Niestandardowe segmenty w Google Analytics

Skuteczne prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowej AdWords nie mogą odbyć się bez analityki internetowej. Jednym z najbardziej użytecznych narzędzi w tym celu jest Google Analytics.

Szczegółowa analityka działań internetowych wymaga zaawansowanych metod zarządzania danymi. Niezbędne przy tym będzie wykorzystanie segmentów dla raportów w Analytics.

W raportach Google Analytics można wykluczać lub uwzględniać użytkowników za pomocą segmentów niestandardowych na podstawie danych demograficznych, zachowania, daty pierwszej sesji, źródła wizyt oraz wykorzystania warunki i sekwencje.

W raporcie z sekcji Pozyskiwanie > AdWords > Kampanie, wykorzystując segmenty można zidentyfikować użytkowników, którzy:

  • są z Poznania,
  • używali smartfonów iPhone
  • pochodzą z płatnych wyników wyszukiwania
  • dokonali konwersji w kolejności Podstrona cennik > Podstrona kontakt > Kliknięcie w numer telefonu

Dla tworzenia nowego niestandardowego segmentu klikamy na Segment i dodajemy Nowy Segment. Aby uwzględnić wszystkie kryteria wymienione powyżej, zaczniemy od danych demograficznych.

  • Ustawiamy lokalizację: Miejscowość – ściśle pasuje do – Poznań.

Na wkładce Technologie ustawiamy kategorię urządzeń: ściśle pasuje do – mobile oraz model urządzenia ściśle pasuje do – iPhone.

W źródłach wizyt spisujemy medium: ściśle pasuje do cpc.

Na wkładce Sekwencje konfigurujemy filtr Uwzględnij – Sesje.

W tym przypadku bardzo ważnym jest ustawić Sesje, ponieważ jeśli zostanie wybrana opcja Użytkownicy, to filtrujemy użytkowników, którzy mogliby wykonać taką ścieżkę konwersji w ciągu kilku dni (podczas różnych sesji). Dalej w poszczególnych krokach ustawiamy ścieżkę konwersji.

Po kliknięciu Zapisz uzyskujemy niestandardowy segment, ściśle dopasowany do potrzeb analityki kampanii marketingowej online.

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki