Reklamy displayowe kryją w sobie prawdziwą mnogość opcji i oferują bardzo wiele możliwości dopasowania kształtu i formy do przekazu. Jak tworzyć elastyczne i skuteczne reklamy tego typu?
- Zaloguj się na konto Google Ads:
- https://ads.google.com
- W panelu użytkownika widocznego w lewej stronie stronie kliknij Kampanie w sieci reklamowej,
- W lewym menu wybierz Reklamy i rozszerzenia,
- Kliknij w niebieski przycisk plusa,
- Następnie wybierz Elastyczna reklama displayowa,
- Wybierz, w której grupie reklam chcesz utworzyć reklamy,
- Dodaj obrazy, które chcesz umieścić w reklamie, zeskanuj witrynę w celu ich pobrania z zasobów strony bądź skorzystaj z bezpłatnych zdjęć licencjonowanych Google. Zalecane jest skorzystanie z wielu obrazów, aby system mógł wygenerować wiele kombinacji reklam i zoptymalizować kampanie względem tych najbardziej skutecznych. Możemy wysłać maksymalnie 15 obrazów oraz 5 logo, w tym:
- Prostokąt w orientacji poziomej (proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 pikseli, maksymalny rozmiar pliku 5 MB),
- Kwadrat (proporcje 1:1, minimalny rozmiar 300 x 300 pikseli, maksymalny rozmiar pliku 5 MB),
- Logo – opcjonalnie (proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128 x 128 pikseli, zalecany rozmiar: 1200 x 1200 pikseli,
- Unikaj nadmiernej ilości tekstu! Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
- Uzupełnij informacje tekstowe o reklamie – możemy utworzyć wiele nagłówków oraz tekstów: krótki nagłówek do 30 znaków, długi nagłówek do 90 znaków, tekst reklamy do 90 znaków, nazwa firmy, sdres URL na który kierowany jest użytkownik po kliknięciu w reklamę,
- Kliknij Zapisz.
Gotowe! Pierwsze wnioski oraz optymalizację wykonaj co najmniej tydzień od startu kampanii, w której użyłeś elastycznych reklam displayowych.
Pozostałe wymagania dotyczące treści, obrazów czy znaków towarowych znajdziesz w supporcie Google pod poniższym linkiem:
https://support.google.com/adspolicy/answer/6363786