Jak skutecznie korzystać z narzędzia Google Analytics?

Zebranie odpowiedniej ilości wiarygodnych danych o Twoich klientach często wymaga wiele umiejętności, czasu, wysiłku czy pieniędzy. Tym czasem Google dał nam gotowe narzędzie dzięki któremu w świecie e-biznesu wszystkie te problemy znajdują rozwiązanie.

Raporty z narzędzia Google Analytics odpowiedzą na wiele pytań, m.in:

  • Które działania reklamowe są skuteczne?
  • Jakie produkty mają najwyższy współczynnik konwersji?
  • Kiedy potencjalni klienci rezygnują z zakupu?
  • Kim są odwiedzający stronę? W jakim są wieku? Jakiej płci? Z jakich urządzeń korzystają przeglądając naszą ofertę?
  • W jaki sposób korzystają z naszej stron? Co podoba się na niej najbardziej? Z jakiej podstrony wychodzą najszybciej?

Trudno nie docenić takich informacji ale czy oprócz wklejenia kodu na stronę da się zrobić coś więcej? Czy jesteśmy w stanie uzyskać dodatkowe cenne informacje, które pomogą nam w osiąganiu celów biznesowych?

Podpowiadamy, jak wyciągnąć z Google Analytics 100%

  1. Stwórz osobny widok danych, na którym założysz filtr wykluczający z raportów ruch IP Twojej firmy. Przebywasz na swojej stronie pewnie sporo czasu, nie ma więc sensu zakłócać uzyskiwanych informacji.
  2. Skonfiguruj cele swojej witryny, aby śledzić ile osób dokonuję konwersji, weryfikować skuteczność kampanii reklamowych i podejmować ważne decyzje biznesowe.
  3. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, skonfiguruj śledzenie e-commerce. Wzbogacisz swoje raporty o raporty dotyczące transakcji, dzięki czemu precyzyjnie obliczysz zwrot z inwestowanego budżetu w działania w sieci.
  4. Połącz swoje konto Analytics z kontem Google AdWords aby uzyskać informacje o Twojej kampanii i jej skuteczności.
  5. Zintegruj konto Search Console z Google Analytics, zdobędziesz wtedy dodatkowe dane o ruchu organicznym.
  6. Jeśli posiadasz na swojej stronie wewnętrzną wyszukiwarkę skonfiguruj jej śledzenie. Dowiesz się czego szukają potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę. Zweryfikujesz także, jakiego produktu najczęściej szukają czy też których produktów nie posiadasz w swojej ofercie.
  7. Skonfiguruj śledzenie zdarzeń, które umożliwi Ci mierzenie dodatkowych interakcji na stronie, jak np. pobranie pliki PDF czy odtworzenie filmiku.
  8. Stwórz listy re-marketingowe aby gromadzić listy osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Podziel je na różne kategorie, np: osoby nie dokonujące konwersji, użytkownicy odwiedzający konkretną kategorię produktów, czy listę kupujących – będziesz mógł dzięki temu sprecyzować swój przekaz i dotrzeć z nim do odpowiednich osób w odpowiedni czasie.
  9. Sprawdź czy Twoje statystyki nie są zakłócane przez spam (duchy, roboty indeksujące i inne). Wyklucz bezużyteczny ruch, który powoduje zaburzanie wielu cennych danych.
  10. Działaj! Nie możesz poprzestać na sprawdzeniu raportów. Istotą sukcesu jest analiza i optymalizacja działań na podstawie uzyskanych informacji. Powodzenia!
grupaicea
Wróć do listy