Włączanie raportów Dane demograficzne i Zainteresowania w Google Analytics

Google Analytics to nie tylko narzędzie które umożliwia pomiar liczby wejść i wielkości sprzedaży. Usługa zapewnia również bieżące informacje na temat użytkowników takie jak wiek, płeć czy zainteresowania. Lista funkcji jest naprawdę imponująca lecz musimy pamiętać, że część raportów wymaga naszego ręcznego uruchomienia.

Dziś pokażemy jak włączyć jeden z takich raportów, ale najpierw omówmy w kilku punktach, jakie korzyści uzyskamy dzięki tej opcji.

Zdobyta wiedza pozwoli nam między innymi:

  • lepiej poznać odwiedzających naszą witrynę,
  • ocenić kampanię, grupy reklam, słowa kluczowe,
  • ocenić zaangażowanie, konwersję poszczególnych grup wiekowych czy płci,
  • dokonać świadomych korekt w strategii reklamowej,
  • zarządzać wieloma metodami metod kierowania demograficznego, analizować je i dostosowywać stawki pod względem potencjału danej grupy,
  • określić obszary potencjalnego rozwoju.

Istnieją dwie opcje które pozwolą na włączanie raportów Dane demograficzne i Zainteresowana na naszym koncie

Poprzez kartę Administracja

  • Zaloguj się do Google Analytics
  • Kliknij Administracja
  • Wejdź na konto i do usługi, w których chcesz korzystać z danych demograficznych i danych o zainteresowaniach
  • W kolumnie Usługa wybierz Ustawienia usługi
  • W polu Funkcje reklamowe wybierz dla opcji Włączanie raportów – Dane demograficzne i Zainteresowania ustawienie WŁ
  • Kliknij Zapisz

Poprzez kartę Raportowanie

  • Zaloguj się do Google Analytics
  • Wejdź na konto i do usługi, w których chcesz korzystać z danych demograficznych i danych o zainteresowaniach
  • Otwórz pozycję Raporty
  • Otwórz raport Odbiorcy > Dane demograficzne > Ogółem.
  • Kliknij Włącz

To wszystko! Dane powinny pojawić się w raportach w ciągu 24 godzin od włączenia.

Mariusz Koralewski Mariusz Koralewski
Wróć do listy

Nasze marki