Niestandardowe segmenty w Google Analytics

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

23 czerwca 2018

Skuteczne prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowej AdWords nie mogą odbyć się bez analityki internetowej. Jednym z najbardziej użytecznych narzędzi w tym celu jest Google Analytics.

Szczegółowa analityka działań internetowych wymaga zaawansowanych metod zarządzania danymi. Niezbędne przy tym będzie wykorzystanie segmentów dla raportów w Analytics.

W raportach Google Analytics można wykluczać lub uwzględniać użytkowników za pomocą segmentów niestandardowych na podstawie danych demograficznych, zachowania, daty pierwszej sesji, źródła wizyt oraz wykorzystania warunki i sekwencje.

W raporcie z sekcji Pozyskiwanie > AdWords > Kampanie, wykorzystując segmenty można zidentyfikować użytkowników, którzy:

  • są z Poznania,
  • używali smartfonów iPhone
  • pochodzą z płatnych wyników wyszukiwania
  • dokonali konwersji w kolejności Podstrona cennik > Podstrona kontakt > Kliknięcie w numer telefonu

Dla tworzenia nowego niestandardowego segmentu klikamy na Segment i dodajemy Nowy Segment. Aby uwzględnić wszystkie kryteria wymienione powyżej, zaczniemy od danych demograficznych.

  • Ustawiamy lokalizację: Miejscowość – ściśle pasuje do – Poznań.

Na wkładce Technologie ustawiamy kategorię urządzeń: ściśle pasuje do – mobile oraz model urządzenia ściśle pasuje do – iPhone.

W źródłach wizyt spisujemy medium: ściśle pasuje do cpc.

Na wkładce Sekwencje konfigurujemy filtr Uwzględnij – Sesje.

W tym przypadku bardzo ważnym jest ustawić Sesje, ponieważ jeśli zostanie wybrana opcja Użytkownicy, to filtrujemy użytkowników, którzy mogliby wykonać taką ścieżkę konwersji w ciągu kilku dni (podczas różnych sesji). Dalej w poszczególnych krokach ustawiamy ścieżkę konwersji.

Po kliknięciu Zapisz uzyskujemy niestandardowy segment, ściśle dopasowany do potrzeb analityki kampanii marketingowej online.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *