Skuteczne prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowej AdWords nie mogą odbyć się bez analityki internetowej. Jednym z najbardziej użytecznych narzędzi w tym celu jest Google Analytics.
Szczegółowa analityka działań internetowych wymaga zaawansowanych metod zarządzania danymi. Niezbędne przy tym będzie wykorzystanie segmentów dla raportów w Analytics.
W raportach Google Analytics można wykluczać lub uwzględniać użytkowników za pomocą segmentów niestandardowych na podstawie danych demograficznych, zachowania, daty pierwszej sesji, źródła wizyt oraz wykorzystania warunki i sekwencje.
W raporcie z sekcji Pozyskiwanie > AdWords > Kampanie, wykorzystując segmenty można zidentyfikować użytkowników, którzy:
- są z Poznania,
- używali smartfonów iPhone
- pochodzą z płatnych wyników wyszukiwania
- dokonali konwersji w kolejności Podstrona cennik > Podstrona kontakt > Kliknięcie w numer telefonu
Dla tworzenia nowego niestandardowego segmentu klikamy na Segment i dodajemy Nowy Segment. Aby uwzględnić wszystkie kryteria wymienione powyżej, zaczniemy od danych demograficznych.
- Ustawiamy lokalizację: Miejscowość – ściśle pasuje do – Poznań.
Na wkładce Technologie ustawiamy kategorię urządzeń: ściśle pasuje do – mobile oraz model urządzenia ściśle pasuje do – iPhone.
W źródłach wizyt spisujemy medium: ściśle pasuje do cpc.
Na wkładce Sekwencje konfigurujemy filtr Uwzględnij – Sesje.
W tym przypadku bardzo ważnym jest ustawić Sesje, ponieważ jeśli zostanie wybrana opcja Użytkownicy, to filtrujemy użytkowników, którzy mogliby wykonać taką ścieżkę konwersji w ciągu kilku dni (podczas różnych sesji). Dalej w poszczególnych krokach ustawiamy ścieżkę konwersji.
Po kliknięciu Zapisz uzyskujemy niestandardowy segment, ściśle dopasowany do potrzeb analityki kampanii marketingowej online.