GTM: Śledzenie kliknięć na stronie internetowej

Google Tag Manager pozwala dodawać tagi na stronę internetową bez zmiany jej kodu źródłowego. Jedną z podstawowych metryk, którą można śledzić są “zdarzenia kliknięć”. Aby skonfigurować konwersję w Google Analytics, musimy mieć konta GA oraz GTM. Dla przykładu, pokażemy skonfigurować konwersję w na kliknięcie przycisku Wycena.

  • Dodanie zmiennych

Najpierw musimy dodać standardowe zmienne w Tag Menedżerze, które będą pokazywały dane z kodu strony. Wybieramy wszystkie zmienne z sekcji Kliknięcia.

  • Konfiguracja reguły

Następny krok to dodanie reguły, która będzie rejestrowała zdarzenie kliknięcia w przycisk Wycena. W trybie podglądu znajdziemy jakąś zmienną, która występuje przy kliknięciu w przycisk.

Naciskamy na mierzony przycisk a następnie wybieramy gtm.click (który pojawił się po kliknięciu) i sprawdzamy zmienne. W naszym przypadku powiążemy zdarzenie ze zmienną warstwy danych Click Text.

Posiadamy w tej chwili wszystko co niezbędne, aby skonfigurować regułę. Wybieramy: typ reguły Kliknięcie – Wszystkie Elementy > Niektóre Kliknięcia > Click Text równa się “wycena na maila w ciągu 15 minut”.

  • Konfiguracja tagu

Na tym etapie musimy przesłać informację, którą rejestruje Tag Manager do Analytics. Niezbędne do tego jest utworzenie nowego tagu. Wybieramy typ tagu Universal Analytics i typ śledzenia Zdarzenie. Wpisujemy kategorię i działanie oraz włączamy zastępowanie ustawień w tym tagu. Następnie wpisujemy ID konta Google Analytics i dodajemy regułę Kliknięcie Wycena, którą stworzyliśmy wcześniej.

Pozostało tylko skonfigurować niestandardową konwersję w Google Analytics. Musimy wpisać dokładnie taką samą kategorię oraz działanie, jak w tagu GTM i możemy śledzić każde kliknięcie przycisku Wycena na stronie internetowej.

grupaicea
Wróć do listy

Nasze produkty