Kursy Ads

Tworzenie elastycznych reklam displayowych

Tworzenie elastycznych reklam displayowych

Reklamy displayowe kryją w sobie prawdziwą mnogość opcji i oferują bardzo wiele możliwości dopasowania kształtu i formy do przekazu. Jak tworzyć elastyczne i skuteczne reklamy tego typu?

  1. Zaloguj się na konto Google Ads:
  • https://ads.google.com
  1. W panelu użytkownika widocznego w lewej stronie stronie kliknij Kampanie w sieci reklamowej,
  2. W lewym menu wybierz Reklamy i rozszerzenia,
  3. Kliknij w niebieski przycisk plusa,
  4. Następnie wybierz Elastyczna reklama displayowa,
  5. Wybierz, w której grupie reklam chcesz utworzyć reklamy,
  6. Dodaj obrazy, które chcesz umieścić w reklamie, zeskanuj witrynę w celu ich pobrania z zasobów strony bądź skorzystaj z bezpłatnych zdjęć licencjonowanych Google. Zalecane jest skorzystanie z wielu obrazów, aby system mógł wygenerować wiele kombinacji reklam i zoptymalizować kampanie względem tych najbardziej skutecznych. Możemy wysłać maksymalnie 15 obrazów oraz 5 logo, w tym:
  • Prostokąt w orientacji poziomej (proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 pikseli, maksymalny rozmiar pliku 5 MB),
  • Kwadrat (proporcje 1:1, minimalny rozmiar 300 x 300 pikseli, maksymalny rozmiar pliku 5 MB),
  • Logo – opcjonalnie (proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128 x 128 pikseli, zalecany rozmiar: 1200 x 1200 pikseli,
  • Unikaj nadmiernej ilości tekstu! Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
  1. Uzupełnij informacje tekstowe o reklamie – możemy utworzyć wiele nagłówków oraz tekstów: krótki nagłówek do 30 znaków, długi nagłówek do 90 znaków, tekst reklamy do 90 znaków, nazwa firmy, sdres URL na który kierowany jest użytkownik po kliknięciu w reklamę,
  2. Kliknij Zapisz.

Gotowe! Pierwsze wnioski oraz optymalizację wykonaj co najmniej tydzień od startu kampanii, w której użyłeś elastycznych reklam displayowych.

Pozostałe wymagania dotyczące treści, obrazów czy znaków towarowych znajdziesz w supporcie Google pod poniższym linkiem:

https://support.google.com/adspolicy/answer/6363786

Oceń
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz