Kursy Ads

Jak połączyć konto Google AdWords i Google Analytics

Jak połączyć konto Google AdWords i Google Analytics

Konta Google AdWords i Google Analytics różnią się zdecydowanie swoją budową czy interfejsem. Mają najczęściej jednak jeden cel – pomoc w osiągnięciu określonych celów biznesowych. Niezwykle ważnym jest więc, aby połączyć obydwa narzędzia, co pomoże uzyskać o wiele więcej danych do optymalizacji kampanii, a także ułatwi analizowanie danych bez ciągłego przełączania się pomiędzy kontami.

Łączenie kont odbywa się za pomocą kilku prostych kroków:

  1. Logujemy się na konto Google Analytics.
  2. Wybieramy kartę Administracja w górnej części strony.
  3. W kolumnie Konto po lewej stronie wybieramy konto Analytics z usługą, którą chcemy połączyć z kontem AdWords.
  4. W środkowej kolumnie Usługa wybieramy usługę Analytics, którą chcemy połączyć, a następnie klikamy Łączenie z AdWords
  5. Zaznaczamy konto, które chcemy połączyć z Google Analytics.
  6. Klikamy przycisk Kontynuuj
  7. W zakładce Widok wybieramy, jakie konkretnie widoki danych mają być połączone.
  8. Klikamy przycisk Połącz konta.

Gratulujemy! Twoje konta AdWords i Analytics zostały połączone.

 

Jakie płyną korzyści z połączenia tych dwóch narzędzi Google:

  • dane o skuteczności reklam AdWords pojawią się w raportach Analytics,
  • możesz importować cele analytics i transakcje e-commerce bezpośrednio do konta AdWords,
  • możesz importować do AdWords wcześniej niedostępne dane tj: współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji czy strony/sesja,
  • możesz wykorzystać bardziej rozbudowany remarketing,
  • zyskasz łatwiejszy dostęp do wszystkich danych w jednym miejscu.
Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Dodaj komentarz