Sprawdzanie wyświetlania reklam w różnych lokalizacjach oraz na różnych urządzeniach

Diagnostyka reklam to pierwsza rzecz, którą powinniśmy wykonać zaraz po uruchomieniu kampanii. W jaki sposób możemy to zrobić aby nie popsuć sobie statystyk?

Wpisanie danej frazy w wyszukiwarce wiąże się przecież z odnotowaniem wyświetlenia danej reklamy przez system AdWords. Doprowadzając do wyświetlenia nie ponosimy co prawda żadnych kosztów, jednak negatywnie wpływamy na kampanię zmniejszając klikalność CTR. Z drugiej strony, wyświetlając i klikając reklamy sami “wyklikujemy” sobie zasilony budżet. Czy istnieje rozwiązanie, które pozwoli na sprawdzenie reklam bez powyższych konsekwencji? Jest to narzędzie “Podgląd” i diagnostyka reklam dostępne z poziomu konta AdWords.

  1.  Zaloguj się na konto Google AdWords.
  2. Wybierz “Narzędzia” w górnej części interfejsu a następnie “Podgląd i diagnostyka reklam”.
  3. W polu “wpisz wyszukiwane hasła” – zobaczysz tu możliwość dodania słowa kluczowego, które chcesz przetestować. Po kliknięciu w przycisk “Podgląd”, ukaże się oczekiwany podgląd naszej reklamy.

Jakie ustawienia dodatkowe mamy do wyboru?

  • Lokalizacja: na przykład kraj, miasto, region lub kod pocztowy.
  • Język.
  • Urządzenia:
    Komputer stacjonarny lub laptop
    Urządzenie mobilne wyposażone w przeglądarkę internetową z pełną funkcjonalnością.
    Tablet wyposażony w przeglądarkę internetową z pełną funkcjonalnością (np. iPad)
    W przypadku urządzeń mobilnych i tabletów możemy ponadto wskazać konkretny system operacyjny oraz wersję systemu.
  • Domena: np. www.google.pl, www.google.cz, czy www.google.de.

Jak widzisz, sprawdzanie wyświetleń reklam w różnych opcjach możliwe jest również bez negatywnego wpływania na statystyki kampanii. Do dzieła!

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki