Kursy Ads

Eksport i udostępnianie raportów w Google Analytics

Eksport i udostępnianie raportów w Google Analytics

Nierzadko aby ułatwić analizę danych warto utworzyć niestandardowe raporty, zawierające dokładnie te informacje, których w danej chwili potrzebujemy. Dodatkowym plusem jest brak “przeklikiwania” się przez system następnym razem, gdyż raz skonfigurowany raport będzie dostępny w panelu w każdej chwili. Co w przypadku gdy chcemy, aby inni również zobaczyli stworzony przez nas raport? W jaki sposób możemy wygenerować plik lub udostępnić go innemu użytkownikowi? Czytajcie dalej o poznacie dostępne możliwości.

Eksport danych

Najszybsze i najprostsze rozwiązanie, dające nam dodatkowo możliwość dalszej obróbki wygenerowanych danych (np. w Excelu). Jedyne co musimy zrobić to kliknąć w przycisk Eksportuj znajdujący się pod nazwą raportu, nad którym pracujemy. Plik zostanie wyeksportowany na nasz komputer. Dostępne formaty to:

  • CSV
  • TSV
  • TSV dla programu Excel
  • Excel (XLSX)
  • arkusze Google
  • PDF – idealny jako gotowy załącznik

Udostępnianie danych

Na początek otwórzmy raport, który chcemy udostępnić. Pod tytułem raportu znajduje się przycisk Udostępnij, który należy kliknąć a następnie wpisać adres e-mail nadawcy (pole Od) oraz adres e-mail, na który dany raport ma zostać udostępniony (pole Do). Pozostaje nam wpisać temat wiadomość, wybrać format załącznika, a także częstotliwość wysyłania raportu. Dostępne możliwości do wysyłka:

  • jednorazowo
  • codziennie
  • co tydzień
  • co miesiąc
  • co kwartał.

Na koniec w polu Zaawansowane wpisujemy treść e-maila w i klikamy Wyślij.

Wskazówka!

To, jakie dane pojawią się w przesyłanym raporcie zależy od częstotliwości jego wysyłki. Jeśli np. wybierzemy opcję codziennej wysyłki, raport będzie zawierał dane z poprzedniego dnia. Jeśli wybierzemy natomiast opcję wysyłki raportu co tydzień, otrzymamy dane z poprzedniego tygodnia.

Oceń
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz