Kursy Ads

Konfiguracja celów w Google Analytics

Konfiguracja celów w Google Analytics

Decydując się na wykorzystanie kampanii Google AdWords czy też jakiejkolwiek formy promowania w sieci, chcielibyśmy wiedzieć, czy poszczególne działania przynoszą efekty i spełniają postawione cele.
Internetowy gigant z Mountain View dał nam bezpłatnie idealne rozwiązanie, aby udostępnić nam takie informacje – Google Analytics.

Dzięki narzędziu Google możemy śledzić szereg przeróżnych celów które przyczyniają się do sukcesu Twojej firmy,:

  • sprzedaż produktu
  • określony czas przebywania na stronie,
  • wypełnienie formularza,
  • określona liczba odwiedzonych podstron,
  • realizacja płatności,
  • rejestracja,
  • odtworzenie filmu,
  • odwiedzenie podstrony kontaktowej.

Bez tych informacji ocena skuteczności kampanii AdWords i jej właściwa optymalizacja jest bardzo utrudniona.

screen-1

Podpowiadamy gdzie i w jaki sposób skonfigurować cele:

  1. Logujemy się na konto Google Analytics.
  2. Wybieramy kartę Administracja.
  3. W kolumnie Widok wybieramy Cele, a następnie klikamy +CEL.

Załóżmy, że naszym celem jest mierzenie przejść do podstrony kontakt”, a więc jako typ celu wybieramy Miejsce docelowe” i wybieramy dalej.

screen-2

Ostatnim etapem jest wklejenie końcówki naszego adres URL zgodnie z instrukcją Google.

W przypadku gdy chcemy mierzyć podstronę o adresie www . przykladowa-strona . pl / kontakt, należy skopiować jedynie /kontakt.

Po każdym utworzeniu celu warto zweryfikować, czy działa poprawnie.

screen-3

Rejestracja celów zaczyna rejestrować dane zaraz po ich utworzeniu. Każdy cel możemy w dowolnym momencie wstrzymać lub ponownie uruchomić.

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Dodaj komentarz