Tworzenie konta Google Tag Manager

Google Tag Manager – to narzędzie które coraz częściej instalujemy na naszych stronach internetowych. Do czego właściwie służy? Do zarządzania tagami na stronie internetowej i w aplikacjach mobilnych. Jest obecnie jednym z najchętniej używanych tego typu narzędzi, a jego popularność stale rośnie.

GTM pomaga marketingowcom zaoszczędzić czas spędzany na dodawaniu i edycji kodów marketingowych na stronie oraz pozwala na zarządzanie nimi bez potrzeby kontaktu z odpowiedzialnymi działami IT.

Poniżej przedstawiamy instrukcję zakładania konta oraz wdrożenia narzędzia Google Tag Manager.

  1. Pierwszym krokiem jest wejście na stronę www.google.com/analytics/tag-manager/ a następnie kliknięcie w Sign Up For Free.

  2. Po zalogowaniu się wpisujemy nazwę konta oraz kontenera i naciskamy Utwórz Konto.


  3. Tag Manager wyświetli kod, który musimy wgrać na każdą podstronę w witrynie. Pierwszą część kodu trzeba dodać najwyżej w części <head>, a drugą – po tagu otwierającym <body>.


Korzystanie z Google Tag Manager usprawnia pracę, daje możliwość zmian tagów na bieżąco oraz zmniejsza czas ładowania strony. Zdecydowanie polecamy wypróbowanie tego narzędzia!

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki