Kursy Ads

Tworzenie segmentów danych w Google Analytics

Tworzenie segmentów danych w Google Analytics

Segment to podzbiór danych w narzędziu Google Analytics. Przykładem mogą być użytkownicy wchodzący na stronę z konkretnego medium, np. organic search wydzieleni z całego zbioru użytkowników albo użytkownicy z wybranego miasta czy kraju.

Segmenty pozwalają więc na wydzielenie i przeanalizowanie wybranych podzbiorów danych, dzięki czemu jesteśmy w stanie wyciągać konkretne wnioski i podejmować trafne decyzje biznesowe pod kątem promocji działań w sieci. Może się zdarzyć np. tak, że dzięki segmentom odkryjesz, że klienci z Gdańska mają współczynnik konwersji o 30% większy niż konsumenci z Wrocławia.

  • Po pierwsze, jest to informacja która wskazuje aby zastanowić się nad przerzuceniem części budżetu na bardziej konwertujących użytkowników, a po drugie warto przeanalizować konkurencję i nasze możliwości w mniej konwertującej lokalizacji.

Dodatkowym atutem tworzenia segmentów jest możliwość wykorzystania ich do list odbiorców. Możemy wprowadzić taką listę chociażby do kampanii re-marketingowej.

Gdzie i w jaki sposób możemy utworzyć nowe segmenty? Tak naprawdę na poziomie każdego raportu mamy taką możliwość dzięki przyciskowi +Dodaj segment (screen poniżej):

Oprócz standardowych segmentów skonfigurowanych przez system mamy możliwość tworzenia własnych, niestandardowych segmentów dopasowanych do naszych potrzeb.

  • Możliwy jest także import segmentów z galerii rozwiązań Google Analytics, czyli bezpłatnej platformy, w której użytkownicy udostępniają swoje rozwiązania. W raportach możemy użyć jednocześnie do 4 segmentów na raz a maksymalny dostępny zakres dat w tym wypadku to 90 dni.

W jaki sposób analizować dane związane z segmentami i wyciągać wnioski? Przykłady analizy segmentów opisane są na stronie supportu Google:
https://support.google.com/analytics/answer/3125360?hl=pl&ref_topic=3123779

Tworzenie segmentów danych w Google Analytics
Oceń
Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki