Kursy Ads

Śledzenie kampanii za pomocą kreatora adresów URL

Śledzenie kampanii za pomocą kreatora adresów URL

Jedną z głównych zalet narzędzia Google Analytics jest możliwość mierzenia efektów praktycznie każdej kampanii przeprowadzonej w sieci. Po dodaniu kilku dodatkowych zmiennych do adresu URL baneru, czy linku w przesłanym do potencjalnego klienta e-mailu jesteśmy w stanie sprawdzić, ile osób trafiło za jego pomocą na naszą stronę internetową, ile czasu tam spędzili, ile odwiedzili podstron a przede wszystkim, czy zrealizowali cel konwersji, np. wypełnienie formularza kontaktowego, czy zakup produktu.

Mamy kilka możliwości otagowania linku

Od podstawowych do bardziej szczegółowych:

  • utm_source (tag obowiązkowy) – przekazuje informacje na temat źródła wejścia, np. wyszukiwarka, newsletter, kampania graficzna.
    Przykład: utm_source=google lub utm_source=newsletter
  • utm_medium (tag obowiązkowy) – przekazuje do Google Aanalytics informacje na temat medium reklamowego lub marketingowego, jakim może być chociażby e-mail, baner, czy płatne kliknięcie.
    Przykład utm_medium=cpc
  • utm_campaign (tag obowiązkowy) – służy do określania nazw konkretnych kampanii
    Przykład utm_campaign=wiosenne_promocje
  • utm_content – służy do rozróżnienia reklam albo linków kierujących do tego samego miejsca docelowego
    Przykład utm_content=baner250x250 lub utm_content=baner_promocyjny
  • utm_term – przeznaczony jest do rozróżniania słów kluczowych w płatnych kampaniach
    Przykład utm_term=buty_sportowe_meskie

Jak możemy uprościć i przyspieszyć wprowadzenie takiego otagowania?

Czy istnieje narzędzie które spowoduje, że nie będziemy musieli wprowadzać tych informacji ręcznie? Z pomocą przychodzi nam jak zwykle niezawodny Google i jego narzędzie Campaign URL Builder, które znajdziecie pod poniższym linkiem:
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

  • Kreator dla aplikacji w Sklepie Play:
    https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/android/v4/campaigns#google-play-url-builder
  • Kreator adresów URL aplikacji w sklepie Apple App Store:
    https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/ios/v3/campaigns#ios-url-builder
  • Sprawdzone metody tworzenia kampanii niestandardowych
    https://support.google.com/analytics/answer/1037445?hl=pl&ref_topic=1032998

W przypadku kampanii linków sponsorowanych w Google AdWords mamy uproszczoną sytuację. Wystarczy połączyć konto AdWords i Analytics ustawiając autotagowanie. Systemy automatycznie będą przesyłać pomiędzy sobą niezbędne informacje.

Śledzenie kampanii za pomocą kreatora adresów URL
Oceń
Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki