśnimy wątpliwości.