Konfiguracja wyszukiwania w witrynie za pomocą Google Analytics

Informacja o wyszukiwaniach w witrynie pozwala przeanalizować potrzeby użytkowników i wprowadzić odpowiednie zmiany na stronie.

Jeśli w czasie badania wyszukiwanych haseł poinformowano, że witryna zawiera informacje na ten temat – należy zająć się optymalizacją struktury strony oraz przygotować treść bardziej widoczną i łatwą w znalezieniu, jeśli nie zawiera – dodać takie treści lub produkty (w przypadku sklepów internetowych).

  • Aby skonfigurować śledzenie wyszukiwania w witrynie należy zalogować się na konto Analytics w trybie Administratora, następnie wejść w ustawienie widoku danych i włączyć funkcję śledzenia wyszukiwań w witrynie, aby docelowo wpisać parametr zapytania.

Na przykładzie strony zalando.pl pokażę, w jaki sposób można znaleźć parametr wyszukiwania.

  • Najpierw musimy wpisać w wyszukiwarce w witrynie dowolne hasło i spojrzeć na URL strony. Do Analyticsa trzeba wpisać parametr, który znajduje się przed wyszukiwanym hasłem. Może to być “query”, “q”, “s” itd. W tym przypadku nasz parametr to “q”.

  • Po jakimś czasie (zazwyczaj od 1 do 5 godzin) pojawi się informacja w raportach Analytics.
  • Dostępne są cztery podstawowe raporty w tej sekcji: Przegląd, Korzystanie, Wyszukiwane hasła, Strony wyszukiwania.

Analiza wyszukiwań w witrynie nie zajmuje dużo czasu, ale jest dość skuteczną metodą. Użytkownicy, które szukają czegoś w witrynie i są już zainteresowani marką z wysokim prawdopodobieństwem mogą dokonać konwersji.

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki